overvejelser ved ny pc
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 12-03-05 09:31

Jeg står og skal have stykket en ny maskine sammen. Indtil videre er jeg
nået frem til at valget står mellem disse 2 cpu/ram konfigurationer:

AMD Athlon64, 3200+, socket 939
2 GB DDR-RAM

P4 530 3.0 GHz, socket LGA-775
2 GB DDR2-RAM

Så vidt jeg kan se, kan man ikke få DDR2 til AMD, hvorimod AMD'en skulle
være hurtigst. Så spørgsmålet er, hvad der samlet vil være den bedste
løsning? Jeg skal primært anvende maskinen til udvikling og beregninger med
megen RAM tilgang, ingen spil. Heller ingen andre grafiktunge opgaver. Der
skal selvfølgelig findes et passende bundkort m.v. til maskinen.

hilsen
Uffe

Fra : Anders Lund

Dato : 12-03-05 10:27

Uffe Kousgaard wrote:
> løsning? Jeg skal primært anvende maskinen til udvikling og beregninger med
> megen RAM tilgang, ingen spil. Heller ingen andre grafiktunge opgaver. Der

Hvis disse beregninger har "understøttelse" for 64 bit processorer, vil
jeg tro at det kunne give en hel del. Mht. hastigheden på RAM, kan jeg
desværre ikke sige noget intelligent om - det kan jo være vidt
forskelligt fra anvedelse til anvedelse.

Hmm, alt i alt et indlæg som jeg ikke har gjort nogen klogere af. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 12-03-05 11:41

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> wrote in message

> Hmm, alt i alt et indlæg som jeg ikke har gjort nogen klogere af. :)

Næh

Mine første overvejelser omkring at vælge athlon64 var faktisk
muligheden for at kunne installere windows 64-bit, men realistisk set
bliver det nok først med min næste pc, så det indgår ikke rigtig mere i
overvejelserne.

hilsen
Uffe