Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotografere fly i Kastrup ?
Fra : Brian Østergård

Dato : 01-05-05 21:19

Hej

Hvor er det bedste sted for en jyde, og også alle andre, som undertegnede af
stille sig hvis man skal fotografere fly der letter/lander i Kastrup
lufthavn ?

På forhånd tak.

Brian Østergård

Fra : Palle Jensen

Dato : 01-05-05 21:24

Den 01 maj 2005 mumlede Brian Østergård noget i denne stil:

> Hvor er det bedste sted for en jyde, og også alle andre, som
> undertegnede af stille sig hvis man skal fotografere fly der
> letter/lander i Kastrup lufthavn ?

Afhænger af bl.a. vindretningen og vindstyrken.

Men prøv at tjekke denne side:

http://hjem.get2net.dk/flyshow/kastrup_lufthavn/info/kastrup_lufthavn
_info.htm

Flyvergrillen er meget populær, men efter min mening ikke interessant
hvis man vil tage billede af fly der lander eller letter. Grillen er
halvejs ude på en landingsbane.

Punkt 3 og 5 er de steder hvor jeg har haft størst held med at tage
billeder derude.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-05-05 21:27

"Brian Østergård" <mantabrian@REMOVEhotmail.com> skrev
> Hvor er det bedste sted for en jyde, og også alle andre, som undertegnede
at
> stille sig hvis man skal fotografere fly der letter/lander

Lidt ved siden af.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : John T.

Dato : 01-05-05 22:39

"Brian Østergård" <mantabrian@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor er det bedste sted for en jyde, og også alle andre, som undertegnede
> af stille sig hvis man skal fotografere fly der letter/lander i Kastrup

Kør mod Dragør, find et lovligt sted at parkere bilen når du kommer
til tunnellen.
Ved tunnellen kan du få fine billeder, hvis ellers vindretningen er
rigtig netop denne dag, men den bane er meget benyttet.
John

Fra : Ralph

Dato : 01-05-05 23:09

> [...]
>
> Hvor er det bedste sted for en jyde, og også alle andre, som undertegnede
> af stille sig hvis man skal fotografere fly der letter/lander i Kastrup

Kør mod SAS-cargo, men tag den næste afkørsel i rundkørslen istedet (ud mod
Netto/McD) kør 2-3 km, parker ved dyrelægerne/told-skat, gå 5-600 m.
tilbage, der kommer et landene fly ca. hvert andet minut. Det kommer dog an
på vindretning.

PS. jeg var derude i andet ærinde for et par uger siden, jeg fandt ingen
flyvergrill, hvor ligger den helt præcis.

--
venligst
Ralph

Fra : John T.

Dato : 01-05-05 23:43

> [...]
>
> PS. jeg var derude i andet ærinde for et par uger siden, jeg fandt ingen
> flyvergrill, hvor ligger den helt præcis.

Den ligger for enden af Amager Landevej, du kører næsten ind i skiltet !
John

Fra : John T.

Dato : 02-05-05 00:02

> Den ligger for enden af Amager Landevej, du kører næsten ind i skiltet !
> John

Der var forøvrigt en del ballade da han åbnede grillen, myndighederne
mente der var en sikkerhedsrisiko ved at der kom folk på stedet, så
de satte et stort/langt plankeværk op så han gæster ikke kunne se noget.
Så sendte han bud efter, jeg ved ikke hvor mange, lastbiler med jord og
hævede hele arealet flere meter, så til sidst opgav myndighederne, så nu
er der blot et trådhegn og gæsterne sidder stadig højt oppe ved borde
og bænke og kan nyde synet af kommende og afgående fly.
Han gik imod systemet og vandt...Bravo !
John

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 02-05-05 14:30

On Mon, 2 May 2005 00:08:51 +0200, Ralph wrote:

> PS. jeg var derude i andet ærinde for et par uger siden, jeg fandt ingen
> flyvergrill, hvor ligger den helt præcis.

> [...]

Hans-Henrik

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 02-05-05 15:18

> [...]
>
> Hvor er det bedste sted for en jyde, og også alle andre, som undertegnede
> af stille sig hvis man skal fotografere fly der letter/lander i Kastrup

++++++++++++++++

Hej.

Der ved (5) Kystvejen på dette kort
http://hjem.get2net.dk/flyshow/kastrup_lufthavn/info/kastrup_lufthavn_info.htm
har ikke prøvet de andre steder.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Peter Bjoern

Dato : 03-05-05 07:25

On Sun, 1 May 2005 22:18:32 +0200, "Brian Østergård"
<mantabrian@REMOVEhotmail.com> wrote in dk.fritid.foto:

>Hvor er det bedste sted for en jyde, og også alle andre, som undertegnede af
>stille sig hvis man skal fotografere fly der letter/lander i Kastrup
>lufthavn ?

Punkt 3 og 5 på det kort som flere andre har henvist til er gode til at
fotografere landende fly.

D.v.s hvis der landes på bane 22L (fra Øresundssiden), så punkt 5 og hvis der
landes på 04L (fra Sjællandssiden) så punkt 3.

Vær opmærksom på at hvis du kommer i bil så er der stopforbud på strækningen i
begge ender.
Mange blæser bare på det, men _hvis_ der nu tilfældigvis skulle komme noget
politi forbi,så kan det jo gøre billederne lidt dyere end man havde regnet med.
Det er heller ikke nødvendigt at overtræde stopforbudet med mindre at man er så
doven at man ikke kan overkomme at spadsere et par hundrede meter.

Ved punkt 5 kan du parkere på parkeringspladsen der tilhører nogle af de firmaer
der ligger et par hundrede meter syd for der hvor flyene krydser kystvejen. I
hvert fald hvis du er der på et tidspunkt hvor der normalt ikke arbejdes. Så kan
du gøre det uden at risikere at genere nogen.

Ved punkt 3 kan du parkere lovligt på nærliggende Nøragermindesvej og så
spadsere et par hundrede meter til fotostedet.

I øvrigt kører der bus på vejene i begge ender, så hvis man ikke er selvkørende
_kan_ man godt komme til stederne med offentlig transport.

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Falcon

Dato : 03-05-05 09:08

On Tue, 03 May 2005 08:24:30 +0200, Peter Bjoern <PeterNOSPAM@mail.dk>
wrote:

>I øvrigt kører der bus på vejene i begge ender, så hvis man ikke er selvkørende
>_kan_ man godt komme til stederne med offentlig transport.
>

>Med venlig hilsen
>
>Peter

Jeg overvejer at tage toget til Lufthavnen, hvilke buslinier skal jeg
med for at komme til f.eks 3,5 og flyvergrillen?

mvh Falcon

Fra : Kristian

Dato : 03-05-05 14:13

Falcon <falcon1@email.dk> wrote:

>Jeg overvejer at tage toget til Lufthavnen, hvilke buslinier skal jeg
>med for at komme til f.eks 3,5 og flyvergrillen?
>
>mvh Falcon

Mht landing fra Øresundssiden på 22L , er der ikke længere at at man
kan gå . Det tager vel en 10-15 min, men ellers er der buslinie 30.
Flyvergrillen kan nåes med bus 73 , enten fra Ørestad station eller
fra Sundbyvester Plads.
Se nærmere på:
http://trafikinfo.hur.dk/tkort
http://tinyurl.com/olou

Kristian

Fra : Peter Bjoern

Dato : 03-05-05 18:00

On Tue, 03 May 2005 10:07:39 +0200, Falcon <falcon1@email.dk> wrote in
dk.fritid.foto:

>Jeg overvejer at tage toget til Lufthavnen, hvilke buslinier skal jeg
>med for at komme til f.eks 3,5 og flyvergrillen?

Fotopunkt 3 (ved 04L) kan nås med linie 33 og fotopunkt 5 (ved 22L) med linie
30.

http://trafikinfo.hur.dk/DetStoreTrafikkort200305

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 07-05-05 22:17

On Tue, 03 May 2005 08:24:30 +0200, Peter Bjoern wrote:

> Vær opmærksom på at hvis du kommer i bil så er der stopforbud på strækningen i
> begge ender.

Bortset fra Flyvergrillen, så er der faktisk stopforbud ved
_alle_ de røde prikker på kortet Jeg har ikke mødt noget
politi endnu, men lufthavnens sikkerhedsfolk (gule biler) jager
jævnligt folk i bil/på mc væk.

--
Stig

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 08-05-05 14:02

On 07 May 2005 21:16:45 GMT, Stig H. Jacobsen wrote:

> Bortset fra Flyvergrillen, så er der faktisk stopforbud ved
> _alle_ de røde prikker på kortet Jeg har ikke mødt noget
> politi endnu, men lufthavnens sikkerhedsfolk (gule biler) jager
> jævnligt folk i bil/på mc væk.

Deter en angivelse af gode steder at komme tæt på flyene, ikke en
parkeringsguide. Du må droppe amerikanervanerne mht at gøre lige til
stedet, og få lidt motion, hvis du skal gøre brug af de "gode steder".

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Brian Østergård

Dato : 03-05-05 17:23

> [...]
>
> Hvor er det bedste sted for en jyde, og også alle andre, som undertegnede
> af stille sig hvis man skal fotografere fly der letter/lander i Kastrup

Hej

Tak for alle de gode svar. Kan i fikse noget ordentligt vejr med blå himmel
også ?

Brian Østergård

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 07-05-05 22:19

On Tue, 3 May 2005 18:22:48 +0200, "Brian Østergård" wrote:

> Tak for alle de gode svar. Kan i fikse noget ordentligt vejr med blå himmel
> også ?

Ikke højblå, men den er da klar...

http://www.geekculture.dk/visbillede.php3?id=5541

Taget fra Flyvergrillen med ~380 mm - husk din zoom og god fornøjelse.

--
Stig