Anbefaling af gratis C-oversætter for Wind~
Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 07-03-05 21:48

Hej.

Jeg har en mindre applikation, som jeg skal oversætte til C der skal
afvikles på et Windowssystem. Derfor leder jeg efter en gratis
C-oversætter. Kan I anbefale nogen?
Jeg har googlet lidt og set på disse:
http://www.cs.virginia.edu/~lcc-win32/
http://www.c-compiler.com/

Jeg vil helst undgå cygwin o.lign.

Jeg glæder mig til at se, hvad I kan anbefale.

--
Thomas Damgaard Nielsen - http://thomasdamgaard.dk
"Det er i hvert fald i størrelsesordenen 1000 eller flere om året der

Fra : Bertel Brander

Dato : 07-03-05 22:35

Thomas Damgaard Nielsen wrote:
> [...]
> http://www.c-compiler.com/
>
> Jeg vil helst undgå cygwin o.lign.
>
> Jeg glæder mig til at se, hvad I kan anbefale.

Der er en liste her:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/links.html

Jeg vil anbefale Borland.

Hvorfor ikke cygwin (jeg går ud fra at MinGW er
"o.lign") ?

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 08-03-05 23:14

Bertel Brander wrote:

> Der er en liste her:
> http://home20.inet.tele.dk/midgaard/links.html
>
> Jeg vil anbefale Borland.

Tak.

> Hvorfor ikke cygwin (jeg går ud fra at MinGW er
> "o.lign") ?

Det er på grund af, at jeg skal udvikle noget som skal køre på et miljø,
hvor cygwin/mingw ikke er en mulighed.

Fra : Leo Havmøller

Dato : 08-03-05 06:22

> Jeg har en mindre applikation, som jeg skal oversætte til C der skal
> afvikles på et Windowssystem. Derfor leder jeg efter en gratis
> C-oversætter. Kan I anbefale nogen?

http://msdn.microsoft.com/visualc/vctoolkit2003/

Leo Havmøller.

Fra : Jens Frøkjær

Dato : 09-03-05 16:12

> [...]
> http://www.c-compiler.com/
>
> Jeg vil helst undgå cygwin o.lign.
>
> Jeg glæder mig til at se, hvad I kan anbefale.

Øh, godt nok ikke helt svar på tiltale, men jeg bruger altid dev-c++ -
som er en IDE med compiler og editor. Det er ganske gratis og virker i
min erfaring temmelig godt. Bygger sig vist på MingW, men behøver ikke
cygwin for at køre den compilet kode!

Programmer compilet i cygwin behøver ikke cygwin installeret, men de
behøver dog cygwin1.dll (hedder den vist nok), som selvfølgelig er gratis.
--
Jens F!

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 09-03-05 17:31

Thomas Damgaard Nielsen <tdn.usenet@gmail.com> writes:

> Tak.

> Det er på grund af, at jeg skal udvikle noget som skal køre på et miljø,
> hvor cygwin/mingw ikke er en mulighed.

Hvad forhindrer MinGW? Cygwin kan være et problem fordi den slæber
rundt på en Unix emulator, men MinGW er "native".

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 09-03-05 17:34

Jens Frøkjær <fr0.fjern@cs.aau.dk> writes:

> Programmer compilet i cygwin behøver ikke cygwin installeret, men de
> behøver dog cygwin1.dll (hedder den vist nok), som selvfølgelig er gratis.

Man kan også give option "-mno-cygwin", i så fald slipper man for
"cygwin1.dll". Det virker fint for mig, kræver dog at man ikke bruger
nogen Unix funktionalitet.

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 10-03-05 10:47

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> writes:

> Fra cygwins FAQ:
>
> "Can I build a Cygwin program that does not require cygwin1.dll at runtime?
>
> No.

Det er korrekt, men misvisende. Når man bruger -mno-cygwin bygger man
*ikke* et Cygwin program. -mno-cygwin er en krydscompiler to MinGW,
som altså ikke kræver cygwin1.dll.

> Unless you purchase a special commercial license from Red Hat, then your
> Cygwin application must be Open Source."

Red Hat har ikke den helt store økonomiske interesse i at fortælle at
MinGW for mange kan være et gratis alternativ til en commerciel Red
Hat licens.

Fra : Samuel Fogh

Dato : 12-03-05 14:41

En gennemgående liste med gratis C og C++ compilere kan findes på:
http://www.thefreecountry.com/compilers/cpp.shtml