Problemer med IRQL fejl
Fra : lindaa@mail.tele.dk

Dato : 24-03-05 01:37

Hej

Min computer gik ned i går aftes, og da jeg ville starte den igen, gik
der lidt tid, og følgende fejlmeddelelse kom op:

WORKER_THREAD_RETURNED_AT_BAD_IRQL
Tekniske oplysninger:
***STOP: 0x000000E1 (0x8084DD12, 0x000000C1, 0x853187A0, 0x853187AQ)

Her foreslog den, at jeg skulle boote op i fejlsikret tilstand, hvis
deet var første gang. Det var det, så det prøvede jeg, men den kom
aldrig igang.

Jeg prøvede så igen. Denne gang kom en anden fejlmeddelelse op:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Tekniske oplysninger:
***STOP: 0x0000000A (0xF000EA21, 0x000000ED, 0x00000001, 0x80825E62)

Men ellers samme meddelelse, om at prøve at starte op i fejlsikret
tilstand.

Jeg har prøvet at sætte en anden HD i, Taget henholdsvis den ene og
den anden stang RAM. Fjernet diskettedrev, sat andet i. Taget mit
grafikkort ud, og brugt det der sidder på bundkortet. Taget brænder
fra, sat brænder i igen, og taget DVD drev fra.

Taget alle kabler fra og sat dem i igen. Intet har hjulpet. Hvergang
jeg starter op, kommer en af de to fejlmeddelelser frem.

Jeg har prøvet at reinstsalleret Windows igen men den går i stå kort
inde i installationen (før jeg kommer dertil, hvor jeg kan formetere
HD'en.

Er der en der kan fortælle mig hvor det er galt.

Maskinen er en AMD 2000+
en 256 + 523 RAM
Windows XP SP1 med SP2 installeret, og holdt opdateret
ECS K7VMM+ bundkort

Fra : Peter

Dato : 24-03-05 02:01

<lindaa@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Min computer gik ned i går aftes, og da jeg ville starte den igen, gik
> der lidt tid, og følgende fejlmeddelelse kom op:
klip>
> Tekniske oplysninger:
> ***STOP: 0x0000000A (0xF000EA21, 0x000000ED, 0x00000001, 0x80825E62)

Du kan prøve at kikke på denne adresse:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314063

Jeg er næsten sikker på fejlen ligger et eller andet sted i din bios. Prøv
at sætte din bios til default, evt. slå IDE cache'r fra under
gen-installationen.

Prøv en Google på 0x000000ED

Peter B

Fra : lindaa@mail.tele.dk

Dato : 24-03-05 15:08

On Thu, 24 Mar 2005 02:00:57 +0100, "Peter" <doc_069X@hotmail.com>
wrote:

>Jeg er næsten sikker på fejlen ligger et eller andet sted i din bios. Prøv
>at sætte din bios til default, evt. slå IDE cache'r fra under
>gen-installationen.

Jeg bad BIOS om at bruge "Best Performance" indstillingerne, og nu
starter den fint op.

Hvad kan det skyldes?
At batteriet der husker BIOS instillingerne er ved at være brugt op?
Hvordan ses det i XP? I tidligere Windows versioner kunne man jo se
det når klokken begyndte at tabe tid.

Fra : Peter

Dato : 24-03-05 16:43

> [...]
> At batteriet der husker BIOS instillingerne er ved at være brugt op?
> Hvordan ses det i XP? I tidligere Windows versioner kunne man jo se

Jeg kan se på dit første indlæg, at der er et ECS bundkort du bruger, så det
kan nemt være et batteri der skal udskiftes.
Jeg mener ikke man kan se det nogen steder i XP. Du kan hente test
programmet Everest (tidligere Aida), det vil jeg tro kan vise batt
spændingen.

Peter B