brug af PHP_SELF og netscape
Fra : Smea

Dato : 29-05-01 09:30

Hej

Jeg er forvirret. To måder at lave et link på;

A) <a href=\"$PHP_SELF?state=forside\">Forside</a>
B) <a href=\"index.php?state=forside\">Forside</a>

B) virker i både IE og Netscape, mens Netscape ikke forstår A) og istedet
viser indholdet af den mappe index.php ligger i.

Er det fordi jeg mangler at angive stien ved brug $PHP_SELF, eller er jeg
helt galt på den?

Henrik

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 29-05-01 10:37

Smea skrev:

> [...]
> istedet viser indholdet af den mappe index.php ligger i.
>
> Er det fordi jeg mangler at angive stien ved brug $PHP_SELF, eller er

Du er på en måde helt galt på den, for det er ikke browseren, der
fortolker $PHP_SELF - det er PHP-fortolkeren. Browseren får kun noget
HTML smidt i hovedet og skal så fortolke det. Problemet er
sandsynligvis, at ovenstående kode udføres inde i en funktion, hvor du
har glemt at gøre $PHP_SELF global. Derfor vil HTML'en i tilfælde A
komme til at se sådan ud:

Det vil Netscape fortolke som "gå til mappen, som filen ligger i",
hvilket ikke som sådan er en forkert fortolkning.

Hvis det ikke er det, der er problemet, så indlæs siden i browseren,
tryk på "Vis kilden" og kopier linkene, så vi kan se dem her.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Jonas Delfs

Dato : 29-05-01 10:45

"Smea" <smea@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> viser indholdet af den mappe index.php ligger i.
>
> Er det fordi jeg mangler at angive stien ved brug $PHP_SELF, eller er jeg

Det kunne være:
1) Du opholder dig inde i en funktion, så $PHP_SELF skal lige globaliseres
2) Netscape forstår ikke når du angiver url'en som sti fra document_root.
Prøv sådan:
samme resultat som b))

--
Mvh. Jonas Delfs
http://delfs.dk

"Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 29-05-01 11:13

Jonas Delfs skrev:

> 2) Netscape forstår ikke når du angiver url'en som sti
> fra document_root.

Det har Netscape aldrig haft problemer med. Jeg har heller ikke set
nogen andre browsere, der har haft problemer med det.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Rolf Amfelt

Dato : 29-05-01 15:06

Jeg har været ud for det, men det var kun på netscape som kørte på linux
maskiner !

mvh Rolf

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 29-05-01 15:25

Rolf Amfelt skrev:

> Jeg har været ud for det, men det var kun på netscape som kørte på
> linux maskiner !

Jeg har brugt Netscape på Linux i versionerne 4.5x til 4.7x samt
6, og der er ingen problemer overhovedet.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/