PSU problem (sikkert)
Fra : CopyCat

Dato : 20-03-05 21:28

Hej ..

Jeg har fået et mystisk problem. jeg har en computer AMD XP2000+ på abit
NF7-S2G bundkort, den er kommet i et nyt kabinet sammen med en CD-brænder og
en harddisk og et Fx5200 grafikkort .., med samme 400W Delux NT PSU som før.

Først virker det perfekt i et par uger, computeren kører uden nogen
problemer. så begynder den med ikke altid at ville starte, men man kan tage
strømmen fra PSU et øjeblik også vil den godt starte ... komputeren kører så
men efter nogle cirka 10 minutter i Windows dør den pludseligt .. .. der er
lys på bundkortet men den starter ikke når man trykker på knappen .. hvis
man tager strømmen fra PSUen et øjeblik, prøver den at starte men dør efter
et par sekunder.

Jeg udskiftede PSU til en anden ny PSU, delux 420W, og maskinen starter
perfekt .. og kører til den bliver slukket,
eftersom jeg skal bruge den nye 420W til en anden maskine fremskaffer jeg en
anden Delux 400W som også er splinternes ny, den bliver monteret i maskinen
.., og ., det er så samme historie som med den 'gamle' delux 400W, som jo kun
er 2 måneder gammel.

Opsummering ..
med 2 forskellige 400W Delux maskinen er ustabil og vil ikke altid starte ..
med 420W Delux, alt ser ud til at virke perfekt .. bortset fra at ATX kablet
er kun 30cm på 420W'en så den ikke kan nå ned til bundkortet ..

det eneste mystisk ved psu'erne er at iflg mærkepladen så kan 400W'en levere
30 AMP på 12V+ og 420W'eren kun levere 20A på 12V+ .. og nej ., det er ikke
nogen skrivefejl.. ud over det er opgivelserne ens ..

Nogen gode forslag ?

~~Frank .,