Rødt udslet og kløe på arme og
Fra : Frank

Dato : 04-03-05 19:12

Hej alle,

I går morges begyndte det pludseligt at klø voldsomt på arme, fødder og
ben og siden er der i perioder kommet rødt udslet de steder hvor det
klør. Det har nu stået på i 2 døgn og jeg er ved at blive godt irriteret
over det.

For 3-4 dage siden fik vi afhøvlet og lakeret over halvdelen af gulvene
i vores lejlighed og det har efterladt 1-2 mm træstøv overalt i
lejligheden, og jeg har en mistanke om at det kan være årsagen?

Det skal dog siges, at jeg I oktober måned sidste år fik nogle voldsomme
angstanfald (4-6 timers rysteture flere nætter i træk) i forbindelse med
stress på mit arbejde. Siden er det langsomt gået bedre, men jeg er
stadig angst og bliver meget let stresset og irriteret. I øjeblikket er
jeg dog igen i en periode med en del stress, kan det også have noget med
udslettet at gøre?

Venlig hilsen
Frank L

Fra : Nille

Dato : 04-03-05 19:25

"Frank" <ikke@min.dk> wrote in message
> [...]
> stadig angst og bliver meget let stresset og irriteret. I øjeblikket er
> jeg dog igen i en periode med en del stress, kan det også have noget med

Hmmm... det lyder lidt som nældefeber. Det kan du "teste" rimeligt let ved
at tage en allergipille.

Nille

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-03-05 19:44

> [...]
> Det har nu stået på i 2 døgn og jeg er ved at blive godt irriteret over

Jeg får det også, men det skyldes frosten - tror jeg, for jeg får det altid,
når det er frost nogle dage i streg. Stress gør det værre.

Mvh Maria

Fra : Lars Hendriksen

Dato : 14-03-05 08:34

Hej Maria.

Jeg har haft lidt samme problem og er begyndt at bruge en creme med et højt
indhold af Aloe Vera fra FLP.
De laver en creme uden vand (Propolis), som er god når det er frost. Den kan
sikkert købes flere steder, men jeg købte den i en velrenommeret shop på
nettet (http://frbsportwebshop.dk) og har været tilfreds. Kløen er væk, og
huden virker mere "rolig".

Mvh
Lars

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-03-05 08:41

"Lars Hendriksen" <Lars@LHCom.dk> wrote:

>Hej Maria.
>
>Jeg har haft lidt samme problem og er begyndt at bruge en creme med et højt
>indhold af Aloe Vera fra FLP.

LARS HENDRIKSEN, selvstændig forhandler af produkter fra Forever Living
Products,

Stop de der irriterende reklamer her i gruppen...

<mlr>

Fra : Lars Hendriksen

Dato : 14-03-05 10:44

Undskyld, men hvis produktet rent faktisk kan hjælpe damen, skal hun så ikke
have informationen om det ? Reklame eller ej...! Men all right, jeg kunne
have mailet hende direkte, og det vil jeg så gøre fremover...

Fra : GB

Dato : 14-03-05 11:05

"Lars Hendriksen" <Lars@LHCom.dk> skrev i meddelelsen

> Undskyld, men hvis produktet rent faktisk kan hjælpe damen, skal hun
> så ikke have informationen om det ? Reklame eller ej...! Men all

Reklamer er IKKE velsete i andre grupper end dk.marked.*-hierarkiet.
Lad venligst være fremover.

Læs http://www.usenet.dk, hvis du vil vide noget om anvendelsen af
nyhedsgrupper.

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : GB

Dato : 14-03-05 11:08

> [...]

> så ikke have informationen om det ? Reklame eller ej...! Men all
> right, jeg kunne have mailet hende direkte, og det vil jeg så gøre

Jeg ser netop, at du allerede har fået én advarsel i

Du kan imødese en klage over spam til din udbyder.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 14-03-05 18:35

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Lars Hendriksen" <Lars@LHCom.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg ser netop, at du allerede har fået én advarsel i
>
> Du kan imødese en klage over spam til din udbyder.

Øh, hvordan kan det være spam ??

M.V.H....Benny..

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-03-05 18:56

Den 14-03-05 18.35 skrev Benny Mortensen 9380 følgende:

> Øh, hvordan kan det være spam ??

Det er nok et spørgsmål om, hvordan man definerer spam. Men hvis vi ser
bort fra ordet, er en klage til udbyderen nok på sin plads. Der er trods
alt tale om skjult reklame for hans egen forretning.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Økonom Steffen Møller giver et bud på, hvordan internettet vil påvirke

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 14-03-05 19:25

> Det er nok et spørgsmål om, hvordan man definerer spam. Men hvis vi ser
> bort fra ordet, er en klage til udbyderen nok på sin plads. Der er trods
> alt tale om skjult reklame for hans egen forretning.

Ja OK, hvis man ellers føler nogen tilfredsstillelse ved det, så er dett
måske på sin plads. Nu er det i hvert fald helt sikkert, at alle har
opdaget det, takket være jer ..

M.V.H.....Benny..

Fra : GB

Dato : 14-03-05 21:56

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i meddelelsen

> Øh, hvordan kan det være spam ??

Prøv at klikke på linket. Manden laver skjult reklame for egen forretning -
den slags hører hjemme i dk.marked.*-grupperne - ikke her.

Er du sprit-ny på usenet, kan jeg kraftigt anbefale at du læser

http://www.usenet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 04:01

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> [...]
>
> --
> "Propaganda does not deceive people; it merely
> helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

slap af med det der - lad nu folk begå en fejl - det burde være tilladt at
begå en og kommentere det - men køl lige ned - der er ingen grund til at
anmelde folk for spam for en enkelt brøler blot fordi du føler dig bedre end
andre - det er jo ikke Bo Warming det her handler om - så take li' and slap
a little bit off......

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-03-05 09:14

Den 15-03-05 04.00 skrev anonym følgende:

> slap af med det der - lad nu folk begå en fejl - det burde være tilladt at
> begå en og kommentere det - men køl lige ned - der er ingen grund til at
> anmelde folk for spam for en enkelt brøler

Hvis du læste GBs tidligere indlæg, kan du se, at det ikke er første
gang Lars Hendriksen reklamerer. Han har tidligere fået en henstilling
med det resultat, at han denne gang lavede "skjult" reklame. Der er
ingen undskyldning i dette tilfælde.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : GB

Dato : 16-03-05 04:18

<anonym> skrev i meddelelsen

> slap af med det der - lad nu folk begå en fejl - det burde være

Nix. Folk, som vil spinde guld på ikke-kommercielle nyhedsgrupper har jeg
absolut nul-tolerance overfor.

Der findes grupper, hvor man kan avertere kommercielt, og desuden har
manden tidligere fået henvisning til disse grupper, og så fortsætter han
bare.

Fat det. Vil du have grupperne lavet om til et reklamehelvede, eller hvad?

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 15-03-05 11:43

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Er du sprit-ny på usenet, kan jeg kraftigt anbefale at du læser

Det må jeg jo være, når du spørger. Men helt ærligt, de indlæg som jeg har
set af LH, har da ikke virket nær så iøjnefaldende, som de signaturer, hvor
så mange andre reklamerer for deres firmaer.

M.V.H.....Benny..

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-03-05 11:59

Den 15-03-05 11.42 skrev Benny Mortensen 9380 følgende:

> Men helt ærligt, de indlæg som jeg har
> set af LH, har da ikke virket nær så iøjnefaldende, som de signaturer, hvor
> så mange andre reklamerer for deres firmaer.

Signaturen er et fristed, hvor det er tilladt at reklamere, både når det
gælder ikke-kommercielle sider, som den jeg reklamerer for, og når det
gælder kommercielle sider. Det er endda tilladt (desværre) for helt
fremmede firmaer at benytte signaturen som reklamested, se blot de flere
og flere reklamer for Spamfighter.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvilke fordele Firefox giver, og lær at udnytte programmets mange

Fra : GB

Dato : 16-03-05 04:21

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> helt fremmede firmaer at benytte signaturen som reklamested, se blot
> de flere og flere reklamer for Spamfighter.

Spamfighter bruger IKKE korrekte sig's. Derfor er Spamfighter imod Usenets
RFC'er.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 16-03-05 12:51

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Læs hvilke fordele Firefox giver, og lær at udnytte programmets mange

Hej Kim

Ja.. Men når man nu bare bruger nettet, og usenet, som helt almindelig, og
ikke særligt kompliceret menneske... Som egentligt hellere ville bruge
tiden, på at passe mine høns, mine hunde, mine katte, mine biler, og i ny og
næ, kigge, om nu også traktoren er ved godt helbred... og egentligt er ret
ligeglad med, om man nu bruger alle muligheder i et eller andet tilfældigt
program, men stadig gerne vil læse indlæg, og besvare indlæg i grupperne...
Så er det da godt nok kedeligt, at der sidder en masse mennesker, som
åbenbart ikke, har mere interessante ting at foretage sig, end sidde og gøre
alle andre opmærksomme på deres fejl. Se bare denne tråd... 2 indlæg, et
spørgsmål, et svar, resten er bare brok, over dette svar. Havde det så ikke
været bedre, at have overset denne lille reklame. Eller skal alt ofres på
korrekthedens alter.
Det er det samme, som at fortælle en døende kræftpatient, at de måske har en
kur, men de må ikke bruge den, for den er ikke gennemtestet, det vil den
først være om 10 år....... ), Selvom det burde være (

M.V.H.....Benny..

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-03-05 14:53

Den 16-03-05 12.50 skrev Benny Mortensen 9380 følgende:

> [...]
> alle andre opmærksomme på deres fejl. Se bare denne tråd... 2 indlæg, et
> spørgsmål, et svar, resten er bare brok, over dette svar.

Ting har det med at udarte sig, og det er ikke kun, fordi der er nogle
som henstiller, men lige så meget fordi andre ikke kan forstå, at der
henstilles. Du kan for øvrigt læse en lille (måske lettere overdreven)
tekst om, hvordan nyhedsgrupperne virker i form af gåden: Hvor mange
nyhedsgruppelæsere skal der til for at skifte en pære? Se min signatur.

> Havde det så ikke været bedre, at have overset denne lille reklame.
> Eller skal alt ofres på korrekthedens alter.

Hvis du fokuserer på en enkelt reklame, har du ret. Problemet er blot,
at hvis der ikke reageres på den slags, vil der komme flere og flere af
dem, og til sidst vil nyhedsgrupperne være ufremkommelige på grund af
reklamer.

I det aktuelle tilfælde er der ikke engang tale om et fejltrin.
Vedkommende var fuldt ud klar over, at han gjorde noget han ikke burde,
derfor reklamerede han anonymt denne gang.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hvor mange nyhedsgruppelæsere skal der til for at skifte en pære?

Fra : GB

Dato : 16-03-05 04:20

> signaturer, hvor så mange andre reklamerer for deres firmaer.

Signaturer er ifølge RFC'erne for usenet steder, hvor man må skrive alt.
Selvfølgelig under ansvar.

Der er jo det med signaturer (hvis de er korrekt sat op) at de IKKE
medtages, når man svarer på indlægget.

Læs mere på www.usenet.dk

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 16-03-05 12:23

> [...]
>
> --
> "Propaganda does not deceive people; it merely
> helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Så kan jeg forstå, at dette ikke er din signatur. Eller er det bare min OE
som ikke er velopdragen.
Hvorfor så egentligt altid sidde og brokke sig, når nogen kommer til at
slippe en lille smule reklame ud. Hvorfor så ikke bare sende dem en
opfordring til at lave en signatur. Det er jeg helt sikker på, for LH's
vedkommende, ville være en god ide. Så får han reklame, på hvert eneste
indlæg han sender, og ingen lang hale af brokindlæg bagefter. Han har jo
snart fået så mange, så han næsten er nødt til, også at starte en
forhandling af brokbind.

M.V.H.....Benny..

Fra : GB

Dato : 16-03-05 13:15

> Så kan jeg forstå, at dette ikke er din signatur. Eller er det bare
> min OE som ikke er velopdragen.

OE duer ikke til news. Velkendt faktum.

> Hvorfor så egentligt altid sidde og brokke sig, når nogen kommer til
> at slippe en lille smule reklame ud. Hvorfor så ikke bare sende dem

Det er dybt OT i denne gruppe, derfor FUT dk.admin.netikette.