Lidt æøå problemer med æøå
Fra : Thomas Skovsende

Dato : 29-05-01 10:01

Hej folkens!

Jeg har et lille problem med php og mssql 2000.

Når jeg henter data ud med mssql_query/mssql_fetch_array, er min danske
tegne lavet om til {}'

Databasen er sat op til Dansk/Norsk(men har det egentlig ikke kun betydning
for ORDER BY?), og enterprise manageren(og alle andre steder end php) virker
de danske bogstever fint!

Det er jo nok bare lidt konfiguration der skal til, men jeg kan ikke lige
finde det!

Mvh.
Thomas

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 29-05-01 10:12

"Thomas Skovsende" <t.skovsendeNOSPMA@techotel.dk> wrote in message

> Når jeg henter data ud med mssql_query/mssql_fetch_array, er min danske
> tegne lavet om til {}'
>
> Det er jo nok bare lidt konfiguration der skal til, men jeg kan ikke lige
> finde det!

Hej Thomas,

Prøv at kigge et det der hedder "client configuration utility" eller
lignende i mssql mappen i programmer-menuen, der er en indstilling for om du
ønsker at der automatisk skal laves OEM <-> ANSI oversættelse, og om du vil
bruge "internationale indstillinger"(eller lign. - har ikke en MSSQL server
foran mig lige nu), her har jeg fundet at det hjælper at slå begge dele fra
(jeg brugte det i forbindelse med noget perl-kode, men php bruger højst
sandsynligt samme driver).

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 29-05-01 10:14

"Nezar Nielsen" <tumpen@fez.dk> wrote in message
> Prøv at kigge et det der hedder "client configuration utility" eller
^^ s/et/efter/;

/N

Fra : Thomas Skovsende

Dato : 29-05-01 13:03

"Nezar Nielsen" <tumpen@fez.dk> wrote in message
> Prøv at kigge et det der hedder "client configuration utility" eller

Den hed Client Network Utility, men resten var perfekt!

1000 tak for hjælpen! :)

Mvh.
Thomas