tarmkræft?
Fra : bj

Dato : 26-03-05 20:33

hej

Har lige et spørgsmål.

Jeg har en bekendt med følgende symptomer:

Engang imellem lidt blod toiletpapir ved toiletbesøg. Til tider hård
afførring, men ikke ofte. Der er ikke blod direkte på afføringen og der er
ej heller slim ved afføring.

Har almindelig appetit, ingen mavesmerter.

Spiser almindeligt med en sund og varieret kost med
grøntsager og kød, mælkeprodukter og andet.

Håber nogen kan byde ind

bj

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 26-03-05 22:04

bj skrev:

> Håber nogen kan byde ind

Hæmorroider?

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/haemorroider.htm

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : bj

Dato : 26-03-05 22:57

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har almindelig appetit, ingen mavesmerter.
>
> Spiser almindeligt med en sund og varieret kost med
> grøntsager og kød, mælkeprodukter og andet.

Har selvfølgelig bedt vedkommende om at søge læge

bj

Fra : preben nielsen

Dato : 26-03-05 22:21

> Har selvfølgelig bedt vedkommende om at søge læge

God ide - langt bedre end at lade nettes kvaksalvere komme med
forslag, som han bare tror på...

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Lyrik

Dato : 27-03-05 00:17

> [...]
>
> Har lige et spørgsmål.
>
> Jeg har en bekendt med følgende symptomer:
>
> Engang imellem lidt blod toiletpapir ved toiletbesøg.
Alle de tilfælde jeg har set (sygehj) har skyldtes hæmoroider. Grunden er at
frisk blod på toiletpapiret plejer at stamme fra "numsehullet".
Blødninger højere oppe fra tarmsystemet plejer at give udslag som sort
afføring.(Men også og mere hyppigt jerntabletter)

Hilsen
jens

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-03-05 01:03

Den 27-03-05 00.17 skrev Lyrik følgende:

> Alle de tilfælde jeg har set (sygehj) har skyldtes hæmoroider. Grunden er at
> frisk blod på toiletpapiret plejer at stamme fra "numsehullet".

Det kan dog også skyldes alvorligere ting, men mit gæt er også
hæmorider. Under alle omstændigheder er det en god ide at besøge
doktoren i stedet for at forlade sig på vores råd.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tema med alt hvad det er nødvendigt at vide om nyhedsgrupperne.

Fra : Lene Hansen

Dato : 27-03-05 10:27

Har et familiemedlem, der fik opdaget en svulst i endetarmen, som gav
nøjagtig samme symptomer som fortalt.
Vedkommende havde friskt blod på toiletpapiret. Så om det er frisk blod
eller mørk afføring, så syntes jeg begge deler taler for at besøg hos lægen
og evt m.m man er helt sikker på det er en hæmoride. Efter mine begreber bør
det være en læge der afgør det.

M.v.h.
Lene

Fra : bj

Dato : 27-03-05 19:32

"Lene Hansen" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lægen og evt m.m man er helt sikker på det er en hæmoride. Efter mine
> begreber bør det være en læge der afgør det.

Tak for svarene.....min bekendte er overtalt til at besøge lægen...

tak

bj

Fra : Henning Christiansen

Dato : 28-03-05 09:42

> [...]
>
> Har almindelig appetit, ingen mavesmerter.
>
> Spiser almindeligt med en sund og varieret kost med
> grøntsager og kød, mælkeprodukter og andet.

Jeg har haft samme problem. Det var formentlig et fiskeben, der under
passage i numsehullet havde lavet en revne. På grund af hård afføring, som
medfører stor udvidelse, fik revnen ikke ro til at læges.

Lægen skal naturligvis konsulteres, men hvis din bekendte, har samme problem
som jeg havde, er mit råd:
1) Smør numsehullet med vaseline eller noget andet fedtet stads umiddelbart
før afføring.
2) Sørg for at spise noget, som giver blød afføring.

Henning

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 28-03-05 17:12

> [...]
>
> Har almindelig appetit, ingen mavesmerter.
>
> Spiser almindeligt med en sund og varieret kost med
> grøntsager og kød, mælkeprodukter og andet.

Hvad man så manglede at vide... Har vedkommende haft ondt, før der kommer
blod på papiret. Takker i rumpeteren, er som regel ikke særligt sjove, og
kan gøre temmeligt avs når man sidder på potten. Når først der kommer blod
på papiret, gør de som regel ikke ondt mere. Så blodet kommer nærmest som
en befrielse, man ligefrem har set frem til.
Men som alle de andre siger, afgørelsen er lægens. Men hvis ikke han har
haft ondt, så har han nok bare tilbøjeligheder til små ridser, omkring
åbningen. Takker kan han som regel selv mærke, hvis man føler efter.

M.V.H.....Benny..

Fra : bj

Dato : 28-03-05 19:28

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> haft ondt, så har han nok bare tilbøjeligheder til små ridser, omkring
> åbningen. Takker kan han som regel selv mærke, hvis man føler efter.

bj

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 29-03-05 10:19

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> bj

Takker er det almindelige øgenavn for hæmorider. Har man først en tak, så
er den der, også selvom man intet mærker til den. Men det er småting som
der skal til, for at vække den. lidt for meget pres, når man sidder på
potten, eller sætte sig på noget, som er lidt for koldt, og reaktionen kan
komme på få minutter. Lige fra at have det helt fint, til at ryge over i den
grøft af mennesker, som har ondt i R.... Problemet er bare, er her skal det
tages ganske bogstaveligt, og ingen misunder dem det ... Når ikke det
er nævnt, tror jeg, han hører hjemme i den gruppe, som har let ved at få små
ridser... Måske lidt afhængig af kostvaner... Er vedkommende F.eks glad for
popcorn, de meget tynde skaller fra majskorn som man sommetider sluger
derfra, fordøjes ikke ret godt, og de kan være meget skarpe, dem kunne jeg
nemt forestille mig, at de kunne lave en lille ridse. Men jeg kan ikke
understrege det tykt nok.... Det er lægens afgørelse, og på ingen måder et
område at spøge med, så er han bare det mindste i tvivl....Så...Op til
lægen. Ikke sagt for at male fanden på væggen.... Men hellere Safe than
Sorry..

M.V.H.....Benny..