hjælp til ny computer
Fra : Dannie Andersen

Dato : 13-03-05 11:34

Hej

Jeg står og skal ud og købe en ny computer, det skal bare være en godt
maskine der kan spilde alle spil uden problemer. jeg har imellem kr 8000 -
10000. som jeg kan brug på den. Er der nogle som kan komme med et forlag på
hvor der er godt at handle samt hvilken maskine eller hvad man skal gå efter
i dag.

På forhånd tak

Fra : Søren Nielsen

Dato : 13-03-05 14:33

Dannie Andersen wrote:
> [...]
> 8000 - 10000. som jeg kan brug på den. Er der nogle som kan komme med
> et forlag på hvor der er godt at handle samt hvilken maskine eller

Overvej en ekstra gang, om du virkelig vil ofre så mange penge på en ny pc,
du kan sagtens få en maskine, der kan spille alle spil for halvdelen. Men
hvis du også skal have en dyr TFT-skærm, så løber det jo selvfølgeligt op
alligevel.
Jeg ville gå efter et AMD-system, evt. AMD64. Med AMD64 er du dog lidt
fremtidssikeret, selvom EDB-branchen ikke just er kendt for fremtidssikring.
Hvis jeg skal komme med nogle specifikke anbefalinger, så prøv at kigge
efter et grafikkort af typen 6600GT, der er det bedste value-for-money køb,
til en pris på omkring 1500,-. En harddisk kunne være en Seagate Barracuda
7200.7 i en passende størrelse. NorthQ 4001 har rygte for både at være en
god og støjsvag strømforsyning.
CPU'en ville jeg vælge i omegnen af en AMD64 3000+. Et passende bundkort
kunne være enten et Asus A8N-SLI eller Asus A8V Deluxe eller måske et
tilsvarende Abit. Du skal dog lige være sikker på. at bundkortet har en
AGP-port, hvis du vælger et 6600GT-grafikkort. CPU-køleren kunne være en
Spire WhisperRock IV til en nærmest latterlig lav pris af 109,- hos
www.shg.dk. Jeg ville nok vælge min. 1GB RAM evt. fordelt på 2x512MB.
Kingston går man aldrig helt fejl af.
Kabinet og kabinetblæsere kan du vælge alt efter temperament, men Papst
skulle lave nogle gode kabinetblæsere.

Søren

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-03-05 14:36

"Dannie Andersen" <doa@c.dk> skrev

> [...]
> 10000. som jeg kan brug på den. Er der nogle som kan komme med et forlag

> hvor der er godt at handle samt hvilken maskine eller hvad man skal gå

Som tidligere nævnt, så prøv at holde øje med Aldi på onsdag den 16.
http://aldi.dk/OFFER_DK/index.htm

Min niende sans siger mig, at der kommer et kanongodt tilbud på computer på
onsdag.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-05 14:44

> [...]
> http://aldi.dk/OFFER_DK/index.htm
>
> Min niende sans siger mig, at der kommer et kanongodt tilbud på computer

Damn Du ka' sgutte være bekendt at blive ved med at træde i det, jeg går
osse og kigger for tiden, og kommer jeg forbi en Aldi, så har jeg "altid"
noget med hjem..... Nå, nysgerrigheden er vakt, det lyder som om der er en
smule "insider-viden"

mvh
Ebbe

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-03-05 14:57

"Ebbe" <es44(at)pc(dot)dk> skrev

> [...]
> noget med hjem..... Nå, nysgerrigheden er vakt, det lyder som om der er en

Nope, ingen insiderviden..

Jeg er bare en dybt afhængig misbruger af Aldi's onsdagstilbud, og mit
kendskab til deres tilbud siger mig, at der kommer en specielfolder på
onsdag med computer.

Når Aldi kun har så *ligegyldige* ting som afløbsrens og peberkværne som
onsdagstilbud, så er det med garanti, fordi der er noget andet under
opsejling..

Desuden har de altid computer tilbud i marts og november

Claus