visa/dankort i canada ?
Fra : JytteJ

Dato : 10-05-05 19:15

Hej
Er der nogle som har erfaring med at bruge visa-dankort i Canada?

Det har vist sig at jeg ikke kan betale for en tur derovre med mit visa. Og
det huer mig skam ikke, tænk hvis jeg ikke kan bruge mit visadankort
derovere.

VH.
JytteJ

Fra : Dan K. Rasmussen

Dato : 10-05-05 21:19

Det lyder mærkeligt - jeg har ikke haft problemer med at være derovre eller
betale med kortet på nettet. USA/Canada er generelt meget glade for VISA
kort. Vi har dog altid to betalingmidler med Visa / Visa eller Visa /
American Express. Vi har nemlig oplevet at det ene kort blev spærret pga et
stort forbrug - det samme kan ske i Las Vegas da nogle hoteller spærrer
kortet til de har fået deres penge

Mvh

Dan

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 10-05-05 21:25

> [...]
>
> Det har vist sig at jeg ikke kan betale for en tur derovre med mit visa.
> Og det huer mig skam ikke, tænk hvis jeg ikke kan bruge mit visadankort

Hej,

var der for et par år siden. Havde absolut ingen problemer. Selv små B&B
tager imod. Dog ikke dem alle. Enkelte krævede et lille gebyr hvis man
skulle betale med kort, men det var i den grad undtagelsen.

Kennet
--
netop opdateret med vores Prag-tur
læs www.pernille-kennet.dk

Fra : Soren Hedeby Sorense~

Dato : 11-05-05 09:55

"JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> wrote:

> [...]
>
>Det har vist sig at jeg ikke kan betale for en tur derovre med mit visa. Og
>det huer mig skam ikke, tænk hvis jeg ikke kan bruge mit visadankort

Kan det være problemerne med de nye VISA/Dankort ? Lige efter de var
kommet på markedet var der problemer med at handle i England.

mvh

Søren H. Sørensen, Viborg
(slet FJERN fra min e-mail adresse)

Fra : Henrik Madsen

Dato : 13-05-05 20:01

On Tue, 10 May 2005 20:15:02 +0200, "JytteJ" <missmerkur@esenet.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det har vist sig at jeg ikke kan betale for en tur derovre med mit visa. Og
>det huer mig skam ikke, tænk hvis jeg ikke kan bruge mit visadankort

Bare rolig..

Er lige hjemvendt fra Canada for få timer siden, de tog Visa alle
steder vi kom derovre, det var sgu endda lige ved at selv gadesælgerne
havde en visa maskine

Det gik faktisk mere smertefrit med Visa end jeg havde turdet håbe på.

Henrik

Fra : "> Allan

Dato : 19-05-05 13:40

> [...]
Og
> det huer mig skam ikke, tænk hvis jeg ikke kan bruge mit visadankort

Var der i marts. Det fungerede rigtigt fint. Sjovt nok så krævede min bank
et gebyr hver gang jeg hævede i en bank derovre... (30 kr/pr gang) - mens de
transaktioner der blev lavet i butikkerne ikke kostede noget - og så endda
til en alm. kurs...

De er dog ikke meget for at man runder op. Hvis jeg handlede for $600 og
sagde - kan du lave den på $1000... så de noget mistænksomme ud...

Mvh
Allan

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 19-05-05 15:10

On Thu, 19 May 2005 14:39:35 +0200, > Allan < wrote:

> [...]
> transaktioner der blev lavet i butikkerne ikke kostede noget - og så endda

Det gælder overalt udenfor Danmarks grænser. Intet usædvanligt i det.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Lars Ehlers

Dato : 19-05-05 19:52

On Thu, 19 May 2005 14:39:35 +0200, "> Allan <" <not@availble.com>
wrote:

>De er dog ikke meget for at man runder op. Hvis jeg handlede for $600 og
>sagde - kan du lave den på $1000... så de noget mistænksomme ud...

Du kan ikke "runde up", når du betaler med et kreditkort. Den går kun,
hvis dit kort er tilknyttet et af debitkortsystemerne. I USA er der
flere systemer som Dankortet, f.eks. Interlink, Plus og Star, og så
kan man godt runde op.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang