Kan det give sort skærm at udskifte et net~
Fra : Skindbeni

Dato : 10-03-05 15:39

Hej.

Jeg har to netkort i min pc'er. Det ene bruger jeg til internetforbindelsen
og det andet som netværk til en bærbar.

Det ene netkort er dog stået af, og jeg fik et brugt netkort, som jeg satte
i min computer, hvor det defekte netkort har siddet.

Efter isættelsen af netkortet og opsrart af computeren, ville der dog kun
være sort skærm.

Herefter fjernede jeg netkortet igen og comptueren kunne nu startes op igen
med fungerende skærm.

Hvad ligger til grund for det, vil i tro?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-03-05 16:14

"Skindbeni" <ms1@FJERNDETTEskindbeni.dk> skrev

> [...]
> være sort skærm.
> Herefter fjernede jeg netkortet igen og comptueren kunne nu startes op

Enten er kortet defekt, eller også er PCI porten defekt. Sluttelig kan der
være tale om en IRQ eller adresse konflikt med skærmkortet. Prøv
forskellige PCI slot, hvis det er muligt.

Claus