Problem med ny comp.
Fra : Martin Jensen

Dato : 15-03-05 08:02

Hey

Jeg er ved at bygge en comp. til min kammerat men er løbet ind i et
problem som jeg aldrig har set før...
Jeg håber at der er en flink person der kan guide mig på rette vej
igen.

Problemet:
Computeren er samlet, jeg booter op på Win xp cdén, det går fint
indtil, harddisken er formateret-partio... og skal genstarte.
Efter genstarten, skriver comp.
"tryk på en tast for at starte fra cd..... fejl ved indlæsning af
operativsystem"
Hvis jeg tager HDén over i en anden comp. kan jeg se at der er blevet
lavet et Windows dir.
Er der nogen der kender problemet?

PS. jeg har prøvet på to HDér men får fejl på begge.

På forhånd tak.
Martin Jensen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-03-05 08:17

Martin Jensen wrote:
> [...]
> indtil, harddisken er formateret-partio... og skal genstarte.
> Efter genstarten, skriver comp. "tryk på en tast for at starte fra

Er BIOS sat til at boote på harddisk efter CD-Rom?
- Lyder som om den ikke finder harddisken i bootprocessen...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund