Overspænding på linien med modem.
Fra : Leony

Dato : 14-03-05 12:13

Hejsa

Nogle som ved om amn kan gøre noget ved et modem som giver overspændning
på telefonlinien.
Resultatet er en død telefonlinie (kureres dog ved at frakoble alt
udstyr i 20 minutter).

Det er et internt pci modem det drejer som om.

Forslag til en måske bedre gruppe modtages gerne.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-03-05 12:18

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> wrote:

>Nogle som ved om amn kan gøre noget ved et modem som giver overspændning
>på telefonlinien.

>Resultatet er en død telefonlinie (kureres dog ved at frakoble alt
>udstyr i 20 minutter).

Har du overvejet at købe et nyt modem !!!

<mlr>

Fra : Leony

Dato : 14-03-05 15:56

"Michael Rasmussen" <mlr@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse

> Har du overvejet at købe et nyt modem !!!

Har du overvejet at svare på det jeg spørger om?

Seriøst:
Jeg savner bare udfordringer i min hverdag, derfor min mission med at
løse problemet. Ofte findes der mennesker med viden som man ikke selv
besidder, derfor besluttede jeg at spørge her.

Hvis der var chance for at det kunne fikses, så kunne jeg spare, eller
spare en anden, for en modemudgift.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-03-05 16:28

>Har du overvejet at svare på det jeg spørger om?

Jeg er ikke tekniker: men jeg mener bestemt at teleselskaberne kræver
galvanisk adskillelse mellem telenettet og tilsluttet udstyr.

Hvis dit modem kan sende 'overspænding' ud på telenettet, må der være
noget rivende galt med modem'et....

Måske kan det repareres, men da et ny modem koster i størrelsesorden 200
kroner er det tvivlsom om det kan betale sig....

<mlr>

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-03-05 19:08

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i

> Nogle som ved om amn kan gøre noget ved et modem som giver overspændning
> på telefonlinien.

Ja, man jordforbinder sin computer....

Der er også derfor, at der på mange mærkevarermaskiner står, at de skal
jordforbindes, når de tilsluttes eksterne forbindelser, og lige nu står din
maskine tilsyneladende og afleder til telefonnettet.

Claus

Fra : Leony

Dato : 20-03-05 11:24

> Der er også derfor, at der på mange mærkevarermaskiner står, at de
> skal jordforbindes, når de tilsluttes eksterne forbindelser, og lige
> nu står din maskine tilsyneladende og afleder til telefonnettet.

Takker for svaret.

Fra : Ove Pedersen

Dato : 14-03-05 19:20

> [...]
> udstyr i 20 minutter).
>
> Det er et internt pci modem det drejer som om.

Det er lidt svært at forestille sig at et modem skulle sende en spænding ud
på telefonlinien.
Linie ineterfacet på et modem er noget med et relæ og en trafo og noget
overspædingsbeskyttelse.

Det er nok mere sandsynligt at et eller andet i linieinterfacet er
kortsluttet pga et lyn, prøv at kontrollere relæet og de dioder der plejer
at sidde sammen med en eller anden transient beskyttelse.

Interne modemer er en rigtig dårlig ide, der er alle muligheder for at der
ryger et eller andet i PC'en når der kommer en overspænding ude fra
telefonlinien.

Ove Pedersen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-03-05 15:40

"Ove Pedersen" <nogen@invalid.com> skrev

> [...]
ud
> på telefonlinien.
> Linie ineterfacet på et modem er noget med et relæ og en trafo og noget

Det er der altså flere softmodems som ikke har...

Jeg har nok de første tre-fire stykker liggende...

Claus

Fra : Leony

Dato : 20-03-05 11:25