Fif til Normandiet/bretagne ?
Fra : carstenwm

Dato : 10-05-05 10:20

Hej ng.

Vi en flok, der skal til Normandiet tæt ved Bretagne - og vil gerne have
gode råd til steder der er værd at besøge i omegnen - nogle vil se tidligere
krigsskuepladser og museer, andre lokale pileflettere og lignende, andre
storslåede landskaber.......

Er der mon nogen her, der kan give os fif til steder der bør kigges på ??

Mvh. Carstenwm
www.fanoe.info

Fra : Asle Bjerva

Dato : 10-05-05 13:44

"carstenwm" <carstenwm@FJERNDETTE.fanoe.info> skrev i melding
> [...]
> storslåede landskaber.......
>
> Er der mon nogen her, der kan give os fif til steder der bør kigges på ??

Da går du raskeste vei til denne adressen :)
http://www.normandy-tourism.org/dk/index.asp

Det er til og med på dansk språk (noe som er HELT uvanlig i fransk
sammenheng !)

--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : carstenwm

Dato : 10-05-05 21:23

??

> Det er til og med på dansk språk (noe som er HELT uvanlig i fransk
> sammenheng !)

Ja, det var da usædvanligt ! Men de er jo efterkommere af vikinger ligesom
os, jo :->>

Fra : carstenwm

Dato : 10-05-05 21:26

> Det er til og med på dansk språk (noe som er HELT uvanlig i fransk
> sammenheng !)

Hov, der skete et eller andet med min mail :-/ ved ikke om noget når frem...

Nå, men - TAK for det fine link - det var jo rigtigt godt. Har du eller
andre yderligere gode råd modtages de med glæde !

Mvh. Carstenwm
www.fanoe.info

Fra : Asle Bjerva

Dato : 11-05-05 07:43

> [...]
>
> Nå, men - TAK for det fine link - det var jo rigtigt godt. Har du eller
> andre yderligere gode råd modtages de med glæde !

Her er litt flere linker :
http://giverny.org/gardens/fcm/visitgb.htm#info Monets hage
http://www.camembert-france.com/tit0001a.html Byen (og osten) Camembert

Fra : carstenwm

Dato : 13-05-05 08:48

> Her er litt flere linker :
> http://giverny.org/gardens/fcm/visitgb.htm#info Monets hage
> http://www.camembert-france.com/tit0001a.html Byen (og osten) Camembert

Tak skal du have - jeg dykker straks ind i dem !

Mvh. Carstenwm
www.fanoe.info

Fra : Pedersen

Dato : 16-05-05 08:57

"carstenwm" <carstenwm@FJERNDETTE.fanoe.info> skrev i en meddelelse
> [...]
> storslåede landskaber.......
>
> Er der mon nogen her, der kan give os fif til steder der bør kigges på ??

Hej Carsten

Jeg ville helt sikkert tage ud på den ø der hed St. Michels.

Det er en meget berømt lille ø hvor man parkere 500m fra den og så går man
over en dæmning derud.
Der er bl.a. en borg derude det er det den er mest kendt for. Der kommer en
del mennesker der i løbet af dagen og man går rundt i nogle små gader med
ret mange små butikker, som fører en op til borgen.
Der er også en del restauranter der.
I kan godt få en halv dag til at gå der uden problemer, vi var der med 2
børn på 6-10 dengang og de synes også det var et godt sted.

Hilsen
Tommy

Fra : carstenwm

Dato : 16-05-05 20:15

> [...]
> I kan godt få en halv dag til at gå der uden problemer, vi var der med 2
> børn på 6-10 dengang og de synes også det var et godt sted.

Det lyder godt, da - det vil vi så gøre. Hvordan med borgen - er der
udstillinger af gammelt isenkram osv ?

Mvh. Carstenwm
www.fanoe.info

Fra : Pedersen

Dato : 16-05-05 21:05

> en

> Det lyder godt, da - det vil vi så gøre. Hvordan med borgen - er der
> udstillinger af gammelt isenkram osv ?
>
> Mvh. Carstenwm
> www.fanoe.info

Det er der ingen af os der huske om der var "sorry".

Men der er en restaurant hvor de stor og laver nogle omeletter, prøv og læg
mærke til ham der står og pisker det hele sammen. ( Det går stærkt ) Det kan
ses igennem vinduet fra fortovet uden for.

Prøv også at lægge mærke til høj/lavvandet i området ved Bretagne og
Normandiet.

Hilsen
Tommy

PS. Rigtig god tur

Fra : carstenwm

Dato : 18-05-05 10:25

> [...]
kan
> ses igennem vinduet fra fortovet uden for.

Ham holder vi lige øje med, da !

Mvh. Carstenwm
www.fanoe.info

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 16-05-05 23:53

On Mon, 16 May 2005 21:14:50 +0200, carstenwm wrote:

> Det lyder godt, da - det vil vi så gøre. Hvordan med borgen - er der
> udstillinger af gammelt isenkram osv ?

Som jeg husker stedet er det et tidligere kloster af en art, i hvert fald
med et religiøst tilsnit.

Uanset, så er det et spektakulært sted, med er det ikke 12 meters forskel
på ebbe og flod? Da jeg var forbi, spiste jeg fisk og skaldyr i eget
saltvand (hyperfriskt) i store mængder. Virkelig en fornøjelse! På den
sydvestlige del af halvøen er der et druidested af en art, med en stor
mængde stenbokke. Meget imponerende.

Med venlig lsen

Hans-Henrik

Fra : carstenwm

Dato : 18-05-05 10:24

å er det et spektakulært sted, med er det ikke 12 meters forskel
> på ebbe og flod?

Det er faktisk en af de ting vi glæder os specielt til at se - vi kommer fra
Fanø, hvor der jo også er maraknt forskel på flod og ebbe, men slet, slet
ikke i den målestok som du nævner - fascinerende forestiller jeg mig
Vi er vant til at tage højde for det på vores naturvandringer, men der skal
jo nok helt speciel årvågenhed til, når man færdes ved stranden dernede.

> Da jeg var forbi, spiste jeg fisk og skaldyr i eget
> saltvand (hyperfriskt) i store mængder. Virkelig en fornøjelse!

Så også friske fisk mv. i Napoli - det er så lækkert, når det er hyperfriskt
!

> På den
> sydvestlige del af halvøen er der et druidested af en art, med en stor
> mængde stenbokke. Meget imponerende.

Så'en noget ved jeg intet om - må lige læse op på emnet :->

> Med venlig lsen
>
> Hans-Henrik

Mvh. Carstenwm
www.fanoe.info