lydkort med digital (s/pdif) udgang
Fra : Peter Jensen

Dato : 17-03-05 10:25

Hejsa

Jeg har anskaffet et 5.1 Trust Sound Expert Optical 514DX i den tro
at jeg kunne losse et digitalt AC3 signal igennem til en ekstern
dekoder/forstærker.
Det ser bare ud til at signalet kommer ud i stereo (forstærkeren skal stå i
Dolby digital
mode og ikke i AC3 mode før der kommer lyd - og lyden er i stereo. det
valgte lydspor
på DVD'en er AC3 5.1)
Alt efter hvor jeg læser i vejledninger / supportsites nævnes det
at der kun understøttes stereo gennem digital ud men også at det er muligt
at dekode 5.1 signaler via ekstern dekoder. Det forvirrer mig meget
at der ikke gives noget endegyldigt svar :(
Nogen der kender kortet og som kan fortælle om det er muligt at
sende et 5.1 AC3 signal igennem via digital ud (coax) ?

Hvis ikke, hvilket lydkort kan så anbefales ?
Pris er en væsentlig faktor, så jeg vil gerne hvis det kan klares
uden at skulle op i noget high-end grej. Men omvendt er det så
absolut klart det vigtigste at kortet kan det det lover
Det jeg skal bruge er altså et digitalt signal til en AC3 dekoder
der håndterer lyddelen af DVD samt musikafspilning. Så såvel stereo
som 5.1 signalet skal sendes digitalt fra lydkort til forstærker, og det er
så op til denne at tolke signalet.

--
Peter J