USB stik på PS/2 kabel
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 21-03-05 21:11

Hejsa

Jeg har trukket et par lange (8m) PS/2 kabler fra min computer på
loftet og ned til min TFT i køkken-alrummet. Jeg har nu fået nyt
keyboard med indbygget mus, som kan køre via et USB stik.

Jeg er klar over, at nogle mumler lidt om max. forlængelse af USB
kabler, men er det overhovedet teknisk muligt at klippe stikkene af et
at de allerede trukne kabler og sætte nye stik på fremfor at trække et
helt nyt kabel? Er der alternativer, når jeg har brug for at forlænge
min USB port på loftet de 8m ned i køkken-alrummet?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 21-03-05 21:42

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
> helt nyt kabel? Er der alternativer, når jeg har brug for at forlænge
> min USB port på loftet de 8m ned i køkken-alrummet?

Det burde ikke være noget problem, hvis du har et kabel som bare har PS2
stik i begge ender og ikke kører igennem nogen bokse eller noget - så
kan du bare klippe stikkene af og tage de tilsvarende stik fra at USB
forlængerkabel og sætte på

men hvorfor ikke bare købe et 7 eller 10 m usb kabel i www.shg.dk for
100 kr?

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 22-03-05 06:20

[...]

> [...]
>stik i begge ender og ikke kører igennem nogen bokse eller noget - så
>kan du bare klippe stikkene af og tage de tilsvarende stik fra at USB

fordi det er MEGET besværligt at trække de kabler pga. meget lidt
plads på loftet.. og desuden vil jeg ikke lave et kæmpehul i loftet..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal