Acer CD-ROM Drev - hvor?
Fra : Gnistn

Dato : 11-03-05 09:09

Hej, jeg skal bruge et nyt CD-ROM drev til en gammel Acer PC med 166 MHz AMD
processor, det er ikke et tower men en flad desktop hvor man kan stille
skærmen ovenpå. edbpriser.dk er ikke til megen hjælp, eller også er det mig
der søger forkert.

Bag på står der model: 5166LY, jeg har ikke været i stand til at finde
datablad/manual, drivere og diverse opdateringer til den. Jeg har derimod
fundet lidt oplysninger om en 5166LR. Acers hjemmesider er svære at finde
rundt i.

Skuffen er jo unik i sit design og jeg kan derfor ikke bare bruge et generic
drev med mindre jeg skærer plast fronten til, hvilket vil komme til at se
lidt grimt ud.

Drevet skal helst være sort, men et hvidt kan også bruges til nød, det
skulle ikke undre mig om jeg kan tage fronten af skuffen fra det gamle drev
og sætte det over på den nye hvide model hvis det endelig er.

CD-ROM drevet der sidder i hedder iøvrigt CD-916E/ATK og er fra 1997.

Jeg har postet et billed af fronten her:

--
The "genius" who designed the fragile SATA connectors,
deserves a good spanking!

Fra : Kim

Dato : 11-03-05 09:52

On Fri, 11 Mar 2005 09:08:56 +0100, "Gnistn" <invalid@invalid.invalid>
wrote:

>Hej, jeg skal bruge et nyt CD-ROM drev til en gammel Acer PC

Spørg i den rette gruppe :

fut : dk.admin.netikette

--
Kim

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 11-03-05 10:34

wrote:

> [...]
>
>CD-ROM drevet der sidder i hedder iøvrigt CD-916E/ATK og er fra 1997.
>
>Jeg har postet et billed af fronten her:

Jeg vil tro, at skuffens gavl kan pilles af dit gamle drev og sættes
på et nyt.

For en handyman.

Det giver dig så den frihed, at sætte en dvd-brænder i istedtfor.

Men du kan da gøre forsøg først med et andet cdrom drev.

John

Fra : Hansen

Dato : 11-03-05 10:56

"JK (at mail dot dk)" <johnknuhtsen@address.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det giver dig så den frihed, at sætte en dvd-brænder i istedtfor.
>
> Men du kan da gøre forsøg først med et andet cdrom drev.

Dvd-brænder på en 166 MHz-processor ??

Fra : Gnistn

Dato : 11-03-05 11:25

JK (at mail dot dk) wrote:

> Jeg vil tro, at skuffens gavl kan pilles af dit gamle drev og sættes
> på et nyt.

Nok kun hvis der er tale om et Acer drev, men det kan man nok ikke regne med
da en søgning på Google Images viser at Acer ligesom de fleste har
forskellige designs.

Mit problem er at jeg ikke har været i stand til at finde en forhandler der
fører forskellige modeller at Acer CD-ROM drev.

> Men du kan da gøre forsøg først med et andet cdrom drev.

Er netop forsøgt, men som jeg regnede med uden først at forsøge så er der
forskel på hvordan skuffens gavl passer på.