Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Spørgsmål til 20d og 350d ejere:
Fra : michael bs

Dato : 03-05-05 09:08

Kune være interessant med en lille "rundspørge":

AF: Bruger I hyppigst One shot, AI Focus eller AI servo?
Bruger I hyppigst alle autofocuspunkter, mest kun det midterste eller
hvad?

Hvilke in camera parametre bruger I mest, når I skyder jpg..og hvorfor?

Hvilken rawkonvertor bruger I og hvorfor?

Skyder I hyppigst i M, Av, Tv eller P...hvorfor.

Det var vist det hele

mvh Michael

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-05-05 09:20

michael bs wrote:
> AF: Bruger I hyppigst One shot, AI Focus eller AI servo?

One Shot

> Bruger I hyppigst alle autofocuspunkter, mest kun det midterste eller
> hvad?

Det der passer til motivet.

> Hvilke in camera parametre bruger I mest, når I skyder jpg..og hvorfor?

Skyder altid raw.

> Hvilken rawkonvertor bruger I og hvorfor?

Capture One, fordi jeg synes det er den bedste.

> Skyder I hyppigst i M, Av, Tv eller P...hvorfor.

Av, da jeg oftest har behov for at styre blænden.
Jeg bruger en del M når jeg skyder med flash.

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-05-05 15:49

In article <slrnd7ed1j.rfa.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen wrote:

> One Shot

Blandet, efter motiv. One shot eller Servo.

> Det der passer til motivet.

Oftest det midterste her, men jeg skifter da. Men som regel altid manuelt
fokuspunkt.

> Skyder altid raw.

Lidt op for farve og kontrast og skarphed. Men jeg skyder altid RAW.
RAW+JPEG bruger jeg undtagelsesvist vist andre skal have en kopi af
billedet inden jeg kommer hjem.
> Skyder altid raw.

> Capture One, fordi jeg synes det er den bedste.

Photoshop Camera Raw. Og nu med CS2 er workflowet blevet meget bedre.

> Av, da jeg oftest har behov for at styre blænden.
> Jeg bruger en del M når jeg skyder med flash.

ditto.

Fra : Brian Østergård

Dato : 03-05-05 17:28

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:427733ae$0$724$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Kune være interessant med en lille "rundspørge":
>
> AF: Bruger I hyppigst One shot, AI Focus eller AI servo?
> Bruger I hyppigst alle autofocuspunkter, mest kun det midterste
> eller hvad?
One shot. Hvis motivet ikke er i bevægelse.
Det midterste fokuspunkt og så AF-lock.

> Hvilke in camera parametre bruger I mest, når I skyder jpg..og hvorfor?
Lidt ekstra farve.

> Hvilken rawkonvertor bruger I og hvorfor?
Capture One, synes bedst om dens GUI.

> Skyder I hyppigst i M, Av, Tv eller P...hvorfor.
Av eller Tv, nogle få gange M i forbindelse med min EX550.

Brian Østergård

Fra : Brian Lund

Dato : 03-05-05 17:40

Canon EOS 350D

> AF: Bruger I hyppigst One shot, AI Focus eller AI servo?
> Bruger I hyppigst alle autofocuspunkter, mest kun det midterste
eller
> hvad?

One shot indtil videre, men nu har jeg fået et 70-300 og så skulle der være
en chance for at jeg får brug for AI servo...
Det er meget forskelligt hvilket fokuspunkt jeg bruger! (Eller alle)

> Hvilken rawkonvertor bruger I og hvorfor?

Capture One, fordi jeg ikke kender andet!

> Skyder I hyppigst i M, Av, Tv eller P...hvorfor.

Av, P, M, Tv... I den rækkefølge, Av fordi jeg gerne vil køre et par blænder
lavere da jeg kun har billige objektiver (EF-S 18-55, EF 50 1,8, Sigma
70-300)...

Brian

Fra : Old-CAT

Dato : 03-05-05 19:25

">
> AF: Bruger I hyppigst One shot, AI Focus eller AI servo?
> Bruger I hyppigst alle autofocuspunkter, mest kun det midterste
eller
Jeg bruger mest One shot - og som alternativ AI servo. til feks cykelløb
fodbold mm.

> Hvilke in camera parametre bruger I mest, når I skyder jpg..og hvorfor?
Skyder aldrig JPG. ALTID RAW

> Hvilken rawkonvertor bruger I og hvorfor?
RAWshooter er gratis og er bla. derfor super !

> Skyder I hyppigst i M, Av, Tv eller P...hvorfor.
80% AV
10% TV
10% M

> Det var vist det hele

God fornøjelse
Claus Olsen

Fra : Per O.

Dato : 03-05-05 21:31

> [...]
> Kune være interessant med en lille "rundspørge":
>
> AF: Bruger I hyppigst One shot, AI Focus eller AI servo?

One shot

> Bruger I hyppigst alle autofocuspunkter, mest kun det midterste
> eller hvad?

Kun det midterste

> Hvilken rawkonvertor bruger I og hvorfor?

Photoshop med plugin til 20D

> Skyder I hyppigst i M, Av, Tv eller P...hvorfor.

P ... det klarer de fleste situationer

Fra : Brizz

Dato : 05-05-05 12:55

> Photoshop med plugin til 20D

Fortæl fortæl. Har selv 20D og bruger tit photoshop.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Kenneth K.

Dato : 05-05-05 13:51

On Thu, 05 May 2005 13:55:10 +0200, Brizz <rendmig@iroven.dk> wrote:

> Fortæl fortæl. Har selv 20D og bruger tit photoshop.

Har du Photoshop CS kan du hente et raw plugin her:
http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=2701

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : .J.S...

Dato : 03-05-05 22:01

> [...]
>
> AF: Bruger I hyppigst One shot, AI Focus eller AI servo?
> Bruger I hyppigst alle autofocuspunkter, mest kun det midterste

Manuel, tror aldrig jeg vænner mig til autofocus

> Hvilke in camera parametre bruger I mest, når I skyder jpg..og hvorfor?

Roder stadig med hvad der er bedst...

> Hvilken rawkonvertor bruger I og hvorfor?

Prøver at fatte hvordan man skal bruge Canons utilities, men jeg synes det
virker noget usmart..

> Skyder I hyppigst i M, Av, Tv eller P...hvorfor.

Av eller M

mvh/JS