Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon slår Canon
Fra : enrico

Dato : 02-05-05 14:49

Jeg har just bestilt en Canon 1Ds mkII ( 2 mdrs. leveringstid), og
hvad er det næste jeg læser?

At den nye Nikon D2X er bedre på trods af færre pixels.

http://www.pressefotografforbundet.dk/teknik/index.php?news=1690

Det er ikke altid nemt at finde ud af det. Jeg vælger nu stadig Canon,
da jeg har objektiverne, men tyskerne plejer jo at være grundige, når
de tester.

-enrico

Fra : C. Stensgaard

Dato : 02-05-05 14:56

Som at sammenligne Ferrari med Lamboghini - to vidt forskellige biler - med
eet til fælles - de kan køre stærkt.

Har selv 1Ds2 og har set resultater fra D2X - nikon er mere crisp men jeg
hælder nu mere til en mere naturlig behandling a´la 1Ds2 - og så er der lidt
flere pix.

Summasumarum er vel at det er 2 fuldblodsheste der hver har deres fordele og
nykker.... hvor hurtigt kan Nikon iøvrigt levere ? Godt så - så er den vel
ikke længere

Fra : Christer Holte

Dato : 02-05-05 15:07

> [...]
>
> Det er ikke altid nemt at finde ud af det. Jeg vælger nu stadig Canon,
> da jeg har objektiverne, men tyskerne plejer jo at være grundige, når

Det undre jo ikke en "nikon mand"

Hilsen Christer

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-05 15:29

> Det undre jo ikke en "nikon mand"
>
> Hilsen Christer

Nej da;)

Og det er nu alligevel sjovt at Nikon faktisk klarer sig bedre med færre MP

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-05-05 16:45

Nu har Canon reelt været uden konkurrence i dette område siden den
oprindelige 1Ds kom frem, så det er da på tide Canon fik noget konkurrence
her. Det kan kun gave alle os andre, der ser frem til højere opløsning og
bedre kvalitet i løbet af de næste par år. Selvom mange hævder at vi har
pixels nok, så er vi nogle stykker, specielt når vi jager fugle noget af
tiden, hvor vi må beskære og derfor kunne ønske flere pixels at tage af. Om
den ene er lidt bedre end den anden kan sikkert diskuteres uanset det tysk
blads resultater, men det at de er rimeligt jævnbyrdige har uden tvivl
allerede R&D folkene i gang med at fremtvinge nye forbedringer. Jeg ville
ønske andre end Nikon og Canon kunne blande sig selskabet.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : HKJ

Dato : 02-05-05 16:55

enrico wrote:
> [...]
>
> Det er ikke altid nemt at finde ud af det. Jeg vælger nu stadig Canon,
> da jeg har objektiverne, men tyskerne plejer jo at være grundige, når

Og det er ikke den første test som roser D2X

Bjørn Rørslett skrev også meget pænt om den:
http://www.naturfotograf.com/D2X_rev06.html

En anden anmelder (som jeg desværre ikke har en link til), solgte alt
sit Canon grej, efter at have anmeldt D2X.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-05-05 18:07

HKJ wrote:

> En anden anmelder (som jeg desværre ikke har en link til), solgte alt
> sit Canon grej, efter at have anmeldt D2X.

Ja, folk er sgu rablende tossede!

Vh
Jan
(der selv har Nikon)

Fra : C. Stensgaard

Dato : 02-05-05 18:45

Det var 1 (læs : Een ) Nikon mand der konverterede til Canon

Hurrayyyy

hmmmm

Fra : 2rb1

Dato : 02-05-05 19:34

> Det var 1 (læs : Een ) Nikon mand der konverterede til Canon
>
> Hurrayyyy
>
> hmmmm

Jeps - og det var nok ham som også gik fra Mercedes til Skoda