sate til ide!!!
Fra : Thomas Hansen

Dato : 09-03-05 18:17

hej jeg ville høre om man kan få en "omformer"
så man kan sætte en sata harddisk på en ide kanal

jeg håber i kan hjælpe

thomas

Fra : Madsen

Dato : 09-03-05 18:24

Thomas Hansen wrote:
> hej jeg ville høre om man kan få en "omformer"
> så man kan sætte en sata harddisk på en ide kanal
>
> jeg håber i kan hjælpe

Ja der er flere muligheder se link.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=sata+to+ide&meta=
--
Madsen

Fra : Aksel

Dato : 10-03-05 00:13

"Madsen" <madsen58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja der er flere muligheder se link.
> http://www.google.dk/search?hl=da&q=sata+to+ide&meta=
> --
> Madsen

Hvis det ikke er fordi du har en SATA disk liggende og vil bruge den kan det
ikke betale sig, der er ingen mærkbare fordele ved SATA.

Hilsen Aksel

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-03-05 00:21

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> crashed Echelon writing

> Hvis det ikke er fordi du har en SATA disk liggende og vil bruge den
> kan det ikke betale sig, der er ingen mærkbare fordele ved SATA.

Command queueing og mindre I/O belastning?!

--
Bjarke Andersen

Fra : Aksel

Dato : 10-03-05 00:42

> "Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> crashed Echelon writing

> Command queueing og mindre I/O belastning?!
>
> --
> Bjarke Andersen

Men han kan vel ikke få nogen af SATAs fordele hvis han kører gennem en
konverter og til IDE.

Hilsen Aksel

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-03-05 12:02

> Men han kan vel ikke få nogen af SATAs fordele hvis han kører gennem en
> konverter og til IDE.

Dog ikke, kun fordelen at når han skifter bundkort så har han disken og
skal ikke osse udskifte disse.

--
Bjarke Andersen

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 10-03-05 17:52

> Dog ikke, kun fordelen at når han skifter bundkort så har han disken og
> skal ikke osse udskifte disse.

Alle nye mobos har bode IDE og SATA så den holder heller ikke.. jeg tror
spørgsmålet generelt var om der var performance at hente, og det er der
ikke!

Fra : Thomas Hansen

Dato : 10-03-05 18:27

"Thomas Hansen" <hej@meddig.dk> skrev i en meddelelse
> hej jeg ville høre om man kan få en "omformer"
> så man kan sætte en sata harddisk på en ide kanal
>
> jeg håber i kan hjælpe
>
> thomas

mange tak for svaret jeg har fundet en.
og det jeg skulle bruge den til er at jeg har 2 maskiner
som jeg den ene uden sata og så ville jeg kunne flytte
men sata disk fra den ene maskine til den anden maskine

thomas