Ny bærbar med problemer
Fra : Nicolaj Larsen

Dato : 24-03-05 12:12

Jeg har en ny bærbar (NEM computer med den nye sonoma processor) med xp pro,
lige pluselig da den stod med pause skærm lukkede den ned med sort skærm.
Den vil nu ikke boote op, men fryser når den kommer der til hvor man kan
trykke F2 for setup i bios, men man kan ikke trykke på F2. Den er helt
frosset.

Jeg har taget batteriet af den for at "Resette" den uden resultat. Når jeg
tænder for den starter den op og man ser lidt tekst ( intel inside ) og kort
efter når den kommer til det punkt hvor man kan trykke på F2 for at gå i
bios setup, fryser den. Og nu er det påske og jeg ville hygge mig med mit ny
indkøbte vidunder.

Efter adskille opstarts forsøg vises dette når jeg trykker på F2

realtek rtl8110/8169 series gigabit internet controller v1.10 040718
PXE - e61:: media test failure, check cable
PXE - mof: exiting PXE rom.
opreting system not found

hilsen
Nic.

Fra : Klaus

Dato : 24-03-05 12:18

"Nicolaj Larsen" <NSL@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> realtek rtl8110/8169 series gigabit internet controller v1.10 040718
> PXE - e61:: media test failure, check cable

Mon ikke det er forbindelsen til HD der ikke er iorden?

Klaus H

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-03-05 13:22

"Nicolaj Larsen" <NSL@sol.dk> wrote:

> [...]
>
>realtek rtl8110/8169 series gigabit internet controller v1.10 040718
>PXE - e61:: media test failure, check cable

Den meddelse er uden betydning - den viser bare at maskinen har en PXE
BIOS og derfor kan boot'e over netværk...

Er du sikker på at F2 skal bringe dig ind i BIOS - normalt er det
Del-tasten der har den funktion ?! Anyway: Hvis ikke du kan komme ind i
BIOS må maskinen være alvorligt syg...

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-05 17:50