Afinstallation af Linux...
Fra : Lars Østergaard

Dato : 13-03-05 17:18

Jeg har installeret Linux, Fedora core. Har leget lidt med det men er ikke
tilfreds...
Jeg ønske nu at installere XP igen, men mit spørgsmål er nu hvorledes
afinstallerer jeg linux igen?

- Jeg kan ikke få lov til at installere XP (fra CD) igen, skærmen går bare i
sort når hardwareindstillinger undersøges....
- Kan ikke få lov til at slette pationen eller formatere når jeg booter fra
enWin98 CD.

Håber nogle kan hjælpe, eller fortælle mig hvor jeg kan finde hjælp...

Lars

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-03-05 17:50

"Lars Østergaard" <lgo@email.dk> wrote:

> [...]
>enWin98 CD.

>Håber nogle kan hjælpe, eller fortælle mig hvor jeg kan finde hjælp...

XP kan ikke 'røre' linux partitioner - Derfor skal disse først slettes
med Linux installations program...

Når først harddisken er blank kan XP installeres uden problemer...

<mlr>

Fra : Bent Eriksen

Dato : 13-03-05 17:58

"Lars Østergaard" <lgo@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> afinstallerer jeg linux igen?
> Håber nogle kan hjælpe, eller fortælle mig hvor jeg kan finde hjælp...

Brug Google, prøv at klikke på link nr. 2
<http://www.google.dk/search?hl=da&q=linux&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=cr%3DcountryDK>

/Bent

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-03-05 18:03

"Lars Østergaard" <lgo@email.dk> crashed Echelon writing

> - Jeg kan ikke få lov til at installere XP (fra CD) igen, skærmen går
> bare i sort når hardwareindstillinger undersøges....

Og det skyldes så Linux partitionen? Lyder mere som hardware der fejler
under check.

Men ellers stort set hvilken som helst diskpartionsmanager kan fjerne *nix
partitioner. Fdisk, PartitionMagic, Ranish osv.

--
Bjarke Andersen

Fra : Steffen Denize

Dato : 14-03-05 07:58

> [...]
>
> - Jeg kan ikke få lov til at installere XP (fra CD) igen, skærmen går bare i
> sort når hardwareindstillinger undersøges....

Jeg havde samme problem. Det jeg skulle gøre før jeg kunne komme i
kontakt med min computer var at køre Killdisk:

http://www.killdisk.com/eraser.htm

Det sletter re-setteer HD til 'frisk fra fabrikken'-stadiet. Først
herefter kunne jeg installere WinXP igen.

Der udover skulle jeg have en SATA-driver til min HD parat, men det var
vist kun i mit tilfælde.

Håber det virker.

/Steffen

Fra : Allan P

Dato : 14-03-05 09:50

On Mon, 14 Mar 2005 07:58:23 +0100, Steffen Denize
<denize@vip.cybercity.dk> wrote:

>/Steffen

Måske hvis du fra bootdiskette kører :

fdisk/mbr ?

Herefter ompartitioneres og formateres din HD