ang. usb flash pen
Fra : Thomas G

Dato : 14-03-05 22:26

hey
jeg har fået en usb flash pen i overskud men inden jeg sælger den vil jeg
lige hører hvordan jeg sikre at de data jeg har haft på den ikke kan
genskabes. Jeg har formateret den men er det nok? kan man wipe sådan een?

Mvh. Thomas

Fra : Niels C. Grønlund \(~

Dato : 14-03-05 23:27

"Thomas G" <thomasgi@FJERNvfemail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lige hører hvordan jeg sikre at de data jeg har haft på den ikke kan
> genskabes. Jeg har formateret den men er det nok? kan man wipe sådan een?

Hej Thomas !

Fyld den helt op med crap.

Evt din swapfil eller lign.

Og formater den så.

Men jeg tvivler på at der på nuværende tidspunkt kan genskabes noget som
helst fra din USB pen

Men gør du ovenstående er du sikker på dine data er væk for altid.

Niels

Fra : Brian Lund

Dato : 15-03-05 07:30

> Fyld den helt op med crap.
>
> Evt din swapfil eller lign.
>
> Og formater den så.

Nemlig, evt. en kæmpe tekstfil med en masse tilfældige tegn i.

> Men jeg tvivler på at der på nuværende tidspunkt kan genskabes noget som
> helst fra din USB pen

Medmindre data har været overskrevet kan det tidligere data sagtens hentes
tilbage!
Ved en formatering af sådan en pen bliver data'ene ikke nulstillet!

Brian