Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Jeg gjorde det sgu!!
Fra : Kong Kent

Dato : 06-05-05 11:09

Hej dk.fritid.foto

Efter lang tids vindueskiggen og snagen i foto-kiosker, endte det i dag
med at jeg tog mig sammen og købte et Canon 20D kamera. Nu skal
batteriet i laderen, og så vil jeg tygge mig igennem den bibel de kalder
"instruktionsmanualen" *GG*

Den version jeg har er godt nok "kun" den med 18-55 linsen, og jeg fik
kun et 256mb kort med, da butikken var udsolgt af større modeller, men
det går også nok den første måned. Nu skal der læses, så skydes og
forhåbentlig bliver oplevelsen lige så stor som drømmen var det

Ved ikke hvorfor jeg skriver indlægget. Har vel bare brug for at prale
lidt med mit indkøb. Mit første digitalkamera nogensinde, faktisk. Har
altid lånt af andre...

mvh

Kent - wannabe Schlegelmilch

Fra : Brian Lund

Dato : 06-05-05 11:16

> [...]
>
> Ved ikke hvorfor jeg skriver indlægget. Har vel bare brug for at prale
> lidt med mit indkøb. Mit første digitalkamera nogensinde, faktisk. Har

Tillykke, jeg har selv lige investeret i et DSLR for ikke alt for længe
siden...
Jeg rodede først med kameraet, læste så manualen for at finde ud af resten,
men jeg kommer også fra et mindre Canon P&S kamera og de har faktisk meget
til fælles, så jeg kendte til det vigtigste! Manualen er nu slet ikke så
forfærdelig tyk, ihvertfald ikke til 350D imø :)

Jeg købte også kun med 18-55 og det er faktisk et meget bedre objektiv end
jeg havde regnet med inden jeg fik det!

Du kan forresten få et 256 MB CF kort helt gratis af Canon, der burde være
et klistermærke på din box hvor der er instruktioner til hvordan du kan
bestille det!

Brian

Fra : Kong Kent

Dato : 06-05-05 11:44

> Du kan forresten få et 256 MB CF kort helt gratis af Canon, der burde være
> et klistermærke på din box hvor der er instruktioner til hvordan du kan
> bestille det!

Det kan jeg ikke finde nogen steder. Ville da være fedt hvis det var
rigtigt, men der står ingenting på kassen eller i papirerne der følger
med

mvh

Kent.

Fra : Brian Lund

Dato : 06-05-05 12:44

> Det kan jeg ikke finde nogen steder. Ville da være fedt hvis det var
> rigtigt, men der står ingenting på kassen eller i papirerne der følger
> med

Er der ikke et klistermærke på kassen hvor der står et eller andet?

Det var der på min, og når man så oprettede sig på Canons hjemmeside stod
der at der var sådan et klistermærke på alle nye EOS 20D og 350D!

Brian

Fra : Holst

Dato : 06-05-05 12:57

Brian Lund wrote:

> Det var der på min, og når man så oprettede sig på Canons hjemmeside stod
> der at der var sådan et klistermærke på alle nye EOS 20D og 350D!

20D er jo "gammelt", så det kan jo være en kasse fra tiden før
kampagnen. Jeg ved ikke, hvor længe kampagnen har fundet sted.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-05-05 13:24

Brian Lund wrote:
> Er der ikke et klistermærke på kassen hvor der står et eller andet?

Det kan være man lige skal kigge på sin kasse... :)

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-05-05 11:25

Kong Kent wrote:
> [...]
> med at jeg tog mig sammen og købte et Canon 20D kamera. Nu skal
> batteriet i laderen, og så vil jeg tygge mig igennem den bibel de kalder

Det bliver du glad af :)

Såfremt du ikke kender teorien bag fotografering, blænder,
brændvidde, iso osv. vil jeg anbefale at du anskaffer og læser en
fotobog..

Evt. kan du bare læse en gammel en, jeg lærte teorien fra en bog med ca.
30 år på bagen.

> Ved ikke hvorfor jeg skriver indlægget. Har vel bare brug for at prale
> lidt med mit indkøb. Mit første digitalkamera nogensinde, faktisk. Har
> altid lånt af andre...

Det går jo nok man må godt prale

// Hans, med alt for meget alt for dyrt grej, og alt for lidt talent :)
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-05-05 11:44

"Kong Kent" <notvalid@doh.com> skrev i en meddelelse

> Ved ikke hvorfor jeg skriver indlægget. Har vel bare brug for at prale
> lidt med mit indkøb. Mit første digitalkamera nogensinde, faktisk. Har
> altid lånt af andre...

Jamen vi er mange, der kan genkende din glæde. Tillykke med barnet og lad os
nu se nogle billeder herinde.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 04/14/05)

Fra : MuLLe

Dato : 06-05-05 12:27

"Kong Kent" wrote
> [...]
>
> Ved ikke hvorfor jeg skriver indlægget. Har vel bare brug for at prale
> lidt med mit indkøb. Mit første digitalkamera nogensinde, faktisk. Har
Mig misundelig nej nej slet ikke

Mange hilsner fra"en med et digi kam til 1700,-" Snøft

Fra : Niels H

Dato : 06-05-05 12:42

> Ved ikke hvorfor jeg skriver indlægget. Har vel bare brug for at prale
> lidt med mit indkøb. Mit første digitalkamera nogensinde, faktisk. Har
> [...]

Tillykke med nyerhvervelsen, Kent.
Glæde må man gerne dele med andre
Indlægget kunne være skrevet af mig selv, da jeg på trods af at jeg er
mangeårig inkarneret Nikon-mand, er nået til den konklusion, at 20D er netop
det jeg vil ha'.
Et eller andet sted ved jeg bare, at i samme sekund jeg køber det,
annoncerer Nikon det D200 som jeg efterhånden har ventet en del på
....men 20D er godt nok lige til at få en voksen mand til at savle..så det
bliver nok lige op til sommerferien...
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 06-05-05 12:50

> [...]
> med at jeg tog mig sammen og købte et Canon 20D kamera. Nu skal batteriet
> i laderen, og så vil jeg tygge mig igennem den bibel de kalder

Tillykke med det nye kamera !

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Per O.

Dato : 06-05-05 13:05

> [...]
>
> Ved ikke hvorfor jeg skriver indlægget. Har vel bare brug for at prale
> lidt med mit indkøb. Mit første digitalkamera nogensinde, faktisk. Har

Velkommen i 20D klubben!

Du vil helt sikkert ikke blive skuffet. MEN husk at du lige skal lære
kameraet at kende, og jeg kan bestemt godt anbefale dig at bruge en aften i
selskab med manualen. Prøv de ting der står i den med kameraet i hånden. Tro
mig, der går uger før du bare nogenlunde er kommet med på hvad det kamera
kan.

Den medfølgende 18-55 mm linse er faktisk rigtig god, så den skal du kun
være glad for.

God weekend

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Henrik Vejgaard

Dato : 06-05-05 14:51

Kong Kent wrote:
> [...]
>
> Ved ikke hvorfor jeg skriver indlægget. Har vel bare brug for at prale
> lidt med mit indkøb. Mit første digitalkamera nogensinde, faktisk. Har

Tillykke du gamle og velkommen til den digitale alder.... jeg er nu selv
på udkig efter et kamera, men det er så anden generation

men jeg er til Nikon som du jo ved

mvh

Vejgaard

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-05-05 15:12

Kong Kent skrev den 06-05-2005 12:09:
> Hej dk.fritid.foto
>
> Efter lang tids vindueskiggen og snagen i foto-kiosker, endte det i dag
> med at jeg tog mig sammen og købte et Canon 20D kamera. ...

Tillykke.

Jeg glæder mig meget til at se dine billeder.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Casper

Dato : 06-05-05 17:35

On Fri, 06 May 2005 12:09:12 +0200, Kong Kent <notvalid@doh.com>
wrote:

> [...]
>
>Ved ikke hvorfor jeg skriver indlægget. Har vel bare brug for at prale
>lidt med mit indkøb. Mit første digitalkamera nogensinde, faktisk. Har

Hej Kent

Tillykke med 20D'eren... jeg er selv den glade ejer af netop det
kamera. Jeg har bestemt ikke fortrudt mit køb. Jeg har ligeledes
18-55'eren som er jeg synes er ok til prisen.

God fornøjelse med legetøjet og jeg glæder mig til at se nogle
billeder...

/Casper

Fra : Peter Sindrup

Dato : 06-05-05 20:54

> Ved ikke hvorfor jeg skriver indlægget. Har vel bare brug for at prale
> lidt med mit indkøb. Mit første digitalkamera nogensinde, faktisk. Har
> altid lånt af andre...

Pral du bare!
Spændende og se om virkeligheden lever op til drømmene.

Happy shooting

Peter

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 06-05-05 21:53

Kong Kent wrote:

> Ved ikke hvorfor jeg skriver indlægget. Har vel bare brug for at prale
> lidt med mit indkøb.

Gab....

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : LIV

Dato : 07-05-05 10:31

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Gab....

Igen et nyttigt svar fra altid positive Niels Riis Ebbesen -- sukhh.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 07-05-05 11:54

LIV wrote:

> Igen et nyttigt svar fra altid positive Niels Riis Ebbesen -- sukhh.

Ja, og så ovenikøbet som svar på et yderst informativt og relevant indlæg -
sukhh!

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Mette P.

Dato : 07-05-05 17:33

> Gab....

Niels skulle i Weberen i 2 timer, og så skylles ud i lokummet...

Fra : Kong Kent

Dato : 07-05-05 18:49

Mette P. wrote:
> "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> Niels skulle i Weberen i 2 timer, og så skylles ud i lokummet...

Hvorfor direkte ud i tønden? Kunne jo være han smagte godt? Han skulle
bare have lidt af Mads Mikkelsens sovs på først

(og så ville jeg have lov til at forevige hele begivenheden med mit 20D
*GG*)

mvh

Kent.

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 07-05-05 19:04

"Mette P." <Mette.p@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Niels skulle i Weberen i 2 timer, og så skylles ud i lokummet...

Du får ikke nogen til at ofre kul og 10 liter rent drikkevand på ham.

Men lad nu Nils være, han har det ikke let, ingen forstår ham, og alle er på
nakken af ham.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : mwesth

Dato : 07-05-05 20:45

"Langgaard Bærbar" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> "Mette P." <Mette.p@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Men lad nu Nils være, han har det ikke let, ingen forstår ham, og alle er
> på nakken af ham.

Jeg mindes en gammel Øskyst Hustlers-sang: "Han får for lidt" . Desværre
har de fleste nyhedsgrupper sin egen selvbestaltede politimand/brokmås...
Godt der er killfiltre!

Morten