Probl. med HP-prt. fremføringshjul
Fra : MAndersen

Dato : 15-03-05 11:45

Jeg har problemer med min HP 2100 printer.
Det fremføringshjul af gumme, er blevet hårdt, og glat, og kan ikke fremføre
papiret ordentlig længere.

Findes der en måde at gøre gummiet blødt igen, eller kender I et sted, hvor
disse hjul kan købes ?

P.f.t.
MAndersen

Fra : Madhatter@dk.invalid

Dato : 15-03-05 11:59

On Tue, 15 Mar 2005 11:45:18 +0100, "MAndersen" <ikke@nogen.no> wrote:

> [...]
>papiret ordentlig længere.
>
>Findes der en måde at gøre gummiet blødt igen, eller kender I et sted, hvor

Du kan forsøge at fjerne fedt/smuds med propylalkohol eller lign, men
resultatet er sjældent overbevisende...

Du kan købe stort set enhver tænkelig reservedel hos HP - Ofte kommer
de i 'maintenance kits' og priserne er generelt så høje at jeg valgte
at købe en ny printer da min HP-4L begyndte at få problemer med
papirfremføringen....

Fra : Peter

Dato : 15-03-05 12:50

"MAndersen" <ikke@nogen.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> fremføre papiret ordentlig længere.
>
> Findes der en måde at gøre gummiet blødt igen, eller kender I et sted,

Rens rullen med propyl alkohol. Giv den derefter en let tur med noget fint
sandpapir 240-320, og afrens endnu engang.

Peter B

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-03-05 20:12

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "MAndersen" <ikke@nogen.no> skrev i en meddelelse

Man kan også gøre som HP anbefaler til de fleste af deres øvrige printere -
rense med alm. vand og ikke med alkohol.
Jeg har selv gjort det med flere af deres printere. Med en af knapperne kan
man normalt tvinge rullerne til at stå og køre uden papir. Samtidig tager
man en fnugfri klud og gør godt våd. Den holder man så ind mod rullerne mens
de roterer. Helst både baglæns og forlæns.

Kurt

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 15-03-05 23:17

"MAndersen" <ikke@nogen.no> writes:

> [...]
> papiret ordentlig længere.
>
> Findes der en måde at gøre gummiet blødt igen, eller kender I et sted, hvor

Man kan købe kits inkl instruktions videoer på CD på
http://www.fixyourownprinter.com

Kai