Brækket hale ?
Fra : Kitty Leopold

Dato : 28-05-01 23:27

Kære gruppe er der nogen der har erfaring med dette:

Min lille Felix er påfaldende stille i aften, men sådant kan humøret jo være
forskelligt. På et tidspunkt sad jeg og aede ham hen over ryggen, da jeg kom
til halen peb lige så stille, og så blev jeg så selvfølgelig opmærksom. Lidt
efter skulle jeg jo mærke efter om halen føltes sædvanligt, hvilket den
gjorde, men med samme ynkelige resultat. Har han klemt halen eller brækket
den når der intet usædvanligt er at føle.

Han går ikke sædvanligvis med halen højt løftet som min anden kat Mischa. så
at den hænger lidt siger ikke så meget.

Hvis ikke det har ændret sig til i morgen må jeg jo til dyrlægen.

Hilsen Kitty

Fra : Helle Andersen

Dato : 29-05-01 01:50

"Kitty Leopold" <kittyNoSpanSletMig@leopold.dk> skrev i en meddelelse news:4hAQ6.8849$rB3.793403@news010.worldonline.dk...
> [...]
> at den hænger lidt siger ikke så meget.
>
> Hvis ikke det har ændret sig til i morgen må jeg jo til dyrlægen.

Hej Kitty

Den kan godt være brækket, selvom du ikke kan
føle det. Som helt grøn og nybagt katteejer, kom
min kan hjem med brækket hale. Ja, dvs. det
vidste jeg ikke på det tidspunkt. Bagefter kan jeg
godt se, at halen har været en smule hævet
omkring brudet og derfor kunne jeg ikke mærke
det. Min kat var af den slags, der aldrig reagerer
på smerte, så jeg kunne godt se, at hans
haleføring var mærkelig, men han peb ikke, når
jeg rørte den. I hans tilfælde kunne jeg dog mærke
et bidsår. Efter en uge kunne jeg pludselig mærke
brudet og nej, hvor fik jeg dårlig samvittighed over
ikke, at have taget ham til dyrlægen, men da var
det jo for sent, idet brudet allerede var begyndt at
vokse sammen, og at han skulle have det brækket
op igen ville jeg altså ikke byde ham Så jeg
valgte at se tiden an. Først efter flere måneder
havde han helt normal haleføring igen, men han fik
ingen mén. Man kunne ikke se på hans hale, at
den havde været brækket, men man kunne godt
føle brudet.

Forhåbentlig har han blot fået et bidsår og er øm,
men jeg ville nu - klog af skade - få ham tjekket.
Brudet skulle vist kun kunne give problemer, hvis
det er helt nede ved haleroden. Held & lykke med
ham

--
Hilsen Helle
At least dogs do what you tell them to do. Cats