En god lablewriter?
Fra : André Nabulsi

Dato : 20-03-05 21:38

Hejsa Gruppe
Jeg har set på Dymo og Brother's lablewriters.
Jeg skal bruge en til adresser på postpakker.

Hvad har i erfaring med, og er der flere mærker man skal kigge efter?

Modellerne jeg har kigget på er de billigste:
Dymo: Dymo LableMANAGER PC og Dymo LableWriter 310

Brother: P-Touch 2420PC

På forhånd tak
-André

Fra : CopyCat

Dato : 20-03-05 21:57

> Hvad har i erfaring med, og er der flere mærker man skal kigge efter?

Hvis det var mig ., så ville jeg nok hente programmet Avery Designpro fra
www.avery.dk og så skrive ud på almindelige Etiketter .. det er langt
billigere end at købe labels til brother eller dymo maskiner, de er alt for
dyre med labels ..

~~Frank .,

Fra : Tuesen v/København

Dato : 21-03-05 01:51

CopyCat skrev følgende

> Hvis det var mig ., så ville jeg nok hente programmet Avery Designpro
> fra www.avery.dk og så skrive ud på almindelige Etiketter ..

Eller bruge Word der understøtter Avery produkter.

Fra : André Nabulsi

Dato : 21-03-05 18:31

Hejsa Frank
Ved du Hvad de ark koster stykket?

Tak
-André

Fra : CopyCat

Dato : 21-03-05 20:27

> Ved du Hvad de ark koster stykket?

Uden at have gjort det helt vilde .. så kan man købe 25 ark med 8 Etiketter
på hver, til brug på Inkjet printer Avery J8165 (99,1 X 67,7 mm) hos
www.lomax.dk til 99 kr + moms .. det er en stykpris på 50øre pr etiket.

eller købe Tenza Multi - 99,1 X 67,7 mm til laserprinter med 8 etiketter pr
ark og 100 ark pr pakke, også til 99 kr + Moms, pris pr etiket lidt over 12
øre. også hos Lomax..

Jeg har godtnok ikke prøvet men mon ikke at Tenza kan bruges i Avery
Designpro, ligesom Zweckform kan ..

Der er flere steder der forhandles Avery, Tenza og Zweckform produkter .. og
du kan måske finde det billigere ..

De har en 'kort' forhandler liste på www.avery.dk så du kan komme lidt i
gang og finde de produkter du kunne tænke dig at prøve / finde billigere
andre steder ..

~~Frank .,

Fra : CopyCat

Dato : 21-03-05 20:59

Ja ., og nu ved jeg også hvad en Dymo Labelwriter 310 koster .. og for de
penge kan du jo så købe 13*800 Tenza etiketter til din laserprinter og ja .,
det er da ret mange .. 10400 etiketter .., nemlig ..

Så jeg står stadig ved mit statement ., køb etiketter til din printer ..

~~Frank .,

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 21-03-05 21:50

On Mon, 21 Mar 2005 20:58:46 +0100, "CopyCat" <Not@vailable.Sorry>
wrote:

> [...]
>det er da ret mange .. 10400 etiketter .., nemlig ..
>
>Så jeg står stadig ved mit statement ., køb etiketter til din printer ..

En Dymo Labelwriter 310 koster nu kun 795 kr. - så det må være 6.400
etiketter, hvis man skal sammenligne priser..

En labelwriter som Dymo er langt hurtigere og langt lettere at have
med at gøre end at sende et etiketark gennem en laserprinter.
Etiketterne er ganske vist ikke helt billige (560 stk for ca. 160 kr.)
og printeren koster selvfølgelig også en slat, men hvis tid er penge,
er den efter min mening et bedre køb end at rode med hele labelark,
især hvis ikke man ikke altid har behov for at printe hele ark hver
gang.

Lars

Fra : CopyCat

Dato : 22-03-05 21:03

> En Dymo Labelwriter 310 koster nu kun 795 kr. - så det må være 6.400
> etiketter, hvis man skal sammenligne priser..

Jeg kunne ikke umiddelbart finde den på edbpriser, men hos kontorartikler.dk
koster den 1300 kr ..cirka ..

> En labelwriter som Dymo er langt hurtigere og langt lettere at have
> med at gøre end at sende et etiketark gennem en laserprinter.

Hvis man vil bruge Word's etiket funktion så ja .. men i Avery Designpro
hvor man kan gemme etiketter er det faktisk ret nemt ..

> Etiketterne er ganske vist ikke helt billige (560 stk for ca. 160 kr.)

Det var da billigt ., hvor finder du 'store' etiketter til den pris ? de
etiketter som jeg gav stykpriser på var i over 90*60 mm .. hvis du vælger en
mindre størrelse så er prisen pr pakke jo den samme, og det er blot antallet
af eitketter der bliver mangedoblet ..

> [...]
> er den efter min mening et bedre køb end at rode med hele labelark,
> især hvis ikke man ikke altid har behov for at printe hele ark hver

Ja, det er da rigtigt, det er hurtigt, smart og giver mulighed for mange
typer etiketter fx. plast. men jeg ser sådan på det, hvis 'spørger' André
sender så mange pakker som jeg synes at han giver udtryk for så vil han
komme ganske pænt igennem med A4 Etiketter ..

~~Frank .,

Fra : André Nabulsi

Dato : 23-03-05 18:15

Hejsa igen gruppe
Grunden til at jeg kiggede efter en lable writer var at man jo kan udskrive
adresserne ved at merkere dem. Så man ikke skal rode med at kopier over i
work, nu kender jeg ikke det andet program og hvordan det virker, men var
lige inde i mit eget word og lave et edikette ark.

Ved ikke om tid er penge lige i denne situation, men ville være rart hvis
det var let.
Hvis prisen er 160kr for 560stk., giver det vel ca. 29øre pr. ediket, det er
lige til at overkomme, hvis det gør hverdagen let.

Hvor er det dymo tilbud og hvor kan man købe ediketerne så billigt?

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 23-03-05 23:15

On Tue, 22 Mar 2005 21:02:32 +0100, "CopyCat" <Not@vailable.Sorry>
wrote:

>Jeg kunne ikke umiddelbart finde den på edbpriser, men hos kontorartikler.dk
>koster den 1300 kr ..cirka ..

Så må i hellere advare mod kontorartikler.dk - for den vejledende
udsalgspris er 993,75 kr. (795 kr. + moms)

bl.a. kan du få den til ca. 800 kr. inkl moms:

http://www.coop.dk/nettorvet/show_product.aspx?dept_id=293&pf%5Fid=3674346

>Hvis man vil bruge Word's etiket funktion så ja .. men i Avery Designpro
>hvor man kan gemme etiketter er det faktisk ret nemt ..

Det er vist en smagssag, jeg synes ikke Avery designPro er et specielt
godt program.

Desuden skal man slet ikke bruge Words besværlige etiketfunktion, men
Dymos egen software, der lægger sig ind som en knap øverst til højre i
Word eller Works: Markér adressen og klik på knappen - 8 sekunder
senere er etiketten printet.

>Det var da billigt ., hvor finder du store' etiketter til den pris ?

Flere steder, bl.a. i kontorforsyninger. På nettet kan du fnde dem hos
bl.a. blækpatroner.dk. Målet var vist 36x89 mm.

>etiketter som jeg gav stykpriser på var i over 90*60 mm .. hvis du vælger en
>mindre størrelse så er prisen pr pakke jo den samme, og det er blot antallet
>af eitketter der bliver mangedoblet ..

Nu kan Dymo 310 jo ikke tage større etiketter end 40 mm (højde), så
naturligvis er de mindre. Og pakken skal såmænd nok komme frem
alligevel, selv om etiketten er lidt mindre...

Lars

Fra : André Nabulsi

Dato : 24-03-05 11:41

Tak for det.

Lables til dymoen er som også sagt overfor ret meget dyere end til
Brother fandt jeg lige ud af. Hvis man køber labes hos nettorvet til dymoen
koster de 199/520=38øre Jeg
fandt lables til Brother til ca 18 øre stykket.
Det er jo ca. dobelt så dyrt. Men stadig er det ikke noget der vælter
budgettet. Hvis fx Dymoen var en bedre maskine i holdbarhed/kvalitet så
skulle det måske overvejes.

-A

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-05 19:20

André Nabulsi wrote:
> [...]
>
> Modellerne jeg har kigget på er de billigste:
> Dymo: Dymo LableMANAGER PC og Dymo LableWriter 310

Dymo'en er fin nok, men rent økonomisk ville jeg vælge brotheren.. hands
down... min kæreste arbejder ved lyreco hvor de sælger det skidt hun
siger også at brother er klart at foretrække hvis pengepungen har rod i
denne verden.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk