Problem med mail()
Fra : Mads Pedersen

Dato : 28-05-01 16:38

Hmmm... det lader til at mail() er holdt op med at fungere. Jeg har
reduceret kompleksiteten af mit script til:

if ( !mail ("navn@modtager.dk", "Emne", "Krop")) {
echo "FEJL!";
} else {
echo "Mail sendt!";
}

mail kommandoen evaluerer true og skriver "Mail sendt!", men der kommer ikke
nogen mail frem. Det har tidligere virket efter ovenstående formel. F.eks.
har jeg lavet et script som har kørt uden problemer i et par måneder men som
nu ligepludselig ikke dur!?!?

phpinfo() har flg. at sige om sendmail - så vidt jeg kan se er det det samme
som der har stået hele tiden:
Path to sendmail: /cgi-bin/sendmail.cgi
sendmail_from  me@localhost.com
sendmail_path  /cgi-bin/sendmail.cgi

Idéer til hvad der kan være galt og/eller hvordan jeg finder fejlen modtages
med tak!!!

// Mads

Fra : Jonas Delfs

Dato : 28-05-01 16:50

"Mads Pedersen" <mads@imv.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sendmail_from me@localhost.com
> sendmail_path /cgi-bin/sendmail.cgi
>
> Idéer til hvad der kan være galt og/eller hvordan jeg finder fejlen

Mit bud vil være at der er gået noget galt med den smtp-server du prøver at
sende igennem.
Hvilken bruger du?

--
Mvh. Jonas Delfs
http://delfs.dk

"Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"

Fra : Mads Pedersen

Dato : 28-05-01 17:03

in article 9ets1q$pue$1@sunsite.dk, Jonas Delfs at nospam@delfs.dk wrote on
28/05/01 17:50:

> Mit bud vil være at der er gået noget galt med den smtp-server du prøver at
> sende igennem.
> Hvilken bruger du?

Altså det må vist være localhost... ?!? Scriptet ligger på
http://person.emu.dk hotellet!

// Mads

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 28-05-01 17:08

Mads Pedersen skrev:

> in article 9ets1q$pue$1@sunsite.dk, Jonas Delfs at nospam@delfs.dk

> Altså det må vist være localhost... ?!?

Lav en phpinfo(), hvis du er i tvivl.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Mads Pedersen

Dato : 28-05-01 17:34

in article 9ett19$e6i$3@news.cybercity.dk, Jonas Koch Bentzen at
ingen.epostadresse@eksempel.dk wrote on 28/05/01 18:08:

> Lav en phpinfo(), hvis du er i tvivl.

Der ER localhost. Så det betyder altså at emu.person.dk's smtp server er
nede???

// Mads (http://www.doubleloop.dk)
--------------------------------------
Site news 04-05-2001: Celebrating the end (knock on wood) of my server
trouble with some "electrifying" images from David Calver. Go check them out
@ If thine eye offend thee... http://www.madspedersen.com

Fra : Jonas Delfs

Dato : 28-05-01 17:11

> [...]
on
> 28/05/01 17:50:

> Altså det må vist være localhost... ?!? Scriptet ligger på

Okay.
Eftersom du ikke får fejl fra PHP, men afsendte mails ikke kommer frem, er
der jo noget der tyder på at det er person.emu.dk's smtp-server den er gal
med.
Giv dem et kald, eller send en mail: http://person.emu.dk/#5

Fra : Dennis T.

Dato : 28-05-01 17:47

Jonas Delfs wrote on Monday 28 May 2001 18:10 in
<9ett7l$cci$1@sunsite.dk>:
> Eftersom du ikke får fejl fra PHP, men afsendte mails ikke kommer
> frem, er der jo noget der tyder på at det er person.emu.dk's
> smtp-server den er gal med.

Har nok ikke så meget med smtp-servere at gøre... php kalder sendmail
direkte, hvilket kan give visse problemer, når man sender til 1000+
modtagere :)

/Dennis

Fra : Jonas Delfs

Dato : 28-05-01 17:54

"Dennis T." <viol8r@technologist.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har nok ikke så meget med smtp-servere at gøre... php kalder sendmail
> direkte, hvilket kan give visse problemer, når man sender til 1000+

Korrekt - men det kommer jo an på om de kører Windoze, eller *nix.

Fra : Mads Pedersen

Dato : 28-05-01 19:13

in article 9etvpn$f6l$1@sunsite.dk, Jonas Delfs at nospam@delfs.dk wrote on
28/05/01 18:54:

> Korrekt - men det kommer jo an på om de kører Windoze, eller *nix.

ok men hvis der ikke er smpt-serveren hvad er det så?

Jeg kan afsløre at jeg ikke helt kommer op på 1000 modtagere og at
serveren er noget unix agtigt (aix?)

// Mads (http://www.doubleloop.dk)
--------------------------------------

Fra : Jonas Delfs

Dato : 28-05-01 19:25

> [...]
>
> ok men hvis der ikke er smpt-serveren hvad er det så?
>
> Jeg kan afsløre at jeg ikke helt kommer op på 1000 modtagere og at

Jeg vil stadig foreslå at du slår på tråden, eller bare sender en mail.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 28-05-01 19:12

Mads Pedersen <mads@imv.au.dk> wrote:

> sendmail_path  /cgi-bin/sendmail.cgi

Jeg tvivler meget stærkt på at det er der sendmail ligger, og at den hedder
det. Når der står sendmail menes det *programmet* sendmail - Log ind på dit
webhotel og skriv:
$ whereis sendmail
så vil det stå noget a la /usr/local/bin/sendmail eller noget i den stil.

Så har du din sendmail_path

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"