Hvor kan man stadig købe 720kB disketter?
Fra : Viktor Andersen

Dato : 13-03-05 21:05

Til et specielt projekt har jeg brug for at købe nye 720kB disketter og
altså ikke 1.44Mb.

Men de "små" er jo efterhånden næsten helt udgået, og samme vej går vel
sikkert de på 1.44 Mb snart.

Så jeg vil blive meget glad, hvis nogen kender en
forhandler/internetforhandler.

Viktor

Fra : Sune Storgaard

Dato : 13-03-05 21:08

Viktor Andersen wrote:
> Til et specielt projekt har jeg brug for at købe nye 720kB disketter
> og altså ikke 1.44Mb.

Ved ikke hvor specielt dit projekt er, men jeg er ikke stødt på en situation
hvor en 1.44 disk ikke kunne bruges som en 720KB, ved blot at sætte et
stykke tape over hullet i hjørnet.

Pas..

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 13-03-05 21:25

"Viktor Andersen" <virgilante@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sikkert de på 1.44 Mb snart.
>
> Så jeg vil blive meget glad, hvis nogen kender en

Som Sune (næsten) skriver - sæt ugennemsigtigt tape over hullet i hjørnet og
formater!

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk

Fra : John Smith

Dato : 13-03-05 21:53

Michael Lund Sørensen wrote:

> Som Sune (næsten) skriver - sæt ugennemsigtigt tape over hullet i hjørnet og
> formater!

Det er en lille tap der går ind i hullet og afgør om det er en 720 eller
1440 Kb diskette. Almindeligt tape af enhver art kan bruges, dog ej
skumtape

Det er for øvrigt en fordel at "nedskallere" en 1,44Mb diskette da de
som regel er af bedre kvalitet end 720Kb disketter og derfor giver
mindre fejl.

John Smith

Fra : ab

Dato : 16-03-05 21:37

"John Smith" <zigge@NOGOODprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en lille tap der går ind i hullet og afgør om det er en 720 eller
> 1440 Kb diskette. Almindeligt tape af enhver art kan bruges, dog ej
> skumtape

Protest - protest. Jeg har haft flere 100-vis af 720 og 1.44-drev igennem
hænderne - ingen af disse havde nogen "tap", der gik ind i "hullet". Alle
følte størrelsen ved hjælp af en lysdiode, der lyser gennem udstandsningen i
disketten (hvis der er et hul der er åbent).

ab

Fra : Henning

Dato : 16-03-05 22:46

> [...]
>følte størrelsen ved hjælp af en lysdiode, der lyser gennem udstandsningen i
>disketten (hvis der er et hul der er åbent).

Tappen sidder i diskettedrevet, jeg hare endnu ikke set et drev med
lysdiode!

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Rander

Dato : 16-03-05 23:26

Wed, 16 Mar 2005 22:46:18 +0100 brugte Henning 12 linier på at fortælle
dette til dk.edb.hardware:

>Tappen sidder i diskettedrevet, jeg hare endnu ikke set et drev med
>lysdiode!

Jeg har endnu ikke set et med tap - ikke engang 720K-drevet der sad i min
XT'er havde tap, der var også med fotocelle...

http://rander.dk (temporarily down!) Do not try this on Linux!

Ved at tage hævn bliver en mand lige med sin fjende, men ved at undlade
at tage hævn bliver han ham langt overlegen. (Sir Francis Bacon)

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-03-05 10:41

"ab" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> følte størrelsen ved hjælp af en lysdiode, der lyser gennem udstandsningen
> i disketten (hvis der er et hul der er åbent).

Det er almindeligt at det er lys der afgører om disketten er 720 eller
1,44 - så vi er enige.
Og derfor skrev jeg "sæt ugennemsigtigt tape over hullet"

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 13-03-05 23:24

"Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> wrote in message

> Som Sune (næsten) skriver - sæt ugennemsigtigt tape over hullet i hjørnet
og
> formater!

Man kan formatere til 720 Kb ved at angive de korrekte parametre uden at
bruge tape:

format a: /F:720

hilsen
Uffe

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 14-03-05 00:37

> Man kan formatere til 720 Kb ved at angive de korrekte parametre uden at
> bruge tape:
>
> format a: /F:720
>
> hilsen
> Uffe

Arrh du bliver nostalgisk nu... Kan huske den gang jeg sad og lavede
dette trick, med at formattere alle mine gamle DD amiga disketter til HD
format på PCen...

Men kan man da også bare vælge 720 KB når man højreklikker på A drevet
og vælger formatter

Fra : News - [6400]

Dato : 13-03-05 23:19

Hvor mange skal du bruge ?

/ Qbic

Fra : Woodi

Dato : 14-03-05 13:40

> [...]
> sikkert de på 1.44 Mb snart.
>
> Så jeg vil blive meget glad, hvis nogen kender en

Hej Viktor..
jeg har da 10 stk nye liggende - men ellers ved jeg da hvor du kan købe dem.
F.eks. hos Jymo-data i Fredericia, der har jeg sidst set dem.
http://www.jymodata.dk/

Vh. Woodi.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-03-05 17:26

MCS Computer har også det nyeste inden for "Computer"

http://www.mcscomputer.dk/

- til priser I ikke vil tro på! *GGGG*

Fra : Hansen

Dato : 14-03-05 17:57

"Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse
> MCS Computer har også det nyeste inden for "Computer"
>
> http://www.mcscomputer.dk/
>
> - til priser I ikke vil tro på! *GGGG*

Ja, og de bor i 'københaven'.

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 17-03-05 11:42

> Ja, og de bor i 'københaven!

En butik der sætter pris på antikviteter

/DN

Fra : Woodi

Dato : 17-03-05 13:29

"Daniel Nielsen" <daniel_nielsen@|SLET|mail.dk> skrev i en meddelelse

> En butik der sætter pris på antikviteter
>
> /DN

Bruun Rasmussen Auktionshuset nåer dem ikk til sokkerholderne..

Vh. Woodi.

Fra : Keld Hansen

Dato : 10-04-05 12:39

Hej

jeg har en del liggende, dog ikke nye

lad mig høre fra dig

hilsen keld

Fra : Viktor Andersen

Dato : 10-04-05 17:17

Hej Keld,

Tak for dit indlæg. Det skal imidlertid være nye, da der bliver tale om et
videresalg.

Hilsen,
Viktor