god køler under 200 kroner
Fra : Joe

Dato : 19-03-05 17:06

Hej

Jeg skal skifte køleren ud på mit bundkort (socket 478, intel celeron
2,8Ghz).....

Køleren skal være så støjsvag som mulig og køle så godt som muligt. Den må
max. koste i omegnen af 200 kroner. Hvad foreslår I at jeg skal købe?

Tak på forhånd

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 21:24

Joe wrote:
> [...]
>
> Køleren skal være så støjsvag som mulig og køle så godt som muligt.
> Den må max. koste i omegnen af 200 kroner. Hvad foreslår I at jeg

Til prisen vil jeg mene, at du ikke får noget bedre end denne:

Zalman CNPS7000B-AlCu
http://studiedata.dk/productitem.asp?id=ACZM016&Fane=COLD,COCOCP

Den fås også en en tunegere og dyrere CNPS7000B-Cu version, hvor det er hent
kobber (og intet aluminum). Det leder bedre, men vejer vidst også 250 g
mere... Jeg har selv en Zalman CNPS7000A-Cu (den gamle version), som jeg er
meget tilfreds med.

--
Mvh/Martin K
www.LEMANSarea.dk - Motorløbet Le Mans i koncentreret form!

Fra : Joe

Dato : 19-03-05 21:52

> Til prisen vil jeg mene, at du ikke får noget bedre end denne:
>
> Zalman CNPS7000B-AlCu
> http://studiedata.dk/productitem.asp?id=ACZM016&Fane=COLD,COCOCP

Monteres denne køler på samme måde som de kølere der følger med
box-løsninger?

Takker

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-05 00:24

Joe wrote:
> Monteres denne køler på samme måde som de kølere der følger med
> box-løsninger?

Nej. Det er meget bedre. Der er intet uigennemskueligt klipse-system, men
istedet skydes 2 metal-stængder gennem plastiskholderen der sidder rundt på
CPU-soklen, og køleren skrues fast i disse med 2 skruer...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-03-05 23:44

Hej!

Martin Kirschmeyer wrote:

> Til prisen vil jeg mene, at du ikke får noget bedre end denne:

Enig, det er en super køler. Virker fint på min XP2000+ og køler den 20 grader
længere ned end den alm. "lille" køler (som jeg dog ikke kender navnet på).

Og samtidigt er den ganske lydløs :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader