Forskel på single-sided og double-sided RA~
Fra : Ukendt

Dato : 14-03-05 23:37

Er der nogle der kan fortælle hvad forskellen er på at vælge single-sided og
double-sided dual-channel PC3200 RAM.
Modulerne skal bruges i et nyt Socket 939 Athlon 64 system.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-03-05 08:37

"<-= KG =->" <NOSPAM> crashed Echelon writing

> Er der nogle der kan fortælle hvad forskellen er på at vælge
> single-sided og double-sided dual-channel PC3200 RAM.
> Modulerne skal bruges i et nyt Socket 939 Athlon 64 system.

Mængden af plads i hver chip på klodsen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 15:31

> Mængden af plads i hver chip på klodsen.

Der er altså slet ingen forskel i ydelse, så det er helt ligemeget om jeg
vælger single- eller dual-sided til mit nye system?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-03-05 15:39

> Der er altså slet ingen forskel i ydelse, så det er helt ligemeget om jeg
> vælger single- eller dual-sided til mit nye system?

Jeg skal ikke kunne sige om der er forskel i ydelse, og hvis der er, så
tror jeg den er ret minimal.

--
Bjarke Andersen

Fra : Aksel

Dato : 15-03-05 16:30

> Jeg skal ikke kunne sige om der er forskel i ydelse, og hvis der er, så
> tror jeg den er ret minimal.

Nogle bundkort kan ikke genkende 4 x 1GB dobbeltsidede, de bliver
registreret som 3 GB, der kan også være tilfælde hvor de dobbeltsidede RAM
blokke skal sidde i bestemte sokler.
Mine oplysninger stammer fra manualen til et MSI K8T bundkort.

Hilsen Aksel

Fra : JK

Dato : 15-03-05 16:32

On Tue, 15 Mar 2005 15:30:34 +0100, "<-= KG =->" <NOSPAM> wrote:

>Der er altså slet ingen forskel i ydelse, så det er helt ligemeget om jeg
>vælger single- eller dual-sided til mit nye system?

Nej, det ligger ikke i ydelse. Men i kompatibilitet.

F.eks. finder du ikke ret mange single-side moduler med størrelse 512
eller 1 Gb. Single-side moduler er typisk på 256 Mb.

Om NF4 chipset bundkort siger man, at de generelt ikke accepterer 4
stk. double-sided moduler, men gerne 4 stk. single sided.

Så 2x 512 double-sided på NF4 skulle der ikke være problemer med.
Men 4x512 er tvivlsomt.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 16:37

> [...]
> stk. double-sided moduler, men gerne 4 stk. single sided.
>
> Så 2x 512 double-sided på NF4 skulle der ikke være problemer med.

Tak for det.