Vurdering af dette Athlon 64 system?
Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 14:38

Så er det blevet tid til en opgradering, og som sidste led i processen inden
jeg afgiver ordren, beder jeg hermed lige gruppen om at vurdere systemet
(man ved aldrig om man har overset et problem med kompatibilitet eller
lignende :)

Maskinen skal bruges til nye 3D spil og diverse applikationer, og regner
ikke med at skulle ud i de store overclocking eksperimenter det første
stykke tid:
---

Athlon64 3500+, Winchester 90nm.

MSI K8N Neo4 Platinum, Nforce 4 Ultra motherboard.
http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=K8N_Neo4_Platinum&class=mb

Corsair TWINX1024-3200C2 Dual-Channel RAM (2.5-3-3-6 T1 på AMD platform)
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=350662

Leadtek Winfast PX6600GT TDH PCIe grafikkort
http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=156049

Seagate Barracuda 7200.7, S-ATA NCQ, 7.200RPM, 8MB cache, 160GB
http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=155518

Det hele kommer til at sidde i et Antec SLK3700 BQE kabinet med en 350W PSU
(http://www.antec.com/specs/sl350_spe.html) - går ikke udfra der vil være
problemer med denne PSU?
Fra det gamle system kommer også en 80 GB Hitachi PATA HD.

Er der nogle kompatibilitetsproblemer med ovenstående eller andre
uhensigtmæssigheder for det valgte hardware jeg bør være opmærksom på?

På forhånd tak.

Fra : JH

Dato : 16-03-05 15:15

<-= KG =-> wrote:
[klip konfiguration]
> Er der nogle kompatibilitetsproblemer med ovenstående eller andre
> uhensigtmæssigheder for det valgte hardware jeg bør være opmærksom på?

Det ser udemærket ud. Jeg har blot en kommentar til dir valg af
bundkort. Chipset-køleren drøner derudad med 7000rpm og støjer derfor en
del. Så, hvis du gerne vil have en lyløs PC skal du kigge efter et andet
bundkort eller fifle med køleren.

Disken er SATA?

Nu kender jeg ikke den RAM du har valgt eller hvor meget den koster, men
vil blot sige at når nu du ikke skal overclock'e, så køb blot RAM i den
billige ende. Jeg tvivler på du vil kunne mærke forskel på RAM med
hurtig timing vs. langsom timing.

350W er glimrende til de ting du har angivet, så det skulle der ikke
blive problemer med.

Og så kan du spare nogle hundrere kroner ved IKKE at købe hos Zitech

Jeppe

We have unmistakable proof that throughout all past time, there has been
a ceaseless devouring of the weak by the strong.

Fra : Jens G

Dato : 16-03-05 15:51

On Wed, 16 Mar 2005 15:14:50 +0100, JH <spam@spam.com> wrote:

> [...]
>bundkort. Chipset-køleren drøner derudad med 7000rpm og støjer derfor en
>del. Så, hvis du gerne vil have en lyløs PC skal du kigge efter et andet

Jeg har det omtalte bundkort, og synes ikke man hører NB køleren. Den
overdøves ihvertfald kraftigt af køleren på mit PoV GF6600GT.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 15:57

> [...]
> bundkort. Chipset-køleren drøner derudad med 7000rpm og støjer derfor en
> del. Så, hvis du gerne vil have en lyløs PC skal du kigge efter et andet

Jeg er opmærksom på problemet med chipsetkølernes larm på Nforce 4 kort. Jeg
havde oprindelig udset mig Asus' A8N-SLI MB, men da jeg hørte
rædselshistorierne om larmen fandt jeg frem til MSIs, da det skulle være
lidt bedre. Hvis det bliver udholdeligt køber jeg en Zalman fanmate og
sænker RPM.

> Disken er SATA?

Seagate 160 GB disken er SATA, den gamle Hitachi er PATA.

> [...]
> vil blot sige at når nu du ikke skal overclock'e, så køb blot RAM i den
> billige ende. Jeg tvivler på du vil kunne mærke forskel på RAM med

Har netop i dag læst en masse om hvor overvurderede timings er på A64
systemer, men da prisforskellen på Corsairs value og de TwinX RAM jeg har
valgt kun er ca. 300 kroner besluttede jeg mig alligevel for TwinX. Men
modulerne med timings på 2-2-2-5 til over 2000 kroner holder jeg mig langt
fra :)

> Og så kan du spare nogle hundrere kroner ved IKKE at købe hos Zitech

Jeg ved godt Zitech er i den dyre ende, men lige netop de dele jeg vil købe
her (Leaktek grafikkort og Seagate harddisk) er ganske fornuftigt prissat
(hhv 1545 kr, og 795 kr). Derudover ligger butikken lige i nærheden, og har
indtryk af at servicen der er ganske god, men kan sagtens forstå du nævner
det :)