Pc starter af sig selv ?
Fra : -=Madsen=-

Dato : 23-03-05 01:25

Hej NG

Jeg har lige samlet en pc, problemet er at når man lukker den ned
starter den op af sig selv, den genstarter ikke, der kan gå fra 1 til 5 min
før den starter op af sig selv, alt power on by et eller andet er slået fra
i bios'en

umiddelbart vil jeg mene at det kan være psu'en
eller motherboardet, har prøvet at skifte psu'en med det hjalp ikke,
så kommer turen til motherboardet.. men men har fået at vide at
hvis man prøver at starte pc'en op i fejl sikret tilstand og lukker
den ned og den ik starter af sig selv igen er det ik en hardware fejl ???
kan det passe ?

Har prøvet at formaterer og instalerer om igen, med samme resutat

Os: win Xp sp2
motherboard : Asus P5GD2
http://uk.asus.com/products/mb/socket775/p5gd2/overview.htm

Fra : Mads

Dato : 23-03-05 10:00

On Wed, 23 Mar 2005 01:24:53 +0100, "-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net>
wrote:

> [...]
>før den starter op af sig selv, alt power on by et eller andet er slået fra

Gør den det også hvis den kun er sat til strøm, men ikke
til netværk, modem eller lign ?

Det kunne jo være en Wake-On funktion på selve
bundkortet, altså ikke inde i BIOS, men en jumper på
boardet

mvh Mads

Fra : Jens_A

Dato : 23-03-05 11:21

Du så ikke den eneste der har det problem med det kort. Jeg har prøvet alt,
men som sædvane sender de lortet på marked inden det er gennem testet. Og
sælger det tilsyneladende stadigvæk?

Fra : kenzo

Dato : 23-03-05 15:22

Jeg er ejer at dette brædt oxo og har haft dette problem og løses meget
nemt.

Start - indstillinger - netværksforbindelser - højreklik på LAN -
Konfigurer - avanceret - Wake up capilities og sæt værdi til none.

Så gen/starter comp ikke mere

Fra : Jens_A

Dato : 23-03-05 19:33

Ok det skal jeg prøve håber det kan hjælpe. På forhånd Tak. MVH. Jens

Fra : Henrik

Dato : 23-03-05 21:49

Hjalp det?
Henrik

Fra : -=Madsen=-

Dato : 24-03-05 17:20

<------------>
> Start - indstillinger - netværksforbindelser - højreklik på LAN -
> Konfigurer - avanceret - Wake up capilities og sæt værdi til none.
<------------->
Takker dejligt at høre det ik er mig som er helt bims
Prøver det når jeg kommer ud til min ven's pc'er

Fra : -=Madsen=-

Dato : 25-03-05 21:35

<-------------->
> [...]
>
> Start - indstillinger - netværksforbindelser - højreklik på LAN -
> Konfigurer - avanceret - Wake up capilities og sæt værdi til none.

Takker det virker...
Utroligt de ikke har rettet den bios, har flashet med den nyeste

Fra : kenzo

Dato : 26-03-05 02:46

> Takker det virker...
> Utroligt de ikke har rettet den bios, har flashet med den nyeste

Det kommer det sikkert et eller ander tidspunkt .....ville jeg da håbe +
for andre som har/eller får det problem