valg af ny indmad til min pc
Fra : Anders

Dato : 24-03-05 00:40

Hej gruppe.

Jeg har en ældre pentium 3 som jeg gerne vil opgradere vesentligt.

Jeg har brug for et nyt bundkort m.m.
Jeg havde tængt mig at genbruge mus, tastatur, kabinet, skærm, skærmkort og
drev.
Jeg skal IKKE bruge den til spil men vil gerne have en pc der kan køre
visual studio og andre små tunge programmer.
Hastighed og stabilitet håber jeg på!!

Mit budget er på ca.3000 - 4000 kr

Nogen der har et forslag til køb af bundkort, ram, cpu m.m.

På forhånd TAK

Anders Rademacher

Fra : Henrik

Dato : 24-03-05 03:08

On Thu, 24 Mar 2005 00:39:38 +0100, "Anders" <ratata10@hotmail.com>
wrote:

Tag feks. udgangspunkt i dette bundkort:
Med den nye 939-platform, med grafikkort og PCI-E hvis det ikke er
nok.

Sæt denne cpu i: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=116575,
samt en stille Zalman-blæser feks.

Dertil 2 x 512/1024 mb pc3200 ram, en sata-disk, og du har fået en god
start.

Mvh
Henrik

Fra : Anders

Dato : 24-03-05 14:13

Takker

Lige nogle spørgsmål..

> Med den nye 939-platform, med grafikkort og PCI-E hvis det ikke er
> nok.

Det bundkort linket henviser til, er det Med den nye 939-platform, med
grafikkort ?

> Sæt denne cpu i: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=116575,

Sidst jeg købte en cpu løs skulle man kun bekømre sig om hvormange Mhz den
kørte men der er jo sket noget de sidste 10 år, 1.8 GHz lyder ikke af meget!
Hvorfor er denne cpu at foretrække?

> samt en stille Zalman-blæser feks.

Denne her ? http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=118408 er ligeglad med
lys og farver den skal bare køle og være stille.

> Dertil 2 x 512/1024 mb pc3200 ram

Ved godt det er lidt hjælpeløst men der er jo en million forskellige typer
ram hvad skal man vælge?

> En sata-disk

Den her? http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=115594

mvh.
Anders Rademacher

Fra : Vega

Dato : 24-03-05 14:28

"Anders" <ratata10@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Denne her ? http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=118408 er ligeglad
> med lys og farver den skal bare køle og være stille.

Nej, vælg den her. Har lige selv købt og monteret den, og den er nice. Min
AMD64 3500+ holdes på 30 grader idle. Ved 1000rpm.

http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=109823

Mvh. Vega.

Fra : Anders

Dato : 24-03-05 14:43

> Nej, vælg den her. Har lige selv købt og monteret den, og den er nice. Min
> AMD64 3500+ holdes på 30 grader idle. Ved 1000rpm.
>
> http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=109823

Det er et helved at købe hardware

Den støjer mere ifølge spicifikationerne, hvad er din erfaring ?

Fra : Vega

Dato : 24-03-05 19:25

> Det er et helved at købe hardware

Jep, det kan vi hurtigt blive enig om.

> Den støjer mere ifølge spicifikationerne, hvad er din erfaring ?

Jeg kan ikke høre den ved 1400rpm, der overdøver mine 5 kabinet kølere den
med flere db . Hvis den kan være på dit mobo og i dit kabinet, ville jeg
helt klart vælge den, den er monster stor, men kølere også vildt godt. Ser
også nice ud i kabinettet. Let at montere osse.

Mvh. Vega.

Fra : Anders Lund

Dato : 24-03-05 18:24

Anders wrote:

> Ved godt det er lidt hjælpeløst men der er jo en million forskellige typer
> ram hvad skal man vælge?

Det står der jo ... "PC3200". Jeg ville nok vælge Crosair, men det er
også det jeg har (god) erfaring med.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Henrik

Dato : 25-03-05 17:17

On Thu, 24 Mar 2005 14:13:25 +0100, "Anders" <ratata10@hotmail.com>
wrote:

>Det bundkort linket henviser til, er det Med den nye 939-platform, med
>grafikkort ?
Ja.

>Sidst jeg købte en cpu løs skulle man kun bekømre sig om hvormange Mhz den
>kørte men der er jo sket noget de sidste 10 år, 1.8 GHz lyder ikke af meget!
Næ, men den yder ca. som en Intel 3 ghz.

>Hvorfor er denne cpu at foretrække?
Den er relativ billig i forhold til ydelsen, men ellers køber du bare
en hurtigere. Helst en 90 nm.

>Denne her ? http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=118408 er ligeglad med
>lys og farver den skal bare køle og være stille.
Ja, og selvom bundkortet ikke er på listen over kompatible med
køleren, ser der ud til at være samme plads som feks.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=116250.

Ellers ser feks denne
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?mode=general&lang=DK&varenr=320853
mere alm. ud i opbygning/dimensionering.

>Ved godt det er lidt hjælpeløst men der er jo en million forskellige typer
>ram hvad skal man vælge?
Du har ret, det er lidt uoverskueligt.
2 eller 4 x http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=48878
1 GB-moduler ser ud til at være relativt dyre.

>Den her? http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=115594
Ja, hvis du kan klare dig med så lidt:)

Mvh
Henrik

Fra : Anders

Dato : 26-03-05 10:33

> Du har ret, det er lidt uoverskueligt.
> 2 eller 4 x http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=48878
> 1 GB-moduler ser ud til at være relativt dyre.
Hvorfor er 1GB ram bedre end 512mb når min gamle computer siger at den ikke
bruger mere end ca. 200 mb ?? får jeg nogensinde benyttet op til 1gb eller
har det en anden grund ??

> Ja, hvis du kan klare dig med så lidt:)

Jeg har lager plads nok men mangler en god disk til styresystem

Fra : Henrik

Dato : 26-03-05 22:56

On Sat, 26 Mar 2005 10:33:10 +0100, "Anders" <ratata10@hotmail.com>
wrote:

>Hvorfor er 1GB ram bedre end 512mb når min gamle computer siger at den ikke
>bruger mere end ca. 200 mb ??
Så smid 2 af de her i:

> får jeg nogensinde benyttet op til 1gb...
Sikkert på et tidspunkt:)

>Jeg har lager plads nok men mangler en god disk til styresystem
Ok, så kig evt. efter en med 10k rpm eller 16 mb cache.

Mvh
Henrik