MicroDrive VS. CF
Fra : Jonas Jalling

Dato : 10-03-05 18:02

Hej,

Jeg er igang med at revurdere den hw der sidder i min gw - især diskene,
da det er nogle gamle sataner der sluger en masse strøm. Jeg har kigget
lidt på både Microdrive diske og cf kort, da de begge bruger meget
mindre end en ordinær disk. Men hvad er smartest? Hvad ville I bruge?

Det skal lige siges at resten af hw'en ikke har brug for udskiftning
lige pt. Det er et epia board med en c3 processor, så den skulle ikke
sluge så meget strøm.

Jeg har postet i både dk.e.s.lomme-pc og dk.e.hardware da jeg synes at
de begge er relevante, men har sat FUT til dk.e.hardware
Jonas Jalling

Fra : Tommy Jørgensen

Dato : 11-03-05 15:09

tja - køb hvad der er billigst

Nu ved jeg ikke lige hvad en "gw" er...

Microdrive bruger mest strøm og er langsomst, CF er dyrest... Der er
forlydende om at microdrive falder meget i pris for tiden - har ikke checket
dog.

Har du overvejet en af de nye 1.8" diske? De er ret små - men jeg ved
faktisk ikke hvad de bruger af strøm

Det kommer lidt an på hvor meget plads du skal bruge. Kan du nøjes med 1-2
GB, så vælg CF. Skal du bruge mere - så køb microdrive. CF er bedst, men
også dyrest, og microdrive kommer efterhånden ret tæt på CF i hastighed.

Men jeg er ingen ekspert - har aldrig ejet et microdrive Måske er der
andre der ved mere?

MVH Tommy

Fra : Leony

Dato : 12-03-05 14:05

"Tommy Jørgensen" <tommyhj@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har du overvejet en af de nye 1.8" diske? De er ret små - men jeg ved
> faktisk ikke hvad de bruger af strøm

De er ret dyre. Udvalget er ikke særlig stort.
28 kr pr GB koster den billigste (edbpriser finder 6 stk).

2,5" kan komme under 10 kr pr GB.
Kender ikke strømforbruget, men det må kunne findes på producenternes
hjemmeside.

> [...]
> med 1-2 GB, så vælg CF. Skal du bruge mere - så køb microdrive. CF er
> bedst, men også dyrest, og microdrive kommer efterhånden ret tæt på

Problemet med CF er at de desværre ikke holder evigt.
1.000.000 læsninger/skrivninger opgiver nogle producenter (eller gjorde
det i hvert fald en gang).

Hvis der skal køres operativsystem med swapfil osv, så kan der hurtigt
blive læst og skrevet en del i løbet af en session.

Endelig skal udgiften til alternative medier vel også stå i forhold til
besparelsen i eludgift.
4 GB microdrive koster 2000 kr (i følge edbpriser).
40 GB IDE hdd koster ca 350 kr.
10 gange så meget plads og man kan købe en del strøm for 1650 kr.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : TC

Dato : 12-03-05 00:45

"Jonas Jalling" <> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har postet i både dk.e.s.lomme-pc og dk.e.hardware da jeg synes at
> de begge er relevante, men har sat FUT til dk.e.hardware

Microdrive er nogle meget små harddiske, som bruger strøm på de mekaniske
dele,
det gør CF kort ikke.

Så hvis du virkelig vil spare på strømmen, så glem MD.

--
Mvh.
Tommy C

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk