c kode ??
Fra : Ukendt

Dato : 21-03-05 23:57

hejsa

kan noget sige mig hvad der sker i dene linie

uip_connr->initialmss = uip_connr->mss = tmp16 > UIP_TCP_MSS? UIP_TCP_MSS:
tmp16;

René

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-03-05 00:09

"René Jensen" <rene-jensen ved get2net prik dk> writes:

> uip_connr->initialmss = uip_connr->mss = tmp16 > UIP_TCP_MSS? UIP_TCP_MSS:
> tmp16;

Det er det samme som:

if (tmp16 > UIP_TCP_MSS) {
uip_connr->initialmss = UIP_TCP_MSS;
uip_connr->mss = UIP_TCP_MSS;
}
else {
uip_connr->initialmss = tmp16;
uip_connr->mss = tmp16;
}

.... eller med ord: uip_connr->initialmss og uip_connr->mss bliver sat
til den af UIP_TCP_MSS eller tmp16 der er mindst.

--
Jacob - www.bunk.cc
I can resist anything but temptation.

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-05 01:10

mange tak

Fra : Jens Jakobsen

Dato : 23-03-05 09:12

Det afhænger lidt af compileren så vidt jeg har erfaret.

Borland's CPP Builder vil se det som :

if( UIP_TCP_MSS != 0 ){
uip_connr->initialmss = tmp16 > UIP_TCP_MSS; // 1 for sand, 0 for falsk
uip_connr->mss = tmp16 > UIP_TCP_MSS; // 1 for sand, 0 for falsk
}
else{
uip_connr->initialmss = tmp16 > tmp16; // altid 0
uip_connr->mss = tmp16 > tmp16; // altid 0
}

Jeg har haft det problem i min egen kode adskillige gange.
Der mangler et meget vigtigt sæt parenteser for at nå den kode Jacob skrev.
uip_connr->initialmss = uip_connr->mss = (tmp16 > UIP_TCP_MSS)? UIP_TCP_MSS:
tmp16;

Venlig hilsen,
Jens Jakobsen

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 24-03-05 01:41

"Jens Jakobsen" <jj@delfi_do_not_spam.dk> skrev:
>Borland's CPP Builder vil se det som :
>if( UIP_TCP_MSS != 0 ){

I så fald er den seriøst i stykker. Udtrykket skal nemlig fortolkes
præcis som Jacob beskriver.

>Der mangler et meget vigtigt sæt parenteser for at nå den kode Jacob skrev.

Nej.

--
Richard Flamsholt
richard@flamsholt.dk - www.richard.flamsholt.dk

Fra : Jens Jakobsen

Dato : 25-03-05 02:16

"Richard Flamsholt" <richard@flamsholt.dk> skrev i en meddelelse

> I så fald er den seriøst i stykker. Udtrykket skal nemlig fortolkes
> [...]

CPP Builder er i udu med dette, hvilket giver mig problemer gang på gang.
Sjovt nok virkede det på gamle Borland compilere..

Venlig Hilsen
Jens Jakobsen