Sidste nyt fra GVDnet - Mystisk matematik ~
Fra : Mogens

Dato : 29-05-01 06:58

Hej

Så lige på www.gvd.dk at formanden endnu engang har ændret
sin tekst angående deres 6 GB grænse. Her kommer en kopi :

>Bestyrelsen har naturligvis set sig omkring og fundet ud af,
>at andre sammenlignelige udbydere sætter deres grænser
>for den enkeltes 'frie' forbrug på 2, 4 eller 5.000 Megabyte
>per måned. Hos GVD antenneforening mener vi at dette er
>for lidt og har valgt at fordoble denne grænse til 6.000 Megabyte
>per måned, som altså er en næsten teoretisk grænse for 95% af
>vore medlemmer. Men ja - vi har nogle få stykker som faktisk
>downloader enorme filer nærmest i døgndrift.

Hvordan kan man få det dobblete af 5000 til at blive 6000 ?

Så kan GVD måske også få 2 plus 2 til at blive 5 ? LOL

Mvh Mogens

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-05-01 07:17

Tue, 29 May 2001 05:58:12 GMT, skrev moveng@mailme.dk (Mogens):

>Så kan GVD måske også få 2 plus 2 til at blive 5 ?

Hvad med at få oprettet en intern GVD-gruppe?

Så kan vi andre, som ikke har interesse for det slippe for indlæggene.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Mogens

Dato : 29-05-01 07:30

On Tue, 29 May 2001 08:17:23 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Hvad med at få oprettet en intern GVD-gruppe?
>
>Så kan vi andre, som ikke har interesse for det slippe for indlæggene.

Jamen er GVDnet da ikke en udbyder på linie med alle de andre ?

Og når en udbyder røvrender sine kunder så groft som GVD gør,
bør andre som evt. overvejer at skifte til GVD så ikke vide dette
på forhånd så de ikke får samme kedelige overraskelse som jeg
har fået ?

Eller vi skal måske oprette en speciel gruppe til at diskutere hver
enkelt udbyder, så ingen længere behøver at høre om de andre ?

Mvh Mogens

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 29-05-01 07:47

moveng@mailme.dk (Mogens) wrote Tue, 29 May 2001 06:30:11 GMT :

>Jamen er GVDnet da ikke en udbyder på linie med alle de andre ?

Nej.

GVDnet er en antenne_forening_.

Er I ikke enig med bestyrelsen i jeres forening bør I skifte
bestyrelsen ud.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Mogens

Dato : 29-05-01 08:00

On Tue, 29 May 2001 08:46:48 +0200, Morten Kjaer Nielsen
<spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk> wrote:

>Nej.
>
>GVDnet er en antenne_forening_.

Set fra kundens side kan det væl være bedøvende ligegyldigt
om det er en antenneforening eller en Internet udbyder.
Det er stadig dem der står for levering af Internet forbindelsen.

Mvh Mogens

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-05-01 08:26

"Mogens" <moveng@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Set fra kundens side kan det væl være bedøvende ligegyldigt
> om det er en antenneforening eller en Internet udbyder.

Pointen er at i en forening vælger man selv bestyrelsen.
TDC's kunder har kun indirekte indflydelse på hvem der sidder i bestyrelsen.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : U. Pedersen

Dato : 29-05-01 15:19

On Tue, 29 May 2001 09:26:12 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>TDC's kunder har kun indirekte indflydelse på hvem der sidder i bestyrelsen.
øh er der, eller var det ikke, valgte representanter fra sit
lokalområde til at sidde i fx. Jysk Telefon bestyrelse (dengang det
hed sådan).

Det er jo dig og mig der er kunder hos TDC og os der igennem vores
stemme har indflydelse på hvad og hvorledes.
Så kan det i sidste ende godt værer der er for langt til toppen, til
at de vil lytte til os almindelige telefonkunder.

U.P.
Lat 57° 1' 34" N - Lon 9° 59' 4" E

Fra : Kim Jensen

Dato : 29-05-01 15:49

> Det er jo dig og mig der er kunder hos TDC og os der igennem vores
> stemme har indflydelse på hvad og hvorledes.

Hvad for en stemme? At du er kunde gør dig ikke til aktionær, og dermed har
du heller ingen medbestemmelse overhovedet, når det angår TDCs beslutninger.

mvh
Kim Jensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-05-01 15:59

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> skrev i en meddelelse
> øh er der, eller var det ikke, valgte representanter fra sit
> lokalområde til at sidde i fx. Jysk Telefon bestyrelse (dengang det
> hed sådan).

Det tror jeg ikke der er længere, men under alle omstændingheder er der
væsentlig større demokrati i en forening.

Fra : U. Pedersen

Dato : 29-05-01 16:37

On Tue, 29 May 2001 16:59:27 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>Det tror jeg ikke der er længere, men under alle omstændingheder er der
>væsentlig større demokrati i en forening.

Nu har jeg kendskab til en antenneforening her i det lokalområde hvor
jeg bor.

Den er så stor, at den enkelte ikke har reel indflydelse, da der kun
kan vælges en rep. for hver 500-600 husstande.

Det ville jo værer det samme og sige, at jeg har indflydelse på hvad
der vedtages på Christiansborg.

U.P.
Lat 57° 1' 34" N - Lon 9° 59' 4" E

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-05-01 16:57

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> wrote in message

> Det ville jo værer det samme og sige, at jeg har indflydelse på hvad
> der vedtages på Christiansborg.

Jamen, det har du da så sandelig også

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : U. Pedersen

Dato : 30-05-01 15:13

On Tue, 29 May 2001 17:56:37 +0200, "Peter Lykkegaard"
<polonline@hot.mail.com> wrote:

>Jamen, det har du da så sandelig også
ja ved at afgive 1 (EN) stemme.

U.P.
Lat 57° 1' 34" N - Lon 9° 59' 4" E

Fra : Manhatten

Dato : 30-05-01 15:27

<9uv9ht0fqjs8nm7tqstooa7c5s7nq0voh9@4ax.com>:

>ja ved at afgive 1 (EN) stemme.

1 stemme kan så sandelig være af meget stor betydning - bare se
præsidentvalget i Florida USA :)

Lignene forhold hvor enkelte stemmer bliver afgørende kan sagtens forekomme
og er sikker forekommet i DK også.

/Manhatten

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-05-01 15:58

> ja ved at afgive 1 (EN) stemme.

Ja, det er sådan demokrati fungerer.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 31-05-01 12:31

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> wrote in message

> ja ved at afgive 1 (EN) stemme.

Er man ikke tilfreds med den indsats så står det én frit for at komme
tættere på toppen
Men vejen er trang, smal og rimelig træls

I mange lande har man end ikke muligheden for at afgive den ene stemme...

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 31-05-01 12:58

"Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er man ikke tilfreds med den indsats så står det én frit for at komme
> tættere på toppen
> Men vejen er trang, smal og rimelig træls

Og når målet så er nået, står belønningen ofte ikke i relation til indsatsen
samt anvendelsen af ens fritid...

mvh
Bjørn

Fra : U. Pedersen

Dato : 31-05-01 14:04

On Thu, 31 May 2001 13:57:57 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@post3.tele.dk> wrote:

>Og når målet så er nået, står belønningen ofte ikke i relation til indsatsen
>samt anvendelsen af ens fritid...;-

jo jo, får så er man pludselig "pamper" og dem der er i toppen har alt
gratis.
Fx gratis internet via stofa og gratis tv-1000 bare for at nævne et
par eks.

U.P.
Lat 57° 1' 34" N - Lon 9° 59' 4" E

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 31-05-01 14:35

> jo jo, får så er man pludselig "pamper" og dem der er i toppen har alt
> gratis.

Du er skú da en lille nævenyttig, misundelig og mistroisk sat.. !

> Fx gratis internet via stofa og gratis tv-1000 bare for at nævne et
> par eks.

Du er skú da en lille nævenyttig, misundelig og mistroisk sat.. !

Har du problemer - SÅ MELD DIG UD AF FORENINGEN.

mvh
Bjørn

Fra : U. Pedersen

Dato : 31-05-01 16:34

On Thu, 31 May 2001 15:34:49 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@post3.tele.dk> wrote:

>Har du problemer - SÅ MELD DIG UD AF FORENINGEN.

øh, der er noget du har misforstået, jeg er ikke med i den forening.
Men jeg trådte vist på din ligtårn ??

U.P.
Lat 57° 1' 34" N - Lon 9° 59' 4" E

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 31-05-01 16:40

> øh, der er noget du har misforstået, jeg er ikke med i den forening.
> Men jeg trådte vist på din ligtårn ??

Næh - ikke mere...

Det er holdninger og udsagn som dine, der er direkte medvirkende årsag til
at rigitg mange foreninger, har meget svært ved (for ikke at sige at det er
gjort næsten umuligt) at finde Bestyrelsesmedlemmer, Ledere, Trænere mv. til
at udføre fritidsarbejde.

Synes du man skal takke dig og dine ligesindede for dette?

mvh
Bjørn

Fra : Jan H Larsen

Dato : 31-05-01 16:57

On Thu, 31 May 2001 17:40:15 +0200, "Bjørn Jørvad"
> [...]

>gjort næsten umuligt) at finde Bestyrelsesmedlemmer, Ledere, Trænere mv. til

Jeg er godt klar over at det ikke kan være lige sjovt at være med i
disse ting, men der er også nogle der selv sørger for at medlemmer
giver udtryk for sin sure opstød, der er nogle formænd der glemmer de
er til for deres medlemmer og ikke omvendt.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 31-05-01 17:12

"Jan H Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg er godt klar over at det ikke kan være lige sjovt at være med i
> disse ting, men der er også nogle der selv sørger for at medlemmer
> giver udtryk for sin sure opstød,

Det skal der også være plads til - Dog skal man så være indstillet/forberedt
på *selv* at komme i bestyrelsen og udføre arbejdet.

> der er nogle formænd der glemmer de
> er til for deres medlemmer og ikke omvendt.

Det kan du naturligvis have ret i - blot respekter som medlem at Bestyrelsen
(Formanden osv.) ikke er en slave/stik-i-rend-dreng.

Mit indtryk (erfaring) er (desværre) at mange kritiske medlemmer *ikke selv*
er indstillet på at udføre deres forslag, da de bestemt ikke vil "udstilles
på torvet" i deres lokalområde, såfremt deres intentioner ikke kan leve op
til forventningerne/eller troen på deres formåen.

PS: Nu kan det snart ikke blive mere OT.

mvh
Bjørn

Fra : Andreas Falck

Dato : 31-05-01 18:50

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> PS: Nu kan det snart ikke blive mere OT.

Jo da, bare vi fortsætter tråden lidt endnu i samme spor

"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
Hvordan blive retfærdig: - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-023.htm
Hvem er det sande Israel? - Hvad er sand tungetale? -
Hvem er Antikrist? - og mange andre artikler!

Fra : Allan Olesen

Dato : 31-05-01 20:34

Jan H Larsen <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>der er nogle formænd der glemmer de
>er til for deres medlemmer og ikke omvendt.

Men samtidig er der gabende tavshed på generalforsamlingerne, når
bestyrelsen er på valg, og der søges nye kandidater...

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : U. Pedersen

Dato : 31-05-01 20:56

On Thu, 31 May 2001 21:34:22 +0200, Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>Men samtidig er der gabende tavshed på generalforsamlingerne, når
>bestyrelsen er på valg, og der søges nye kandidater...

Ja og hvorfor kan man så spørge sig selv om ?

Det er jo snart blevet sådan, at har man kritik, både konstruktivt
eller negativ, ved en generalforsamling, har man fluks meldt dig selv
som nyt medlem.

Men nu er det ikke andrer foreninger det handler om, men GVD og deres
fremgangsmåde.

U.P.
Lat 57° 1' 34" N - Lon 9° 59' 4" E

Fra : Allan Olesen

Dato : 31-05-01 21:06

U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk> wrote:

>Det er jo snart blevet sådan, at har man kritik, både konstruktivt
>eller negativ, ved en generalforsamling, har man fluks meldt dig selv
>som nyt medlem.

Øh, ja? Manglede det ikke også bare?

Man kan da ikke stille krav til en frivillig bestyrelse, hvis man ikke
selv er indstillet på at forsøge at gøre det bedre.

Og det gælder sikkert også for GVD.

Fra : Jan H Larsen

Dato : 31-05-01 21:22

<aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>Men samtidig er der gabende tavshed på generalforsamlingerne, når
>bestyrelsen er på valg, og der søges nye kandidater...

Ja, nu kan jeg kun tale for mig selv, men er der noget jeg er
utilfreds med har jeg det dejlige valg at kunne gøre noget ved det, og
gør det, hvis det har min intresse, eller min utilfredshed bliver for
stor.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-06-01 16:10

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> wrote in message

> [...]
er
> gjort næsten umuligt) at finde Bestyrelsesmedlemmer, Ledere, Trænere mv.

Tror du ikke mer at det er regeringen, med dens mange mere eller mindre
mærkelige tiltag overfor foreninger der er kan være et issue
Der er jo vældig fin jantelov her til lands - der sørger for at trykke
ethvert initiativ tilbage til jordhulerne...

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-06-01 19:10

> [...]
> >
> Tror du ikke mer at det er regeringen, med dens mange mere eller mindre
> mærkelige tiltag overfor foreninger der er kan være et issue

Min erfaring er at dette *ikke* er grunden - da ingen nogensinde har anvendt
en lignende formulering for at slippe.

> Der er jo vældig fin jantelov her til lands - der sørger for at trykke
> ethvert initiativ tilbage til jordhulerne...

Det klarer danskeren normalt fint selv (uden indblanding fra regeringen).

mvh
Bjørn

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-06-01 16:06

> Du er skú da en lille nævenyttig, misundelig og mistroisk sat.. !
>
> Har du problemer - SÅ MELD DIG UD AF FORENINGEN.

Jeg var ikke klar at man kunne melde sig ud af demokratiet Danmark?
Og dog der er da vist et par stykker på de danske landeveje

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-06-01 19:12

> "Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> wrote in message

> Jeg var ikke klar at man kunne melde sig ud af demokratiet Danmark?

I den konkrete sag, drejer det sig jo om en Antenneforening og den kan man
normalt melde sig ud af (med mindre du bor i eks. mit eget område - der er
vi tinglyste medlemmer).

> Og dog der er da vist et par stykker på de danske landeveje.

Det kan jo blive een af de sidste udveje, for den aldeles frustrerede.

mvh
Bjørn

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-06-01 21:11

Fri, 1 Jun 2001 20:12:03 +0200, skrev "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@post3.tele.dk>:

>I den konkrete sag, drejer det sig jo om en Antenneforening og den kan man
>normalt melde sig ud af (med mindre du bor i eks. mit eget område - der er
>vi tinglyste medlemmer).

Men en binding gælder vel kun for modtagelse af radio- og tvsignaler,
næppe en internetopkobling.

Den kan jeg ikke forestille mig, at man er tvunget til at være
tilsluttet.

Spørgsmålet er så om en tinglysning i dag er gyldig.
Jeg kender ikke meget til forhold i forbindelse med
grundejerforeninger/ejerboliger, men i almene boliger, hvor man tidl.
var bundet til at betale for en kollektiv antennetilslutning, kan man
i dag sige fra, hvis man ikke ønsker at bruge den.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-06-01 22:18

> Men en binding gælder vel kun for modtagelse af radio- og tvsignaler

Det har du ret i
,
> næppe en internetopkobling.
> Den kan jeg ikke forestille mig, at man er tvunget til at være
> tilsluttet.

Det du også ret i - Dog er du medlem med til at betale alle omkostninger (i
nettet og evt. Hovedstation) herunder også service og vedligehold.

Det er jo altid her - solidariteten står sin prøve - baladen opstår.

> Spørgsmålet er så om en tinglysning i dag er gyldig.
> Jeg kender ikke meget til forhold i forbindelse med
> grundejerforeninger/ejerboliger,

Mig bekendt kan du ikke fjerne en tinglysning, med mindre alle (berørte
parter) stemmer for.

Personligt har jeg intet imod denne tinglysning - det der *kan* genere mig,
er at medlemmer ikke altid har forståelse overfor at de er *ejere* og dermed
*må* have en interesse i at både vedligehold samt følge med tiden omkring
anlæggets tekniske tilstand.

> men i almene boliger, hvor man tidl.
> var bundet til at betale for en kollektiv antennetilslutning, kan man
> i dag sige fra, hvis man ikke ønsker at bruge den.

Her er jeg på tynd is - det kender jeg intet til.

"Vores del" af Antenneanlægget var oprindeligt kun baseret på grundejere
(eenfamilehuse).

mvh
Bjørn

Fra : Hanzen

Dato : 30-05-01 19:58

> "U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> wrote in message

> Jamen, det har du da så sandelig også
>
> mvh/Peter Lykkegaard

Er det så Pedersens skyld det hele?
Skam dig Pedersen.

hilzen
Hanzen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 29-05-01 17:09

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9f0ddv$nm8$1@news.inet.tele.dk...

KLIP

> Det tror jeg ikke der er længere, men under alle omstændingheder er der
> væsentlig større demokrati i en forening.
>
> --

En tanke Martin - Måske vi også ser indlæg fra diverse Grundejerforeningers
medlemmer fra Gug-Viss-Dal - området, der synes vi skal informeres om at
hækkene ikke overholder den maksimale højde på 1,80 meter.

"Indlæggerne" må bestemt være yngre mennesker, der ikke har fattet en
hujende fis af begrebet forening/laug kontra en registret virksomhed.

mvh
Bjørn

Fra : Jens

Dato : 29-05-01 22:11

> [...]
> om det er en antenneforening eller en Internet udbyder.
> Det er stadig dem der står for levering af Internet forbindelsen.

Nej, for i en forening er man flere sammen om én ting, man er altså ikke
kunde men medlem. Ved en forretning er man kunde.
Er man utilfreds i en forening, så må man gøre noget ved det på f.eks.
generalforsamlingen, eller evt. melde sig ud af foreningen.
Er man kunde i en forretning, så kan man klage eller finde en anden
forretning at handle i.

Jens

Fra : Peter Larsen

Dato : 29-05-01 12:23

> Nej.

øhh, jow.. Bare med en geografisk begænsning.

> GVDnet er en antenne_forening_.

GVDnet er en Internet Service Provider, i et geografisk specifikt område.

Hvis ikke du mener det er sandt, hvem er så udbyder efter din mening...?

> Er I ikke enig med bestyrelsen i jeres forening bør I skifte
> bestyrelsen ud.

.... dertil vil jeg sige at det var da en vidunderlig idé...

regards, Peter Larsen

Fra : Sephyr

Dato : 29-05-01 15:46

Fra : Peter Larsen

Dato : 30-05-01 15:30

TDC er et aktieselskab, hvad så? ISP er den som levere internet forbindelse
til slutbruger...

Vis mig din kontrakt hvor der står du har en internet forbindelse fra
Sonofon.. Nej vel? Din ISP er GVDnet, GVDnet er sammensat/opbygget omkring
en antenneforening, men det er stadig din ISP! Internet service provider,
internet leverandør...

Sonofon er allehøjest en backbone leverandør i denne sammenhæng.

Hvis jeg nu går ud og køber en isdn30, og en CC adsl/framerelay 64kb
erhvervslinie, og sælger internet adgang via isdn30'en. Ud over at være et
dumt svin, så er jeg en ISP i ordets forstand & CC vil være mit "backbone".
Måske ikke verdens største ISP, men jeg ER en ISP i ordets betydning.

Btw: lær at quote.. tak..

regards, Peter Larsen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-05-01 16:04

> TDC er et aktieselskab, hvad så? ISP er den som levere internet
forbindelse
> til slutbruger...

KLIP

Så synes jeg aller der klager over eller er utilfreds med GVD, *skal*
henvende sig til Ombudsmanden og Forbrugerklagenævnet.

Det kunne nu være ret interessant at se ovennævntes svar på en klage,
afsendt fra et medlem af en Antenneforening/Laug.

PS: Prøv også at klage til samme omkring evt. hækproblemer i
Grundejerforeningen.

mvh
Bjørn

Fra : Jan Petersen

Dato : 30-05-01 22:45

Den Wed, 30 May 2001 17:03:36 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@post3.tele.dk> skrev:

>Så synes jeg aller der klager over eller er utilfreds med GVD, *skal*
>henvende sig til Ombudsmanden og Forbrugerklagenævnet.

Det er der sikkert også en eller anden GVD-kunde som gør på et
tidspunkt, men det skal vel ikke afholde samme bruger (og andre) fra at
diskutere GVD-Net som udbyder her i gruppen?

>Det kunne nu være ret interessant at se ovennævntes svar på en klage,
>afsendt fra et medlem af en Antenneforening/Laug.

Afsendt fra en kunde hos GVD-Net.

>PS: Prøv også at klage til samme omkring evt. hækproblemer i
>Grundejerforeningen.

Din holdning til andres udbyderproblemer er efterhånden trættende.
--
mvh JP

Lottokupon med ikke udbetalt milliongevinst købes. Max. pris 50.-

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-05-01 22:56

"Jan Petersen" <janpeter@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Din holdning til andres udbyderproblemer er efterhånden trættende.
> --

Muligvis - Din viden omkring foreningsforhold er pinlig..............

mvh
Bjørn

Fra : Sephyr

Dato : 30-05-01 23:04

Jeg kan ikke følge med mere kan nogle besvare følgende.
Hvad er GVD
Hvem ejer GVD
Hvem bestemmer i GVD
Hvem er medlemmer og hvem er kunder i GVD
Hvem tjener på GVD

MVH.Sephyr.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-05-01 23:11

"Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke følge med mere kan nogle besvare følgende.

Med udgangspunkt i en *normal* Antenneforening/Antennelaug:

> Hvad er GVD

En Antenneforening

> Hvem ejer GVD

Alle medlemmer som har betalt kontingent (til tiden) (samt evt. også et
indskud) (se vedtægterne)

> Hvem bestemmer i GVD

Medlemmerne som overdrager deres "bestemmelsesret" til en demokratisk valgt
Bestyrelse (se vedtægterne)

> Hvem er medlemmer og hvem er kunder i GVD

Der er normalt ingen kunder i en Antenneforening/Antennelaug - kun
*medlemmer*

> Hvem tjener på GVD

Foreningen = medlemmerne = som forhåbenlig opnår en optimal ydelse i forhold
til deres medlemsbidrag/kontingent.

mvh
Bjørn

Fra : Sephyr

Dato : 30-05-01 23:19

Tak så har jeg ikke misforstået noget.
MVH. Sephyr.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-05-01 23:26

> Tak så har jeg ikke misforstået noget.
> MVH. Sephyr.

Godt for dig. Så mangler vi blot resten af "indlæggerne" fra *foreningen*
GVD.

PS: Denne diskussion har jeg i tidernes morgen haft med mangt et medlem som
var af den fulde opfattelse at Bestyrelsen er et "bundt" ulønnede slaver som
udelukkende bruger deres fritid på at "narre penge" fra medlemmerne (for
egen vindings skyld) = de faktiske ejere af foreningens net mv.

mvh
Bjørn

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 31-05-01 12:34

> [...]
> udelukkende bruger deres fritid på at "narre penge" fra medlemmerne (for
> egen vindings skyld) = de faktiske ejere af foreningens net mv.

Damn, jeg var ellers ret sikker på at dette var grunden til at nogen
ville/gad sidde i en bestyrelse for en forening

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : U. Pedersen

Dato : 31-05-01 14:06

On Thu, 31 May 2001 00:03:30 +0200, "Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> wrote:

> [...]
>Hvem ejer GVD
>Hvem bestemmer i GVD
>Hvem er medlemmer og hvem er kunder i GVD

Du glemte 1.

Hvem er GVD i lommen på ?

U.P.
Lat 57° 1' 34" N - Lon 9° 59' 4" E

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 31-05-01 14:31

> Du glemte 1.
>
> Hvem er GVD i lommen på ?

Lad os høre Hr. U. Pedersen - HVEM?

mvh
Bjørn

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 31-05-01 14:44

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> writes:

>Lad os høre Hr. U. Pedersen - HVEM?

Ingen. Det er faktisk et af de grundlæggende principper for GVD.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 31-05-01 14:47

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev i en meddelelse

> Ingen. Det er faktisk et af de grundlæggende principper for GVD.

Naturligvis ikke.

Hr U. Pedersen har ikke fattet en hujende fis af foreningsarbejdet i
Danmark.

Såfremt der ikke var bare en enkelt lille "krumme" til at spise Bestyrelser,
Ledere, Trænere osv. osv. af med, så kunne Hr U. Pedersen glemme alt om
f.eks. BOLDSPIL.

Men det er måske også Hr. U. Pedersens intention - at få nedlagt *ALLE*
foreninger i Danmark - Bestyrelser, Ledere, Trænere osv. osv. er jo også kun
pampere ( i Hr. U. Pedersens øjne ).

mvh
Bjørn

Fra : Simon Skals

Dato : 31-05-01 14:48

It seems Klaus Ellegaard wrote:

>Ingen. Det er faktisk et af de grundlæggende principper for GVD.

Fy! Minus 10 points til dig for at stoppe en god konspirationsteori i
opløbet.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : U. Pedersen

Dato : 31-05-01 16:38

On 31 May 2001 13:43:33 GMT, Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk>
wrote:

>Ingen. Det er faktisk et af de grundlæggende principper for GVD.
ja det er da utroligt, så er I hvis en af de få små antenneforeninger,
der ikke kan sige sig fri for at i "lommen" på Scansatel, eller det
der idag hedder TDC

U.P.
Lat 57° 1' 34" N - Lon 9° 59' 4" E

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 31-05-01 18:14

U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk> writes:

>ja det er da utroligt, så er I hvis en af de få små antenneforeninger,

Hvem "I"?

Mvh.
   Klaus.

Fra : N/A

Dato : 31-05-01 15:28

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 31-05-01 15:28

Simon Skals <spam@gid.dk> writes:

>Fy! Minus 10 points til dig for at stoppe en god konspirationsteori i
>opløbet.

Jeg nærer lidt specielle følelser for GVD... har spenderet en
betragtelig del af min tid med at arbejde for dem for... uha...
10-15 år siden

Mvh.
   Klaus.

Fra : Sephyr

Dato : 31-05-01 19:51

Det må du kunne svare på ?

Sephyr.

Fra : Jens

Dato : 29-05-01 22:08

"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:pbh6hto6uhg7iq7493e23ih30cppul6ll0@news.worldonline.dk...

> Nej.
>
> GVDnet er en antenne_forening_.
>
> Er I ikke enig med bestyrelsen i jeres forening bør I skifte
> bestyrelsen ud.

Rigtigt vel talt Morten!
Der er desværre nogen der stadig ikke har fattet hvad en forening går ud på
!

Jens

Fra : Sephyr

Dato : 29-05-01 08:17

Ja de har ret Mogens du er ved at være trættende at høre, og du kan heller
ikke regne.
Læse den aftale du har med GVD gider du heller ikke.
Og GVD er ingen ISP. og har ingen kunder men er selv kunde, og fordeler en
vare mellem medlemmerne så godt som de nu kan.
Men brokke dig over en tislutning som passer 95% af medlemmerne kan du.
MVH. Sephyr
..

Fra : Lars Jensen

Dato : 29-05-01 21:06

"Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> wrote in message
> "Mogens" <moveng@mailme.dk> skrev i en meddelelse

Der er da en hel del andre indlæg/threads jeg ikke er interesseret i, skal
jeg så bede om at få dem fjernet?!

Det var en mærkelig begrundelse.... synes jeg.

Personligt er jeg træt af threads gående på newsswerwere... kan vi ikke få
dem stoppet, eller kan de ikke få deres egen gruppe!? :)

Måske ikke helt på linie. Men man kan vel groft sige at bestyrelsen er
"ISP´er" over for medlemmerne... måske en anelse langt ude, men dog med lidt
sandhed... imho.

Det ville måske i større grad hjælpe at kigge lidt "indad", og se til at der
bliver skabt en debat i foreningen, hvis det er det der er brug for. Eller
prøve at få afklaret spørgsmålene hos support/bestyrelsen.

Gooooo ide ;)

> Ja de har ret Mogens du er ved at være trættende at høre, og du kan heller
> ikke regne.

Hold dog op med at gå efter manden... gå dog efter emnet istedet... og
hvorfor kan han ikke regne?

> Læse den aftale du har med GVD gider du heller ikke.
> Og GVD er ingen ISP. og har ingen kunder men er selv kunde, og fordeler en
> vare mellem medlemmerne så godt som de nu kan.

Hvem tilbyder så den vare? Så er det jo _dem_ man skal gå til.....

> Men brokke dig over en tislutning som passer 95% af medlemmerne kan du.
> MVH. Sephyr

Derom er der sikkert ingen tvivl. GVD´s løsning passer en stor del af GVD´s
medlemmer.

Slutteligt, kunne du ikke prøve at Quote korrekt næste gang?

Lars B
Som trods ansættelsesforhold hos Telia Stofa udtaler sig på egne vejne.

Fra : U. Pedersen

Dato : 30-05-01 15:17

On Tue, 29 May 2001 09:17:07 +0200, "Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> wrote:

> [...]
>vare mellem medlemmerne så godt som de nu kan.
>Men brokke dig over en tislutning som passer 95% af medlemmerne kan du.
Nu skal man vist ikke kaste med sten, når man som dig bor i en
glashus.

Husker jeg rigtig, havde du rigtig mange indlæg først i april måned,
hvor du var sur på GVD.
Noget med at din hastighed ikke var som du var blevet lovet, så klap
hesten.

U.P.
Lat 57° 1' 34" N - Lon 9° 59' 4" E

Fra : Sephyr

Dato : 30-05-01 18:05

Ja så husker du forkert.
MVH. Sephyr.

Fra : Jan H Larsen

Dato : 30-05-01 20:59

On Tue, 29 May 2001 09:17:07 +0200, "Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> wrote:

>Men brokke dig over en tislutning som passer 95% af medlemmerne kan du.
>MVH. Sephyr

Nu er det jo sådan at der skal gerne være plads til alle, også selv om
man har et stort forbrug, og det må denne udbyder også sande, de er
for naive, hvis denne forening tror at alle deres medlemmer kun henter
200 mb. ned om mdr.

Men sådan er det desværre tit, bare de 95% er tilfredse, så skidt med
de sidste 5%.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-05-01 21:06

In article <0sjaht8s579bcbpkic7nmsm2mtnne3pdtg@4ax.com>, Jan H Larsen wrote:

> Men sådan er det desværre tit, bare de 95% er tilfredse, så skidt med
> de sidste 5%.

Jada, specielt, hvis det er dem der koster de andre penge.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Cynic, n.:

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-05-01 22:09

"Jan H Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> man har et stort forbrug, og det må denne udbyder også sande, de er
> for naive, hvis denne forening tror at alle deres medlemmer kun henter

Du bliver ved med at nævne ordet "udbyder".

Kan du ikke svare mig på, hvem der ejer GVD?

mvh
Bjørn

Fra : Jan Petersen

Dato : 30-05-01 22:50

Den Wed, 30 May 2001 23:08:53 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@post3.tele.dk> skrev:

>Du bliver ved med at nævne ordet "udbyder".

Selvfølgelig, da det jo er en udbyder der debatteres i denne tråd.

>Kan du ikke svare mig på, hvem der ejer GVD?

Ejerforholdet er ligegyldigt.
Et foretagende har udbudt en vare/tjenesteydelse til salg og er
selvfølgelig ansvarlig overfor loven om forbrugerbeskyttelse.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-05-01 22:55

"Jan Petersen" <janpeter@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ejerforholdet er ligegyldigt.

Nå det er det..... - Det er medlemmer som er ejere..... og har valgt en
bestyrelse til at varetage deres interesser.....

> Et foretagende har udbudt en vare/tjenesteydelse til salg og er
> selvfølgelig ansvarlig overfor loven om forbrugerbeskyttelse.

Da du er medlem.... og dermed også medejer.... sidder du og diskuterer dine
egne beslutninger (som er vedtaget af en demokratisk
Generalforsamling)....... og dem brokker du dig samtidig over......

Har du da slet ikke fattet at GVD er en *medlemejet* forening og *ingen*
udbyder.

mvh
Bjørn

Fra : Jan Petersen

Dato : 31-05-01 17:48

Den Wed, 30 May 2001 23:55:13 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@post3.tele.dk> skrev:

>Nå det er det..... - Det er medlemmer som er ejere..... og har valgt en
>bestyrelse til at varetage deres interesser.....

Ligegyldigt, men det kan du diskutere i juragruppen. Det er uinteressant
i forbindelse med de problemer GVD-brugerne har med deres
netforbindelse.

>Da du er medlem.... og dermed også medejer.... sidder du og diskuterer dine
>egne beslutninger (som er vedtaget af en demokratisk
>Generalforsamling)....... og dem brokker du dig samtidig over......

Jeg er ikke medlem, jeg får ikke min netforbindelse fra GVD-Net og jeg
har ikke besluttet noget mht. GVD-Net, men jeg er en af de få i denne
tråd som har undersøgt sagen på GVD-Nets hjemmeside og det ville du nok
få en hel del ud af gøre.

>Har du da slet ikke fattet at GVD er en *medlemejet* forening og *ingen*
>udbyder.

Har du slet ikke fattet at det er totalt ligegyldigt hvem der ejer
udbyderen af et produkt?

Har du problemer med at fatte det så prøv at spørge i juragruppen og har
du problemer med at fatte hvad der hører til i denne gruppe kan du
spørge i dk.admin.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 31-05-01 17:49

"Jan Petersen" <janpeter@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

Blot et to små spørgsmål:

1) Er du Grundejer eller på anden måde ejer/lejer af en ejendom i GVD´s
dækningsområde?

2) Hvor gammel er du?

mvh
Bjørn

Fra : U. Pedersen

Dato : 31-05-01 20:38

On Thu, 31 May 2001 18:49:20 +0200, "Bjørn Jørvad"
> [...]

>Blot et to små spørgsmål:
>
>1) Er du Grundejer eller på anden måde ejer/lejer af en ejendom i GVD´s

1 han er ikke medlem af en ejendom i GVD dækningsområde.

2 jeg gætter på han er dobbelt så gammel som du nogen sinde bliver.

U.P.
Lat 57° 1' 34" N - Lon 9° 59' 4" E

Fra : Jan Petersen

Dato : 31-05-01 21:43

Den Thu, 31 May 2001 18:49:20 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@post3.tele.dk> skrev:

>1) Er du Grundejer eller på anden måde ejer/lejer af en ejendom i GVD´s
>dækningsområde?

Nej og hvad skulle det betyde for denne debat?
Du har måske aldrig hørt om at man kan tage stilling til andres
problemer og forsøge at hjælpe dem med at få tingene i orden?

>2) Hvor gammel er du?

Gammel nok til at afvise dine infantile forsøg på at afspore denne
debat.

Hvad med at forholde dig til sagen istedet for?

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 31-05-01 21:45

> Nej og hvad skulle det betyde for denne debat?

Alt - med det du udtaler dig om.

> Du har måske aldrig hørt om at man kan tage stilling til andres
> problemer og forsøge at hjælpe dem med at få tingene i orden?

Fra din side - Du aner overhovedet ikke hvad du taler om.

> Gammel nok til at afvise dine infantile forsøg på at afspore denne
> debat.

Så - så ... knægt.

Fra : Jan Petersen

Dato : 31-05-01 21:54

Den Thu, 31 May 2001 22:44:36 +0200, "Bjørn Jørvad"

>Alt - med det du udtaler dig om.

Aha, man kan altså, efter din mening, kun udtale sig om noget man selv
er blandet ind i?

>Fra din side - Du aner overhovedet ikke hvad du taler om.

Så må du i din alvidenhed jo kunne fortælle alverden hvor og hvordan de
finder de oplysninger som du åbenbart er i besiddelse af?

>Så - så ... knægt.

Uhadada, du føler dig virkelig voksen idag.

>Så - så ... knægt.

Jamen dog, er du i familie med GVerner?

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 31-05-01 22:03

> Aha, man kan altså, efter din mening, kun udtale sig om noget man selv
> er blandet ind i?

Ja - Specielt da det drejer sig om en *privat* forening.

> Så må du i din alvidenhed jo kunne fortælle alverden hvor og hvordan de
> finder de oplysninger som du åbenbart er i besiddelse af?

Lille mand - Det kommer af erfaring.

> Uhadada, du føler dig virkelig voksen idag.

Det er ikke noget jeg føler - Jer *er* det - knægt.

> Jamen dog, er du i familie med GVerner?

Næh.

Bjørn

Fra : Jan Petersen

Dato : 02-06-01 17:52

Den Thu, 31 May 2001 23:02:38 +0200, "Bjørn Jørvad"

>Lille mand - Det kommer af erfaring.

OK, du indrømmer altså at du ikke aner en hujende fis om nogetsomhelst.
Mistanke bekræftet.

EOD herfra.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-06-01 18:17

> OK, du indrømmer altså at du ikke aner en hujende fis om nogetsomhelst.
> Mistanke bekræftet.

Lille mand - Du er også en tumling.

Bjørn

Fra : U. Pedersen

Dato : 31-05-01 21:59

On Thu, 31 May 2001 22:44:36 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@post3.tele.dk> wrote:

>Så - så ... knægt.
ja, men han er kommet ud over modelflyve stadiet

U.P.
Lat 57° 1' 34" N - Lon 9° 59' 4" E

Fra : Sephyr

Dato : 30-05-01 23:33

Nu er det jo ikke200 MByte vi taler men 6000 MByte/md
Jeg tror ikke GVD har noget imod storbrugere de vil nok bare have dem til at
betale for deres forbrug og som Stofa har de nok svært ved at fakturere det
og beder deres medlemmer om at tage hensyn indtil de kan, dem de kalder
misbrugere har jo trods alt et forbrug på op til 70000 MByte/md.

MVH. Sephyr

Fra : Mogens

Dato : 31-05-01 06:25

On Thu, 31 May 2001 00:33:28 +0200, "Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> wrote:

>Jeg tror ikke GVD har noget imod storbrugere de vil nok bare have dem til at
>betale for deres forbrug og som Stofa har de nok svært ved at fakturere det
>og beder deres medlemmer om at tage hensyn indtil de kan,

Jeg har intet imod at skulle betale lidt mere for at få lov til at
downloade det jeg har lyst til. Det gjorde jeg også dengang jeg
havde Stofanet og betalte 10 øre per minut for at være online.

Men hvis det er en ordning som GVD er ved at kigge på, så
burde de skrive det på deres website sammen med oplysningen
om grænsen på de 6 GB. Som det står nu, er der et loft på 6 GB
og så er den bare ikke længere.

Desuden har brugerne ikke fået de 30 dages varsel der står i
vedtægterne at de skal have og desuden skal sådan noget vel
ovenikøbet meddeles skriftligt. Hvor mange GVD brugere kommer
mon forbi GVD's website dagligt for lige at tjekke om der skulle være
noget nyt ? Ja jeg gør ihvertfald ikke.

>dem de kalder misbrugere har jo trods alt et forbrug på op til 70000 MByte/md.

Hvis det er korrekt ( jeg kan ikke se de tal nogen steder ), så undrer
det mig at jeg blev ringet op og bedt om at moderere mit forbrug, som
kun ligger et sted i nærheden af 1/4 af det du kalder misbrug.

Og lad nu være med at sige at så kunne jeg bare ringe til GVD og
spørge dem. Efter 25 opkald i løbet af 5 timer hvor den duttede
optaget hver gang opgav jeg.

Mvh Mogens

Fra : Sephyr

Dato : 31-05-01 11:42

Hej
Nu var det jo ikke mig der kaldte det misbrug jeg citerer blot.
Og jeg kan heller ikke se at der er sat dato på så du får nok et rimeligt
varsel inden der sker ændringer.
Som jeg ser det er det kun en henstilling til medlemmerne om at vise hensyn
indtil de kan få lavet flere abbonnentformer og ikke som ved Sofa bare
downlode til bevidstløshed bare fordi man ikke endnu er i stand til at
fakturere forbruget.

MVH. Sephyr.

Fra : Jan H Larsen

Dato : 31-05-01 16:36

On Thu, 31 May 2001 12:42:06 +0200, "Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> wrote:

> [...]
>indtil de kan få lavet flere abbonnentformer og ikke som ved Sofa bare
>downlode til bevidstløshed bare fordi man ikke endnu er i stand til at

Nu kan man jo godt høre hvilken side af bordet du sidder på i GVD, din
lille sammenligning med Stofa syntes jeg ikke du skal tage ind i
debatten, det drejer sig om GVD, ikke andre, hvad Stofas medlemmer gør
og ikke gør, er ikke relevant, for der er ikke Flatrate, men Flexrate.

Og lige til sidst, undlad venligst at sende Email til min private
Email adresse, Ikke Anders And, indlæggene hører til herinde.

NB.

Du skulle vel ikke sidde i bestyrelsen i GVD. ?

Fra : Allan Holm

Dato : 31-05-01 07:57

> Men sådan er det desværre tit, bare de 95% er tilfredse, så skidt med
> de sidste 5%.

Der er nogen lande der kalder dette demokrati, nogle lande er endda gået så
langt til at anvende dette som deres politiske system.

MVH Allan

Fra : Allan Olesen

Dato : 31-05-01 18:21

"Allan Holm" <s01ahj@esektor.auc.dk> wrote:

>Der er nogen lande der kalder dette demokrati, nogle lande er endda gået så
>langt til at anvende dette som deres politiske system.

....som regel dog suppleret med en forfatning, som beskytter
mindretallene mod flertalsdiktatur...

Ikke at jeg siger, at der er flertalsdiktatur i GVD i stedet for
demokrati. Det aner jeg intet om, og jeg er også revnende ligeglad.

Men helt generelt er det lidt unuanceret at kalde et "skidt med de
sidste 5%"-princip for demokrati.

Fra : Jan H Larsen

Dato : 31-05-01 21:17

On Thu, 31 May 2001 19:20:54 +0200, Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>Men helt generelt er det lidt unuanceret at kalde et "skidt med de
>sidste 5%"-princip for demokrati.

Det er bare den holdning man fornemmer, med dem der er tilfredse, at
de sidste 5% ikke er af betydning da deres forbrug ligger langt over
de andres, i et demokrati er der plads til alle, også meninger, men
åbenbart ikke hos GVD.

Fra : Allan Holm

Dato : 31-05-01 21:57

"Jan H Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> de sidste 5% ikke er af betydning da deres forbrug ligger langt over
> de andres, i et demokrati er der plads til alle, også meninger, men

Sådan for at bringe diskussionen tilbage på sporet kan man jo sige at de
fleste i gruppen er ragende ligeglade med om folk i Jylland kan få ADSL og
man kunne jo sige at disse personer også burde beskyttes i "vores"
demokrati. De folk der er på GVD bor trods alt i et område hvor ADSL er mere
eller mindre til rådighed.
GVD er et fint alternativ, ligesom jeg selv bruger stofanet og er meget
tilfreds med forbindelsen (specielt prisen).

MVH Allan

Fra : U. Pedersen

Dato : 31-05-01 22:19

On Thu, 31 May 2001 22:57:18 +0200, "Allan Holm"
<s01ahj@esektor.auc.dk> wrote:

>GVD er et fint alternativ, ligesom jeg selv bruger stofanet og er meget
>tilfreds med forbindelsen (specielt prisen).

Netop, der kommer sagens kerne, ved at man var tilfreds med Stofa, men
har fået trukket GVD ned over hovedet.

U.P.
Lat 57° 1' 34" N - Lon 9° 59' 4" E

Fra : Sephyr

Dato : 01-06-01 00:22

Du har vist glemt at man på generalforsamlingen besluttede at man ikke kunne
akceptere de betingelser Stofa stillede for at fortsætte samarbejdet bla. at
de skulle have alle de digitale rettigheder i foreningen.

Sephyr

Fra : nolimit

Dato : 01-06-01 13:25

Det blev da ikke "besluttet/vedtaget" på generalforsamlingen. Der blev gjort
opmærksom på at bestyrelsen havde vedtaget,at droppe Stofanet, og dette
skete helt uden at de havde spurgt om medlemmernes mening. det var sådan
det var.

Man kan jo så diskutere fra nu og til DOMMEDAG om det er rigtigt eller
forkert. Men beslutningen blev offentligjort under emnet EVT. Dette var
efter min mening forkert , man skulle nok havde tillagt det lidt større vægt
i dagsordenen end under punktet evt.

Muligvis havde fremmødet til generaforsamlingen så været større .

Mange venlige hilsner

Fra : Sephyr

Dato : 01-06-01 00:33

Demokrati betyder at man akcepterer flertallet og tager hensyn til
mindretallel.
Det gælder også mindretallet.

Sephyr.

Fra : Jan H Larsen

Dato : 01-06-01 18:18

On Fri, 1 Jun 2001 01:32:52 +0200, "Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> wrote:

>Demokrati betyder at man akcepterer flertallet og tager hensyn til
>mindretallel.
>Det gælder også mindretallet.

>Sephyr.

Det er netop hele sagens kerne, i tager ikke hensyn til mindretallet,
for hvis ens forbrug stiger for meget løfter i jo pegefingeren af
disse personer, for at de skal rette sig ind efter de andre 95%
forbrug.

Eller sagt med andre ord, i vil bestemme hvad der er rimeligt at have
i forbrug, er det ikke bedre at i får Stofa tilbage, der har jeres
kunder/medlemmer i det mindste nogle regler at gå efter.

Fra : Sephyr

Dato : 02-06-01 15:11

(Hvem er i er det de 95 %)
Ja som bestemmes af Stofa og var en af årsagerne til at samarbejdet ikke
kunne fortsættes.
Tag nu og læs den hjemmeside ordentlig og se og forstå hvad der står, det er
en henstilling til dem som har et megastort forbrug om at vise hensyn til de
95% i stedet for at de 5% lægger beslag på hele båndbredden nogle mennesker
har også fjernsynet til at køre når de ikke er til stede i stedet for at
slukke andre lader lyset brænde i rum de ikke opholder sig i, hvor man har
fælles varme er der nogle der lukker vinduerne op og skruer op for varmen.
VIS HENSYN sådan læser jeg teksten.

MVH. Sephyr.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-06-01 16:05

"Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> writes:

> [...]
> fælles varme er der nogle der lukker vinduerne op og skruer op for varmen.

ognolemeneskerudeladermelemrumogstumebogstaverforatsparebitsmendetgørdesværtatlæse.

--
Peter B. Juul, o.-.o "This was bad grammar of course, but that is how beavers
The RockBear. ((^)) talk when they are excited; I mean, in Narnia - in our

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-06-01 17:00

02 Jun 2001 17:04:50 +0200, skrev pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul):

>ognolemeneskerudeladermelemrumogstumebogstaverforatsparebitsmendetgørdesværtatlæse.

JaDerforBrugerManStoreBogstaverIStedetForAtLaveMellemrumForAtViseAtDerNuKommerEtNytOrd

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Jan Petersen

Dato : 02-06-01 17:52

Den Sat, 2 Jun 2001 16:10:38 +0200, "Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> skrev:

>VIS HENSYN sådan læser jeg teksten.

Det er muligt at du læser det sådan, men realiteterne er noget andet.

At "storforbrugere" ringes op og får en skideballe, er det at bede folk
om at vise hensyn?

At GVD-Net, i strid med egne kundevilkår (læs selv på hjemmesiden), uden
varsel indfører en 6 Gb grænse, er det at vise hensyn?

Fra : Jan H Larsen

Dato : 03-06-01 10:16

On Sat, 2 Jun 2001 16:10:38 +0200, "Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> wrote:

> [...]
>fælles varme er der nogle der lukker vinduerne op og skruer op for varmen.

Nu er du fuldstændig i strid med dine egne synspunkter, og jeres
regler.

1. Du sender en Email til min personlige email adresse, en form for
manglende respekt, debatten forgår alså herinde.

2. Hvis 5% kan lægge beslag på hele båndbredden, så giver jeg ikke
meget for GVD, helt ærlig, prøv at sætte dig lidt ind i tingene, FØR
du udtaler dig.

3. Du henholder dig til en masse ævl.

4. Stift en ny forening, men det skulle nok være uden dig, hvis jeg
var medlem.

5. Bedre argumenter søges.

6. Få en bestyrelse der ved hvad dette drejer sig om.

7. Jeg har skrivekrampe, så jeg stopper nu, for jeg kan blive ved med
at argumentere for dine manglende syspunkter.

8.

9.

10.

Fra : Sephyr

Dato : 03-06-01 10:25

> On Sat, 2 Jun 2001 16:10:38 +0200, "Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> wrote:
>

> 1. Du sender en Email til min personlige email adresse, en form for
> manglende respekt, debatten forgår alså herinde.

Jeg beklager men det var et klik på et forkert ikon i værktøjslinien.

Fra : N/A

Dato : 03-06-01 12:13

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 03-06-01 12:13

Jan H Larsen <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> writes:

>2. Hvis 5% kan lægge beslag på hele båndbredden, så giver jeg ikke
>meget for GVD, helt ærlig, prøv at sætte dig lidt ind i tingene, FØR
>du udtaler dig.

[Disclaimer: nedenstående er generelle betragtninger - aner ikke
hvordan GVDs installation ser ud; principperne er dog gældende
uanst opbygningen af det konkrete anlæg]

Et kabelnet er et delt medie i modsætning til f.eks. ADSL, hvor du
har en separat, fysisk linie ud til hver abonnent.

Nok kan man dele nettet op i mindre enheder (kaste et eller flere
H2-led ind), men det vil kræve en ændring i selve infrastrukturen.
Jeg er ikke sikker på, at det er smart at begynde at filtrere i
D1-led - hvis der i det hele taget findes udstyr, der kan gøre det
på en prisbillig vis.

Endvidere er båndbredden for kabelnettet som helhed begrænset. Hvis
der skal mere fart på den samlede båndbredde, vil det nødvendigvis
ske på bekostning af antal TV-kanaler. (Dette under forudsætning af
at den tilladte kapacitet i nettet er udnyttet).

Så jo - det er almindeligvis ikke noget større problem for 5% af
abonnenterne at stjæle al båndbredden i kabelnet.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jan H Larsen

Dato : 03-06-01 22:03

On 3 Jun 2001 11:13:13 GMT, Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk>
wrote:

>Et kabelnet er et delt medie i modsætning til f.eks. ADSL, hvor du
>har en separat, fysisk linie ud til hver abonnent.

Det har du fuldstændig ret i.

> [...]
>ske på bekostning af antal TV-kanaler. (Dette under forudsætning af
>at den tilladte kapacitet i nettet er udnyttet).

Tager man efter Tv kanalerne i betragning hos diverse
antenneforeninger, tror jeg at der er mange der er enige i at 50%
måske højre endnu, af disse kanaler er lige til at skrotte, da der er
ingen der ser dem, men kun er "fyld" da disse programmer er gratis, så
dette punkt bør meget let kunne løses.

I denne antenneforening jeg er medlem af er der nok ca 30-35 kanaler,
jeg ser kun ca. de 10, resten er billige gratis kanaler.

>Så jo - det er almindeligvis ikke noget større problem for 5% af
>abonnenterne at stjæle al båndbredden i kabelnet.

Som man siger, hvor der er vilje er der en vej.

>Mvh.
>   Klaus.

MVH.

Jan Henning Larsen

Fra : U. Pedersen

Dato : 03-06-01 23:15

On Sun, 03 Jun 2001 23:02:41 +0200, Jan H Larsen
<janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>I denne antenneforening jeg er medlem af er der nok ca 30-35 kanaler,
>jeg ser kun ca. de 10, resten er billige gratis kanaler.

ha ha, netop der rammer du et meget vigtig punkt når det gælder tv.
Her bliver mindretallet bedrer repræsenteret med skod kanaler end
internettets 5% overforbrugerer.

http://www.nta-tv.dk/ se bare på deres udvalg af skod kanaler

TRT International (tyrkisk) hvor mange ser dem ?
Denne kanal har vel kun interesse for folk der kan forstå tyrkisk, og
sådan kunne man jo blive ved med at remse den ene kanal op efter den
anden.
MBC (arabisk)
RaiUno, er det italiensk ? den må så absolut kun værer for et meget
lille mindretal.

Men når det gælder internet, ja så bliver det ikke "oversat" til
tyrkisk, arabisk eller italiensk, så skal vi dele med alle uanset om
vi kan forstå sprogene eller ej.

--
   m.v.h.
   U.P.

Fra : Jørgen H. Andreasen

Dato : 04-06-01 22:16

> [...]
> Denne kanal har vel kun interesse for folk der kan forstå tyrkisk, og
> sådan kunne man jo blive ved med at remse den ene kanal op efter den

Lige nøjagtigt dette er der faktisk regler for. Antenneforeningerne skal
udbyde disse mindretalsprogrammer iflg. regeringen.

Hvornår er der generalforsamling igen i foreningen ?
Var det ikke en idé at få jeres internetkoncept op til debat i foreningen -
evt. vælge nogle ny bestyrelsesmedlemmer ind, der er villige til at løse
problemerne ?

Evt.*kunne* man jo også vælge sig en anden udbyder. - Enten forhandle med
Stofa eller vælge een af de andre, fx. os

/Jørgen H. Andreasen

--
Der arbejder hos, men ikke repræsenterer Dansk Kabel TV

Fra : U. Pedersen

Dato : 04-06-01 22:49

On Mon, 4 Jun 2001 23:15:48 +0200, "Jørgen H. Andreasen"
<ja@medidata.dk> wrote:

>Der arbejder hos, men ikke repræsenterer Dansk Kabel TV
den er fin med dig Jørgen, men jeg har ellers forsøgt mig hos din
arbejdsgiver, men han opererer ikke her i området.
Desværre for mig

Fra : U. Pedersen

Dato : 04-06-01 22:51

<ja@medidata.dk> wrote:

>Lige nøjagtigt dette er der faktisk regler for. Antenneforeningerne skal
>udbyde disse mindretalsprogrammer iflg. regeringen.

ok, men der er vel ikke regler for om det skal værer
betalingsprogrammer, eller om de blot skal værer fyld i den totale
antal på over 30 kanaler ?

Fra : Jørgen H. Andreasen

Dato : 04-06-01 23:00

> ok, men der er vel ikke regler for om det skal værer
> betalingsprogrammer, eller om de blot skal værer fyld i den totale
> antal på over 30 kanaler ?

Jeg må indrømme at jeg ikke *helt* er klar over reglerne.
Jeg *mener* dog at der skal være et vist antal (procentdel?)
"mindretalsprogrammer" = Bosniske, Arabiske, ..... kanaler.

/Jørgen H. Andreasen

--
Der arbejder hos, men ikke repræsenterer Dansk Kabel TV

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 05-06-01 00:45

"Jørgen H. Andreasen" <ja@medidata.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg må indrømme at jeg ikke *helt* er klar over reglerne.
> Jeg *mener* dog at der skal være et vist antal (procentdel?)
> "mindretalsprogrammer" = Bosniske, Arabiske, ..... kanaler.

Daw!

Her er et link:
http://www.tst.dk/index.asp?language=dk&getframe=http://www.nta.dk/dk/love_r
egler/b605_99_programudbud_i__faelle.htm

mvh
Bjørn

Fra : Jens

Dato : 04-06-01 23:19

> Lige nøjagtigt dette er der faktisk regler for. Antenneforeningerne skal
> udbyde disse mindretalsprogrammer iflg. regeringen.

Har du en henvisning til ovenstående nævnte regler ? Så vidt jeg husker er
denne regel netop lavet om. Jeg er dog ikke sikker, men kunne godt tænke mig
at se hvor det står skrevet sort på hvidt ! Du må have en henvisning ?

Jens

Fra : Jørgen H. Andreasen

Dato : 05-06-01 08:23

"Jens" <jjonsson@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
mig
> at se hvor det står skrevet sort på hvidt ! Du må have en henvisning ?

Ja, men Bjørn kom med den først

Se §3, stk. 3. - Der står godt nok ikke noget om antallet af disse
programmer.

Jeg har ikke så meget med antenneforeningerne at gøre til dagligt, men måske
Herr Jørvad kan oplyse nærmere ?

/Jørgen H. Andreasen

--
Der arbejder hos, men ikke repræsenterer Dansk Kabel TV

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 05-06-01 12:15

"Jørgen H. Andreasen" <ja@medidata.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har ikke så meget med antenneforeningerne at gøre til dagligt, men
måske
> Herr Jørvad kan oplyse nærmere ?

Næh - Det opgivne link beskriver situationen som den er i dag, så antallet
af specifikke programmer er ikke detaljeret beskrevet.

PS: Vi må også huske på at både tysk-, svensk-, norsk- samt egelsksprogede
programmer hører ind under denne kategori.

*Uanset* hvad vi danskere har lært i skolen af fremmedsprog.

mvh
Bjørn

Fra : Jan H Larsen

Dato : 30-05-01 20:50

<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Hvad med at få oprettet en intern GVD-gruppe?
>
>Så kan vi andre, som ikke har interesse for det slippe for indlæggene.

Hvad med at læse headeren, der står hvad dette indlæg handler om, hvis
det ikke har din interesse, har du den frie valg mulighed, ikke at
hente det.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-05-01 23:04

Wed, 30 May 2001 21:50:28 +0200, skrev Jan H Larsen
<janhlarsen@mail1.stofanet.dk>:

>Hvad med at læse headeren, der står hvad dette indlæg handler om, hvis
>det ikke har din interesse, har du den frie valg mulighed, ikke at
>hente det.

Ja, men hvad regner du med at få ud af at poste det her, hvor der
formentlig kun er nogen få GVD-brugere til stede?

Det I er utilfredse med, hører hjemme på en generalforsamling, et
medlemsmøde eller lign. og ikke i en nyhedsgruppe, medmindre den var
intern.

Da GVD lige netop er en forening, så har I mulighed for at påvirke den
»vare« I får.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : U. Pedersen

Dato : 31-05-01 14:16

On Thu, 31 May 2001 00:04:15 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Det I er utilfredse med, hører hjemme på en generalforsamling, et
>medlemsmøde eller lign. og ikke i en nyhedsgruppe, medmindre den var

Se i headeren og find så ud af hvem der virkelig er fra GVD, så er jeg
overbevist om at der er andrer end GVD, inklusiv dig selv.

Bare for at nævne, fandt jeg 1 fra Tele Danmark, 1 fra Stofa og jeg
selv er kunde hos Cybercity.

Det er bare 3 der kan se det urimelige i at Mogens får lagt låg på sin
opkobling.

Så jeg kan kun give Jan H Larsen ret, at du bare springer denne tråd
over, da emnet ikke har din interesse.

U.P.
Lat 57° 1' 34" N - Lon 9° 59' 4" E

Fra : :-:Janner®:-:

Dato : 31-05-01 16:02

Der sidder mange fra GVD og læser her .. at ikke de poster har vel ikke
nogen sammenhæng med de ikke er her. Jeg havde et forbrug på 23 GB i april
måned så jeg er også en af misbrugerne he he , men grænsen på de 6 gb bliver
over min eller GVD's grav den kan jeg ikke bruge til noget som helst.

Mvh.

Jan

Fra : Jan H Larsen

Dato : 31-05-01 16:26

<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Ja, men hvad regner du med at få ud af at poste det her, hvor der
>formentlig kun er nogen få GVD-brugere til stede?

Det drejer sig ikke om at det er en fra GVD eller TDC osv. men mere
min holdning til det oprindelige indlæg.

Så kan jeg passende spørge dig om, hvad regner du selv med, du får ud
af at poste dit indlæg.

>Det I er utilfredse med, hører hjemme på en generalforsamling, et
>medlemsmøde eller lign. og ikke i en nyhedsgruppe, medmindre den var
>intern.

En ting kan jeg sige dig, du skal slet ikke afgøre hvilken indlæg der
har min interesse, der er kun en der tager stilling til dette, og det
er mig selv.

Som jeg skrev til dig før, læs headeren, der står hvad den omhandler,
har du ingen interesse om emnet, har du den demokratiske ret at hoppe
over den, det valg bruger jeg istedet for at fortælle andre hvad der
hører hjemme her, så kan du komme med regler om usenet.

Det korte af det lange er at dette er et udbyder spørgsmål hvad enten
du kan lide det eller ej.

Fra : Frazk

Dato : 01-06-01 22:56

Jeg Synes lige at jeg ville give mit besyv med .,
det er et uddrag fra GVD's vedtægter for internet .,
og ment som en kommentar til den oplysning du finder meget langt her over ..

6. Følgende forhold anses bl.a. for væsentlige misligholdelser:

Brugeren opsætter "uhensigtsmæssig" mail eller web-server og foretager
kontinuerlige videokonferencer eller foretager konstant downloadning af
data, da sådanne og tilsvarende aktiviteter kan overbelaste den
tilstedeværende båndbredde. "Uhensigtsmæssig" er til enhver tid defineret
i "retningslinjer for anvendelse af GVDNET-tjenester.

Frazk

Fra : Sephyr

Dato : 02-06-01 15:15

Det er spild af din tid, nogle mennesker hverken kan eller vil forstå sådan
en tekst.

MVH. Sephyr.

Fra : Jan Petersen

Dato : 02-06-01 17:52

Den Sat, 2 Jun 2001 16:15:28 +0200, "Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> skrev:

>Det er spild af din tid, nogle mennesker hverken kan eller vil forstå sådan
>en tekst.

Prøv du at komme med _din_ tolkning af hvad der står, især hvordan du
fortolker "foretager konstant download".

Fra : Jan H Larsen

Dato : 02-06-01 15:48

On Fri, 1 Jun 2001 23:56:28 +0200, "Frazk" <frazk@NOTmail.dk> wrote:

> [...]
>tilstedeværende båndbredde. "Uhensigtsmæssig" er til enhver tid defineret
>i "retningslinjer for anvendelse af GVDNET-tjenester.

Definer venligst "Uhensigtsmæssig brug" hvem afgør "denne grænse"
det er netop her det ømtålige emne kommer ind, og debatten starter.

Mine råd til GVD er følgende.

1. Fastsæt pris.

2. Fastsæt grænse for forbrug.

3. Fastsæt pris for mer forbrug.

Bare man nævner disse 3 punkter, er man over de væsenligeste
problemer med GVD Internet service.

Det er for flydende under GVD vedtægter punkt 6, min fortolkning af
dette punkt er, at der er "nogen" der skal afgøre dette punkt, men
hvem er i stad til dette, ikke en bestyrelse.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-06-01 16:04

"Jan H Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Undskyld - jeg har lige redigeret lidt i dit indlæg - inden mit svar.

> Definer venligst "Uhensigtsmæssig brug" hvem afgør "denne grænse"
> det er netop her det ømtålige emne kommer ind, og debatten starter.
>
> Mine råd til Forening NN er følgende.

....... som ønske *selv* at drive Internetdelen og *ikke* anvende en udbyder
af denne form for *total-service*

> 1. Fastsæt pris.

Jep.

> [...]

Jep.

> Bare man nævner disse 3 punkter, er man over de væsenligeste
> problemer med Forening NN´s Internet service.

Samtidig skal man etablere en Hotline, et forum for medlemmerne (på
Foreningens server) og være indstillet på at antage lønnet personale til den
daglige drift.

Begrundelse: Hvordan kan nogen Antenneforening (og den medlemmer) tro de kan
hamle op med en professionel udbyders serviceorganisation samt have en
"tyrkertro" på at Foreningens medlemmer har nogen form for forståelse for
forskellen imellem en hyret arbejdskraft/udbyder og Bestyrelsen (´s
medlemmer) som anvender deres fritid.

PS: Jan - dette dit indlæg, viser at forståelsen er højnet betragteligt.

mvh
Bjørn

Fra : Sephyr

Dato : 02-06-01 18:15

Selv om det ikke ligefrem regner med nyheder på hjemmesiden, så synes jeg
hensigten er klar, man har ligesom alle andre indset at flatrate ingen
fremtid har, og nu forbereder os på flexrate.
1. Prisen er fastsat 175 kr./md.
2. Grænsen for forbruget er fastsat 6000 MByte/md.
3. Pris for merforbrug "mangler"
Selvfølgelig skal det være bestyrelsen der afgør det, evt i samarbejde med
revisor, men det kræver at systemet har kørt så længe at man kan lave nogle
økonomiske beregninger og at man har udstyr der kan beregne det, vi har jo
set de kan måle forbruget så jeg tror ikke det varer længe, før vi får en
pris for merforbrug, jeg har hørt, set eller læst et eller andet sted at for
april md. ville det have betydet en ekstra regning på 8000 kr. hvis man
havde brugt Stofas regnestok.

MVH. Sephyr.

Fra : Jan Petersen

Dato : 03-06-01 09:42

Den Sat, 2 Jun 2001 19:15:23 +0200, "Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> skrev:

>Selv om det ikke ligefrem regner med nyheder på hjemmesiden, så synes jeg
>hensigten er klar, man har ligesom alle andre indset at flatrate ingen
>fremtid har, og nu forbereder os på flexrate.

Nej, de har ganske enkelt fundet ud af at prisen på de 175.- er for lav
i forhold til den trafik der skal betales for hos Sonofon.

>1. Prisen er fastsat 175 kr./md.

Ja, men der er visse betingelser der skal opfyldes (læs selv
kundevilkårene).

>2. Grænsen for forbruget er fastsat 6000 MByte/md.

Indført i strid med deres egne kundevilkår (et skriftligt varsel på 30
dage).

>3. Pris for merforbrug "mangler"

Og det mener du er seriøst?
Man kan sgu da ikke forvente at kunderne selv skal gætte sig til hvad
der sker når grænsen er nået.

> [...]
>april md. ville det have betydet en ekstra regning på 8000 kr. hvis man

Uanset hvad du har hørt ændrer det ikke på at man ikke uden videre kan
lave halvfærdige ændringer af den art som er sket her. GVD må vente med
at lave diverse ændringer i produktet til de har fundet ud af hvordan
det skal skrues sammen, samtidig må de overholde deres egne kundevilkår
og give det fornødne varsel til kunderne.

Fra : Sephyr

Dato : 03-06-01 10:33

> Den Sat, 2 Jun 2001 19:15:23 +0200, "Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> skrev:

Du har ikke fattet det endnu, Der er ikke indført noget som helst, kun
varskoet om at der vil komme ændringer, og selvfølgelig over holder
Bestyrelsen gældende regler.

Fra : Rea721

Dato : 03-06-01 13:49

"Jan Petersen" <janpeter@post4.tele.dk> skrev

> Ja, men der er visse betingelser der skal opfyldes (læs selv
> kundevilkårene).

Er GVD's kundevilkår tilgængelige på nettet ?? Hvis Ja, hvor så?
Kan ikke se noget på http://www.gvdnet.dk

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.

Fra : Mogens

Dato : 03-06-01 15:25

On Sun, 3 Jun 2001 14:49:18 +0200, "Rea721" <rea721@fabel.dk> wrote:

>Er GVD's kundevilkår tilgængelige på nettet ?? Hvis Ja, hvor så?
>Kan ikke se noget på http://www.gvdnet.dk

Hej

Kik på www.gvd.dk
Klik på Internet knappen og scroll ned

Mvh Mogens

Fra : Rea721

Dato : 03-06-01 16:01

"Mogens" <moveng@mailme.dk> skrev

> Kik på www.gvd.dk
> Klik på Internet knappen og scroll ned

Tak, kigger lige.

Fra : Rea721

Dato : 03-06-01 16:11

"Mogens" <moveng@mailme.dk> skrev

> Kik på www.gvd.dk
> Klik på Internet knappen og scroll ned

Sikke da en gang ævl... Aldrig har jeg set sådan en omgang "gummi" regler. Godt at jeg ikke er tilsluttet sådan en antenne-forening.

IMHO bære det præg af at det er uprofesionelle folk der har forfattet de regler.

Fra : Jan Petersen

Dato : 02-06-01 17:52

Den Fri, 1 Jun 2001 23:56:28 +0200, "Frazk" <frazk@NOTmail.dk> skrev:

> [...]
>tilstedeværende båndbredde. "Uhensigtsmæssig" er til enhver tid defineret
>i "retningslinjer for anvendelse af GVDNET-tjenester.

Den GVD-kunde jeg kender har ikke opsat mail eller webserver, han
foretager ikke kontinuerlige videokonfarencer og foretager ikke konstant
downloadning. Alligevel modtog husstanden et meget ubehageligt
telefonopkald fra GVD, hvor det blev truet med bl.a. at få cuttet
forbindelsen. Derudover har GVD-Net indført en grænse på 6 Gb pr. måned
uden det varsel man selv angiver i kundevilkårene.
Det er sagen i en nøddeskal og den slags forretningsmetoder er klart
ulovlige.
(Alle oplysninger om kundevilkår og diverse ændringer kan læses på
GVD-Nets hjemmeside).

Fra : Sephyr

Dato : 02-06-01 19:29

Jeg tror aldrig du har fået en skideballe, hvis du havde været soldat så
havde du vidst hvad det var, men jeg kan jo give dig et eksempel. "citat din
stinkende loppebefængte uindtelligente søn af en kolort citat slut" se det
er hvordan en skideballe lyder.
MVH. Sephyr

Fra : U. Pedersen

Dato : 02-06-01 22:50

On Sat, 2 Jun 2001 20:28:31 +0200, "Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> wrote:

> [...]
>stinkende loppebefængte uindtelligente søn af en kolort citat slut" se det

Nu tvivler jeg på, at du har været soldat i andet end Batler Britons
tegneser. Men at GVD ringer til folk privat, og skælder sagesløse
personer al hædder og ære fra, siger det lidt om GVD, end dine
skideballer.

U.P.
Lat 57° 1' 34" N - Lon 9° 59' 4" E

Fra : Sephyr

Dato : 02-06-01 23:50

Det siger så meget at jeg ikke tror på dine påstande.

Fra : Jan Petersen

Dato : 03-06-01 09:41

Den Sun, 3 Jun 2001 00:50:09 +0200, "Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> skrev:

>Det siger så meget at jeg ikke tror på dine påstande.

Påstand??
Det er skam ingen påstand, det er en kendsgerning uanset om du tror på
det eller ej.
Fordi tingene ikke passer i dit univers er det ikke det samme som at det
er løgn.

Fra : Sephyr

Dato : 03-06-01 10:41

> [...]
> det eller ej.
> Fordi tingene ikke passer i dit univers er det ikke det samme som at det

Nej det er rigtigt, men jeg kender bestyrelsen som voksne mennesker, der ved
en høflig henvendelse også svarer høfligt tilbage, og så er jeg imod at man
kommer med beskyldninger mod personer som sikkert ikke ser denne debat.

Fra : U. Pedersen

Dato : 03-06-01 23:18

On Sun, 3 Jun 2001 11:41:10 +0200, "Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> wrote:

> [...]
>kommer med beskyldninger mod personer som sikkert ikke ser denne debat.

uanset hvad du tror og du kender, så kender du nok ikke de personer
godt nok som du henviser til.

Jeg tror merer på mine oplysninger, end jeg tror på dig

Fra : Jan Petersen

Dato : 04-06-01 15:28

Den Sun, 3 Jun 2001 11:41:10 +0200, "Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> skrev:

> [...]
>kommer med beskyldninger mod personer som sikkert ikke ser denne debat.

Der var ikke tale om at nogen havde henvendt sig til bestyrelsen, de
ringede pludselig en dag og fyrede en omgang galle af.
Det har intet med beskyldninger at gøre, det er en beskrivelse af fakta
og hvem der ser eller ikke ser denne debat er mig totalt ligegyldig.
Denne gruppe er til for at debattere den slags og man har vel lov at
fortælle om sine (og andres oplevelser).

Fra : Sephyr

Dato : 04-06-01 21:17

> [...]
> Denne gruppe er til for at debattere den slags og man har vel lov at
> fortælle om sine (og andres oplevelser).
Ja det har man, men man kan ikke fortælle (om andres oplevelser) som fakta,
og at det ikke har noget med beskyldninger at gøre har jeg svært ved at se.

Sephyr.

Fra : U. Pedersen

Dato : 04-06-01 22:54

On Mon, 4 Jun 2001 22:17:04 +0200, "Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> wrote:

>Ja det har man, men man kan ikke fortælle (om andres oplevelser) som fakta,
>og at det ikke har noget med beskyldninger at gøre har jeg svært ved at se.

Hvis du eller har fulgt med i timen Sephyr, så vil du opdage at Mogens
selv har bragt oplysningen om, at de ringede hjem til ham.

Nu kender jeg både Jan og Mogens, og ved at de ikke fortæller noget
som er usandt.

Men du kan vel ikke se ud over din egen næsetip ?

Fra : Sephyr

Dato : 05-06-01 09:08

> On Mon, 4 Jun 2001 22:17:04 +0200, "Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> wrote:
>
> Nu kender jeg både Jan og Mogens, og ved at de ikke fortæller noget
> som er usandt.

Det ændrer ikke noget ved det faktum, at noget man ikke kan dokumentere
ikke er fakta, og jeg kender bestyrelsen som nogle medlemmer der gennem
mange år har gjort et stort stykke arbejde for GVD hvad har i gjort (
intet )

> Men du kan vel ikke se ud over din egen næsetip ?

Måske ikke, men det er også langt nok til at jeg kan se at i tre har svært
ved at finde noget fornuftigt at give jer til.

Fra : U. Pedersen

Dato : 05-06-01 11:00

On Tue, 5 Jun 2001 10:07:45 +0200, "Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> wrote:

> [...]
>ikke er fakta, og jeg kender bestyrelsen som nogle medlemmer der gennem
>mange år har gjort et stort stykke arbejde for GVD hvad har i gjort (

Nu kan jeg jo ikke rigtig gører noget i GVD da jeg heldigvis ikke bor
i deres område af Aalborg. Desværre for mig bor jeg i NTA's område og
har derfor min egen parabol.

Fra : Jan Petersen

Dato : 05-06-01 23:19

Den Tue, 5 Jun 2001 10:07:45 +0200, "Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> skrev:

>Det ændrer ikke noget ved det faktum, at noget man ikke kan dokumentere
>ikke er fakta,

Det er næsten den værste gang ævl du endnu har fyret af i denne tråd.

>og jeg kender bestyrelsen som nogle medlemmer der gennem
>mange år har gjort et stort stykke arbejde for GVD hvad har i gjort (
>intet )

Og fordi du kender dem, kan de ikke lave en fejl?

Med hensyn til hvad vi har gjort for GVD; hvad har det med denne debat
at gøre?

>Måske ikke, men det er også langt nok til at jeg kan se at i tre har svært
>ved at finde noget fornuftigt at give jer til.

Noget du ikke har den mindste chance for at vide noget om. Hold den
slags i muddergruppen hvor det hører hjemme.

Fra : Sephyr

Dato : 06-06-01 10:10

> Det er næsten den værste gang ævl du endnu har fyret af i denne tråd.

Ikke desto mindre er det sandt

> Og fordi du kender dem, kan de ikke lave en fejl?

Alle kan lave fejl

> [...]
>
> Noget du ikke har den mindste chance for at vide noget om. Hold den
> slags i muddergruppen hvor det hører hjemme.

Det fremgår ellers tydeligt af jeres indlæg, og det med muddergruppen bør i
nok selv tænke over.

MVH. Sephyr

Fra : Jan H Larsen

Dato : 03-06-01 10:26

On Sun, 3 Jun 2001 00:50:09 +0200, "Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> wrote:

>Det siger så meget at jeg ikke tror på dine påstande.

Nå, hvis han nu ved noget konkret, men GVD er måske det danske stasi,
man får fornemmelse, at ringe privat til folk om at sætte deres
internetforbrug ned, hvis det er dig der har ringet privat til
medlemmer, så kan jeg kun sige, tag dig nu sammen, lille mand, der
gerne vil være stor.

Fra : Simon Skals

Dato : 02-06-01 23:15

It seems Sephyr wrote:
> [...]
>stinkende loppebefængte uindtelligente søn af en kolort citat slut" se det

Var det slige skideballer, du fik, fordi du quoter ad helvede
til?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Sephyr

Dato : 02-06-01 23:45

Aner ikke hvad quoter er jeg er DANSKER

Fra : Rea721

Dato : 02-06-01 23:55

"Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> skrev

> Aner ikke hvad quoter er jeg er DANSKER

Hmm... Du har da ellers lært hvad download betyder...selv om du er dansker:

Men ellers kan jeg da godt oversætte for dig: Quote = Citere.
Læs gerne lidt mere her:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Fut nettiket gruppen, fordi den slags debat er Off Topic her.

Fra : Jan Petersen

Dato : 03-06-01 09:41

Den Sat, 2 Jun 2001 20:28:31 +0200, "Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> skrev:

> [...]
>stinkende loppebefængte uindtelligente søn af en kolort citat slut" se det

Prøv lige at forholde dig til hvad jeg skrev.
Din definition på en skideballe kan ingen bruge til noget.

Fra : Sephyr

Dato : 03-06-01 10:45

> Den Sat, 2 Jun 2001 20:28:31 +0200, "Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> skrev:
>
> Din definition på en skideballe kan ingen bruge til noget.
> --
> mvh JP

Det samme kan kan man /defination sige om din påstand.
MVH. Sephyr.

Fra : U. Pedersen

Dato : 03-06-01 23:19

On Sun, 3 Jun 2001 11:45:29 +0200, "Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> wrote:

>Det samme kan kan man /defination sige om din påstand.

Nu er det ikke en påstand, men fakta

Fra : nolimit

Dato : 03-06-01 20:30

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-06-01 20:40

Sun, 3 Jun 2001 21:29:33 +0200, skrev "nolimit" <blaster@sol.dk>:

> [...]
>opmærksom på at bestyrelsen havde vedtaget,at droppe Stofanet, og dette
>skete helt uden at de havde spurgt om medlemmernes mening. det var sådan

En sådan bestyelse burde have en mistillidserklæring og forsøges
udskiftet ved en ekstraordinær generalforsamling.

Fra : N/A

Dato : 03-06-01 20:55

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 03-06-01 20:55

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> writes:

>En sådan bestyelse burde have en mistillidserklæring og forsøges
>udskiftet ved en ekstraordinær generalforsamling.

Hvorfor det? Generalforsamlingen accepterede åbenbart beslutningen,
så medlemmerne har tydeligvis været tilfredse med den løsning.

Nu har jeg jo ikke noget referat fra den generalforsamling, men det
fremgår af andre artikler her, at Stofa betingede sig alle de digitale
rettigheder i GVDs net.

Når man ser, hvor fremtiden bærer hen, vil det at afgive digitale
rettigheder være dødsstødet for en antenneforening. Det kompromitterer
hele foreningens uafhængighed. Da Internet for en antenneforening
må være en relativt ligegyldig ting i forhold til TV og radio, vil
det ikke give mening at lægge de digitale rettigheder til TV og
radio uden for foreningen.

Så hvis ellers ovenstående forudsætninger er rigtige, kan jeg så
sandelig godt forstå beslutningen. Isoleret set for brugerne af
Internet er det måske knapt så lækkert. Men set fra foreningens
synspunkt er det den eneste rigtige beslutning.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Sephyr

Dato : 03-06-01 21:15

> [...]
> Internet er det måske knapt så lækkert. Men set fra foreningens
> synspunkt er det den eneste rigtige beslutning.

Godt at se der er nogen der ved hvad sagen drejer sig om.
MVH. Sephyr

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 04-06-01 23:34

"Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> wrote Sun, 3 Jun 2001 22:15:22 +0200 :

>Godt at se der er nogen der ved hvad sagen drejer sig om.

Kan vi ikke få dig til at gøre en indsats for at qoute lidt mindre
eller bedre?

Fra : Simon Skals

Dato : 05-06-01 01:10

It seems Morten Kjaer Nielsen wrote:

>Kan vi ikke få dig til at gøre en indsats for at qoute lidt mindre
>eller bedre?

HAN ER DNASKER!?!?!!!!?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 05-06-01 03:27

Simon Skals <spam@gid.dk> wrote Tue, 5 Jun 2001 00:10:13 +0000 (UTC)
:

>HAN ER DNASKER!?!?!!!!?

Tak spids... det er en han ikke ret god til!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-06-01 22:19

3 Jun 2001 19:54:43 GMT, skrev Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk>:

>Nu har jeg jo ikke noget referat fra den generalforsamling, men det
>fremgår af andre artikler her, at Stofa betingede sig alle de digitale
>rettigheder i GVDs net.

Jeg siger ikke, at bestyrelsen ikke traf den rigtige beslutning, det
har jeg ikke forudsætning for at svare på.

Derfor er det alligevel medlemmerne, der skal afgøre om de ønsker det
ene eller andet.

Ellers er der ikke meget en forening over det.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Rea721

Dato : 03-06-01 22:54

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev

> Hvorfor det? Generalforsamlingen accepterede åbenbart beslutningen,
> så medlemmerne har tydeligvis været tilfredse med den løsning.

Hallooo, glemmer du ikke noget.
***
[...]
Det virker mest som noget der er blevet "kuppet" igennem. Enhver anstændig bestyrelse har et så vigtigt emne dirrekte på
dagsordenen.

Som det også fremgår... _var_ beslutningen taget...og det var noget der _bare_ blev offentligjort. Det er efter min målestok,
uanstændigt.

-snip-

> [...]
> Internet er det måske knapt så lækkert. Men set fra foreningens
> synspunkt er det den eneste rigtige beslutning.

Det er muligt at beslutningen er den rigtige.....men for mig er det Alfa og Omega at de demokratiske spille regler bliver overholdt.
Ingen ved hvor mange flere medlemmer der ville være mødt op hvis emnet havde været på dagsordenen, som selvstændigt punkt....

Fra : N/A

Dato : 04-06-01 09:35

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 04-06-01 09:35

> [...]

>har jeg ikke forudsætning for at svare på.

>Derfor er det alligevel medlemmerne, der skal afgøre om de ønsker det

Nu kan man jo ikke indkalde 250 generalforsamlinger om året, så
visse beslutninger må nødvendigvis tages af bestyrelsen. De kan
så efterfølgende tages op på generalforsamlingen til medlemmernes
godkendelse. Hvilket lader til at være det, der er sket her.

I den konkrete sag har beslutningen sat lidt på spidsen været:
"skal vi forære hele foreningen væk, eller skal vi beholde den
selv"? Jeg tror ikke, at bestyrelsen har været i tvivl - heller
ikke om hvad medlemmerne ville mene.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jan H Larsen

Dato : 04-06-01 11:47

On 3 Jun 2001 19:54:43 GMT, Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk>
wrote:

> [...]

Rigtig.

>Hvorfor det? Generalforsamlingen accepterede åbenbart beslutningen,
>så medlemmerne har tydeligvis været tilfredse med den løsning.

Måske havde medlemmer ikke været ordenligt oplyst omkring dette punkt,
hvilken virkning det havde form det, måske manglende orientering.

>Nu har jeg jo ikke noget referat fra den generalforsamling, men det
>fremgår af andre artikler her, at Stofa betingede sig alle de digitale
>rettigheder i GVDs net.

Dette er jo nok noget for noget, kan ikke se noget galt i dette, sådan
forgår det i forretningsverden, men jeg kan sige dig at der er mange
private antenneforeninger der er gået over til denne måde.

> [...]
>må være en relativt ligegyldig ting i forhold til TV og radio, vil
>det ikke give mening at lægge de digitale rettigheder til TV og

Her vil jeg ikke give dig ret, mon GVD medlemmer har råd til selv at
betale for disse tekniske ting til digital tv i fremtiden, tror det
næppe.

Og med så meget andet i private antenneforeninger, bliver det kørt på
amatør basis, hvilket vil sige at igen kommer man til at modtaget
billige gratise programmer, og manglende udstyr, Stofa har trods alt
udannet personale til at følge, holde udstyret vedlige.

Og jeg kender alt til denne form for kørsel på dette plan, jeg var
ikke imponeret over vores bestyrelse, og dennes kørsel af
antenneforeningen.

At man skal give 100,- pr mdr. for en masse man ikke ser, ja så må jeg
også betale for mindretallet.

> [...]
>Internet er det måske knapt så lækkert. Men set fra foreningens
>synspunkt er det den eneste rigtige beslutning.

Der må jeg desværre ikke give dig ret.

Som kunde af en antenneforening kan du kun forholde dig til de
oplysninger de sender/oplyser dig om, ellers har det ikke et egnet
grundlag for at træffe et fornuftig valg.

Mit forhåndsindtryk af GVD, er at det kører på et meget dårligt amatør
basis, som mange "private" antenneforeninger desværre gør, hvor
formanden bliver "Kong Gullerød med deres dronning og prinser",
istedet for at gøre det de er sat til, varetage medlemmerens
intresser.

Med hvilken ret har man som bestyrelsemedlem at ringe op til sine
medlemmer, og skælde dem ud som et lille barn pga. deres
internetforbrug, kan kun sige med et ord a-m-a-t-ø-r, hvis der var
sådan en knold der ringede til mig, på denne måde, ville jeg blive
STIKTOSSET, jeg kan kun sige arme mand.

>Mvh.
>   Klaus.

MVH

Jan Henning Larsen.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 04-06-01 12:13

[Note: denne debat hører ikke hjemme her mere. Så EOD herfra medmindre
den kommer tilbage på sporet igen]

>Måske havde medlemmer ikke været ordenligt oplyst omkring dette punkt,
>hvilken virkning det havde form det, måske manglende orientering.

Men hvordan kan man vide på forhånd, hvad generalforsamlingen vil
dreje sig om? Bestyrelsen har mandat til at drive foreningen til
daglig, og hvis alle deres små beslutninger skulle med, ville
indkaldelsen til generalforsamlingen nok fylde et par hundrede
sider.

Alternativt skal man lave 200 generalforsamlinger om året, hvor
medlemmerne med direkte demokrati kan tage stilling til, om man
vil acceptere, at det årlige gebyr for kanal XYZ stiger fra 230
øre til 235 øre pr. husstand.

>Her vil jeg ikke give dig ret, mon GVD medlemmer har råd til selv at
>betale for disse tekniske ting til digital tv i fremtiden, tror det
>næppe.

Nu har GVD aldrig optaget lån, og langt de fleste anlægsaktiviteter
er formentlig afskrevet. Hvis en antenneforening har chancen for
at implementere det på egen hånd, må det være GVD.

Hvad vil der ske, hvis man sælger de digitale rettigheder? Sælger
man til et kræmmerforetagende, risikerer man, at der er en skjult
dagsorden, der hedder, at man vil overtage hele foreningen.

En måde at implementere det på er at opkræve ågerpriser. En pakke
med TV3 og andre ligestillede programmer kan koste 200 kr/måned.
Men hvis medlemmerne går med til at sælge foreningens aktiviteter
og aktiver, falder prisen til 10 kr/måned. Til gengæld stiger
årsabonnementet så til det tredobbelte. Utilfreds? Så kunne man
bare have beholdt de digitale rettigheder.

Er det risikoen værd - blot for at tilfredsstille den formentlig
lille del af medlemmerne, der skal have Internet? Er det ydermere
risikoen værd, når det faktisk kun er 5% af den lille del af
medlemmerne, der har et problem med den nuværende Internetaftale?

>Og jeg kender alt til denne form for kørsel på dette plan, jeg var
>ikke imponeret over vores bestyrelse, og dennes kørsel af
>antenneforeningen.

Aha! Så stiller du op til bestyrelsen næste gang?

>At man skal give 100,- pr mdr. for en masse man ikke ser, ja så må jeg
>også betale for mindretallet.

Den eneste måde at undgå det på er at investere i sin egen parabol.

>Som kunde af en antenneforening kan du kun forholde dig til de
>oplysninger de sender/oplyser dig om, ellers har det ikke et egnet
>grundlag for at træffe et fornuftig valg.

Præcis. De oplysninger får du på generalforsamlingen.

> [...]
>formanden bliver "Kong Gullerød med deres dronning og prinser",
>istedet for at gøre det de er sat til, varetage medlemmerens

Det er jo medlemmerne, der vælger bestyrelsen. I betragtning af
hvor længe bestyrelsen har siddet, må man konstatere, at flertallet
af medlemmerne er endog vildt og ekstremt, yderst tilfreds med
dens arbejde.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jan H Larsen

Dato : 04-06-01 12:53

On 4 Jun 2001 11:13:15 GMT, Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk>
wrote:

> [...]
>medlemmerne med direkte demokrati kan tage stilling til, om man
>vil acceptere, at det årlige gebyr for kanal XYZ stiger fra 230

Åh, nu maler du hvis fanden på væggen, man forhandler jo kontrakter
for en længere periode. 1 år måske længere, så kan man jo sætte
sådanne punkter på dagsorden op til en genforhandling af kontrakter

>Nu har GVD aldrig optaget lån, og langt de fleste anlægsaktiviteter
>er formentlig afskrevet. Hvis en antenneforening har chancen for
>at implementere det på egen hånd, må det være GVD.

Aldrig, så er jeres anlæg nok heller ikke helt moderne, måske derfor i
har problemer med bredbånnet til internettet, hvis i skal betale nyt
digital udstyr for flere millioner, har i også dem i kasse.

>Hvad vil der ske, hvis man sælger de digitale rettigheder? Sælger
>man til et kræmmerforetagende, risikerer man, at der er en skjult
>dagsorden, der hedder, at man vil overtage hele foreningen.

Man må tage det sure med det søde, de overtager også ansvaret for
driften, og at det virker.

>En måde at implementere det på er at opkræve ågerpriser. En pakke
>med TV3 og andre ligestillede programmer kan koste 200 kr/måned.

Stykker du den ud koster TV3 ikke 200,-/mdr. For i disse 200,-/mdr, er
der også programmer som man ikke er villige til at betale.

> [...]
>årsabonnementet så til det tredobbelte. Utilfreds? Så kunne man
>bare have beholdt de digitale rettigheder.

Nok ikke helt så meget, men at give 1200,-/årligt, for en masse fyld
er heller ikke rimeligt, og det bliver det gjort uanset om det hedder
"egen" eller Stofa.

> [...]
>risikoen værd, når det faktisk kun er 5% af den lille del af
>medlemmerne, der har et problem med den nuværende Internetaftale?

En bestyrelse fornemmeste pligt, er medlemmernes intresser, også de
5%, for hvordan er det med eks. 2 tyrkiske familier, når de har
mulighed for at se deres tv, de er de andre medlemmer også med til at
betale, og det er jo mindre end 5%, man skal ikke kun tage hensyn til
flertallet.

>Aha! Så stiller du op til bestyrelsen næste gang?

Nok i lige i jeres, da jeg ikke er medlem hos GVD.

>Den eneste måde at undgå det på er at investere i sin egen parabol.

Nå, du mener at så kan man framelde sig antenneforeningen
.. ?

Så kunne du kun se paraboler på alle fasader, troede bla. det var
derfor man driver en antenneforening, for der har været nok af
dramaskrig ang. om at opsætte egne paraboler.

Det var den første bemærkning jeg fik da jeg flyttede ind, der kom
formanden, med kommentare om min opsætning af egen parabol, men nu
kender jeg til disse pagraffer, og det er at han kan ikke gøre en
disse, såfremt at antenneforeningen IKKE sender de kanaler jeg ønsker
at se.

>Præcis. De oplysninger får du på generalforsamlingen.

Der er afstemmeninger der er for vigtige til at påtegne under EVT.

> [...]
>hvor længe bestyrelsen har siddet, må man konstatere, at flertallet
>af medlemmerne er endog vildt og ekstremt, yderst tilfreds med

Der er måske nogle der ikke kan overskue, tid til, lyst til at sætte
sig ind i tingene, din begrundelse giver ikke udtryk for hvor
u/populær en bestyrelse er, der er mange andre aspekter der spiller
ind.

>Mvh.
>   Klaus.

MVH

Jan Henning Larsen.

Fra : N/A

Dato : 04-06-01 13:31

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 04-06-01 13:31

Jan H Larsen <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> writes:

>har problemer med bredbånnet til internettet, hvis i skal betale nyt
>digital udstyr for flere millioner, har i også dem i kasse.

Lige en ting: jeg har intet med GVD at gøre.

Mvh.
   Klaus.

Fra : U. Pedersen

Dato : 04-06-01 14:05

On 4 Jun 2001 12:30:51 GMT, Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk>
wrote:

>Lige en ting: jeg har intet med GVD at gøre.

det får man nu ellers indtrykket af

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 04-06-01 14:15

In article <gq1nhts09mhkql1ueumlmil3007t6ftcns@4ax.com>, U. Pedersen wrote:

> det får man nu ellers indtrykket af

Kast dog med mudder et andet sted.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Help me, I'm a prisoner in a Fortune cookie file!

Fra : Jan H Larsen

Dato : 04-06-01 15:56

wrote:

>Lige en ting: jeg har intet med GVD at gøre.

Bare rolig, det har jeg heller ikke, men derfor kan man jo godt have
en mening om dette emne.

>Mvh.
>   Klaus.

MVH.

Jan Henning Larsen.

Fra : Sephyr

Dato : 05-06-01 09:38

> Her vil jeg ikke give dig ret, mon GVD medlemmer har råd til selv at
> betale for disse tekniske ting til digital tv i fremtiden, tror det
> næppe.

Iflg. regnskabet har de

> [...]
> billige gratise programmer, og manglende udstyr, Stofa har trods alt
> udannet personale til at følge, holde udstyret vedlige.

Og de ( Stofa ) arbejder stadig for GVD. med at holde udstyret vedlige, det
er kun en anden ISP man har fundet.

MVH Sephyr

Fra : Jan H Larsen

Dato : 05-06-01 10:40

On Tue, 5 Jun 2001 10:37:46 +0200, "Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> wrote:

>Og de ( Stofa ) arbejder stadig for GVD. med at holde udstyret vedlige, det
>er kun en anden ISP man har fundet.

Det er også under dette punkt (Internet) der er problemer.

>MVH Sephyr

MVH.

Jan Henning Larsen.

Fra : Nolimit

Dato : 05-06-01 16:42

Det er sku da også det letteste at give Stofa Skylden hva hr Sephyr. . :-/

Tror du virkeligt at en så klog bestyrelse vill lade Stofa fortsætte med at
køre service hos dem , hvis de ikke var helt sikre på at det var dem der var
bedst til det???

Stofa har jo intet med om hvordan deres specifikationer er skruet
sammen!!!! dvs. Båndbredde - forbrug - mail - homepage - Ip telefoni -
global ip - ftp - osv osv. De sørger bare for at vedligeholde kabel nettet
for GVD.

Fra : Sephyr

Dato : 05-06-01 18:08

"Nolimit" <blaster@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Det er sku da også det letteste at give Stofa Skylden hva hr Sephyr. .
:-/

Skylden for hva hr. nolimit ??
Det eneste jeg har bebrejdet Stofa var deres betingelser for at fortsætte
samarbejdet.
Så tag og læs mine indlæg ordentlig.
Sephyr

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 05-06-01 01:17

> [...]

> Internet er det måske knapt så lækkert. Men set fra foreningens
> synspunkt er det den eneste rigtige beslutning.

Derfor har man noget der hedder: Konkurrencestyrelsen (under
Erhvervsministeriet).

mvh
Bjørn

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 04-06-01 09:43

"Rea721" <rea721@fabel.dk> writes:

>Det virker mest som noget der er blevet "kuppet" igennem. Enhver
>anstændig bestyrelse har et så vigtigt emne dirrekte på dagsordenen.

Først og fremmest vil jeg mene, at Internet-leverandøren til en
antenneforening grænser til det ligegyldige for langt hovedparten
af medlemmerne. Derfor er der ikke tale om "et så vigtigt emne"
men nærmest om en bagatel i forhold til foreningen som helhed.

>Ingen ved hvor mange flere medlemmer der ville være mødt op hvis
>emnet havde været på dagsordenen, som selvstændigt punkt....

Næh, men alle dem, der ikke mødte op, var jo tydeligvis helt
enige med såvel bestyrelse som generalforsamling i alt, hvad
disse måtte (og måtte have) besluttet.

Ellers var de jo mødt op.

Meget undskyld - men det er altså grænsende til latterligt, at
man i en *forening*, hvor man rent faktisk har en betragtelig
mængde indflydelse, klager over, hvad der blev besluttet, når
man ikke engang mødte op. Uanset om man så vidste, at det var
en skæbnedag for ens internetforbindelse eller ej.

Det koster en bondegård at være medlem af en antenneforening -
godt nok primært på grund af afgifter og programgebyrer. Men
det burde også få folk op af stolene og have indflydelse på,
hvad der sker. Især fordi de altså bruger resultatet af den
forening hver dag - enten i form af TV-Avisen eller Internet.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jan Petersen

Dato : 04-06-01 10:45

Den 4 Jun 2001 08:43:27 GMT, Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk> skrev:

>Næh, men alle dem, der ikke mødte op, var jo tydeligvis helt
>enige med såvel bestyrelse som generalforsamling i alt, hvad
>disse måtte (og måtte have) besluttet.

Rolig nu, læg mærke til at punktet var under "evt." og dermed ikke var
beskrevet i dagsordenen.

>Ellers var de jo mødt op.

Muligvis hvis der havde stået en stavelse om det i indkaldelsen.

> [...]
>man ikke engang mødte op. Uanset om man så vidste, at det var
>en skæbnedag for ens internetforbindelse eller ej.

Der blev ikke besluttet nogetsomhelst. For at noget kan besluttes på en
generalforsamling skal det stå som et punkt under "forslag", under
punktet "evt." kan der ikke besluttes noget, kun debatteres.
Det er en næsten enslydende regel i langt langt de fleste foreningers
vedtægter og det findes af den ene grund at der ikke skal kunne
besluttes noget om et emne som ikke er nået ud til samtlige medlemmer
gennem dagsordenen på indkaldelsen.

Fra : N/A

Dato : 04-06-01 10:48

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 04-06-01 10:48

Jan Petersen <janpeter@post4.tele.dk> writes:

>Der blev ikke besluttet nogetsomhelst. For at noget kan besluttes på en
>generalforsamling skal det stå som et punkt under "forslag", under
>punktet "evt." kan der ikke besluttes noget, kun debatteres.

Det er rigtigt nok, for bestyrelsen har jo mandat til at køre
foreningen til daglig.

Til gengæld kunne generalforsamlingen, hvis den havde et problem
med bestyrelsens beslutning, have forlangt, at bestyrelsens
beslutning blev behandlet på en hurtigt indkaldt ekstraordinær
generalforsamling.

Men alle medlemmerne var jo tydeligvis glade for bestyrelsens
beslutning (ellers havde de jo nok sagt det på generalforsamlingen),
så der *er* jo ikke noget problem.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Rea721

Dato : 04-06-01 13:26

> [...]

> af medlemmerne. Derfor er der ikke tale om "et så vigtigt emne"
> men nærmest om en bagatel i forhold til foreningen som helhed.

Det er _aldrig_ en bagatel, ikke at overholde de demokratiske spilleregler.

> Næh, men alle dem, der ikke mødte op, var jo tydeligvis helt
> enige med såvel bestyrelse som generalforsamling i alt, hvad
> disse måtte (og måtte have) besluttet.

Sikke en gang sludder... Alle mennesker prioriterer deres fritid. Hvis man jfr dagsordenen ikke kan se nogle emner der har ens
interresse, eller på anden måde kræver ens tilstedeværelse, bliver man måske hjemme hos fammilien.
Hvorimod et bestemt emne til debat / vedtagelse måske ville skubbe fammilie livet ned på 2nd pladsen.

> Ellers var de jo mødt op.

Du mener det forhåbentligt ikke. _Nogen_ mennesker møder altid op til en general-forsamling, hvorimod andre mennesker møder op når
deres _mærke-sager_ er på dagsordnen.

> Meget undskyld - men det er altså grænsende til latterligt, at
> man i en *forening*, hvor man rent faktisk har en betragtelig
> mængde indflydelse, klager over, hvad der blev besluttet,

Vågn nu op!! Det blev _ikke_ besluttet på generalforsamlingen. Beslutningen blev _offentliggjort_ under punktet eventuelt _uden_ at
det på nogen måde var bekendtgjort, at en sådan oplysning ville fremkomme.

> når man ikke engang mødte op.

Læs ovenstående.

> Uanset om man så vidste, at det var
> en skæbnedag for ens internetforbindelse eller ej.

Du udviser en meget stor mangel på _respekt_ for andre mennesker's holdninger eller synspunkter.

> [...]
> hvad der sker. Især fordi de altså bruger resultatet af den
> forening hver dag - enten i form af TV-Avisen eller Internet.

Netop _derfor_ burde (læs skal) sådanne beslutninger, enten besluttes dirrekte på general-forsamlingen, eller også skal det fremgå
af dagsordenen at bestyrelsen _har_ truffet en given beslutning og at de fremlægger den under eventuelt hvor så generalforsamlingen
kan "konfirmere" beslutningen eller ej. Alt andet er amatøragtigt og formentligt i strid med gældende regler for foreninger.
Måske et emne for dk.videnskab.jura gruppen ?

Har læst din bemærkning andetsteds om at vi er _meget_ OT, og kan kun give dig ret.... Jeg stopper her med mindre at debatten
flyttes til en mere relevant gruppe.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-06-01 15:46

Mon, 4 Jun 2001 14:26:14 +0200, skrev "Rea721" <rea721@fabel.dk>:

[indlæg fraklippet]

Hej rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..

Kan du ikke gøre noget ved din linjelængde?
De er meget lange, bør ikke være mere end 70 - 72 tegn.

Det giver problemer med ombrydningen, hvis man vil svare på dine
indlæg.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : U. Pedersen

Dato : 04-06-01 16:17

word wrap, så løser det dit problem

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-06-01 16:33

Mon, 04 Jun 2001 17:17:08 +0200, skrev U. Pedersen
<ulf.pedersen@it.dk>:

>word wrap, så løser det dit problem

Nej, det tilpasser sig skærmens opløsning og jeg bruger fuldt vindue,
så selv med word wrap kommer man ikke ned på den ideelle linjelængde.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Rea721

Dato : 04-06-01 16:44

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev

> Kan du ikke gøre noget ved din linjelængde?

Jo Den var sat til 132... i et forsøg.... glemte bare at sætte den
ned til 72 igen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-06-01 16:59

Mon, 4 Jun 2001 17:43:32 +0200, skrev "Rea721" <rea721@fabel.dk>:

>Jo Den var sat til 132... i et forsøg.... glemte bare at sætte den
>ned til 72 igen.

Det er faktisk bedst, hvis den er sat til 132 tegn og man så med enter
laver linjeskift ved ca. 72 tegn.

Så har du bl.a. mulighed for at kunne sende lange links uden at de
bliver ombrudt, hvilket ellers ikke er muligt.

Fut: news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark