Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kompakte digi-kameraer
Fra : Alex Jensen

Dato : 01-05-05 15:29

Hej NG

Er på jagt efter et kompakt digitalkamera i lommestørrelse, hvor
billedkvaliteten skal være i top.

Følgende karakteristika er på ønskelisten. Jeg ved godt alle punkter
formentlig ikke kan opfyldes i ét kamera, men jeg vil gerne have nogle bud
(gerne med begrundelser) fra jer, hvilke kameraer, jeg bør kigge nærmere på:

- Kompakt model ("lommestørrelse")
- Høj billedkvalitet i lys/mørke
- Minimum 4-5 megapixel
- 3 til 6 gange optisk zoom
- Optisk billedstabilisator
- Reduktion af røde øjne
- AF-lampe
- Robust kabinet
- Filmklip med lyd (kun begrænset af kortstørrelse)

På forhånd tak for kommende forslag!

AJ

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-05-05 15:42

"Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> skrev i en meddelelse

> På forhånd tak for kommende forslag!

Sony's T1/T3/T7.

Småt som bare fanden, 3x zoom, OK billedkvalitet, AF-lampe, robust kabinet
og fremragende video (640x480@30fps, kun begrænset af kort ved Pro-kort).

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 04/14/05)

Fra : Helge Duif

Dato : 01-05-05 18:54

Hej, jeg er meget tilfreds med vores Panasonic FX7, som vi har haft i et
halvt år nu, det tager kanon-billeder, har en god stor skærm og er meget
kompakt. Købte det gennem pixmania for kr. 3000. Jeg så lige at det blev
test-vinder i det nyeste nummer af Komputer, så det siger jo også lidt om
kameraet.

mvh. Helge

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-05-05 19:57

Helge Duif wrote:
> [...]
> test-vinder i det nyeste nummer af Komputer, så det siger jo også lidt om

Eller om Komputer

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (febr.2005) design og nye billeder på:

Fra : Alex Jensen

Dato : 02-05-05 10:05

FX7 har selvfølgelig "stukket hovedet frem", ligesom LZ2 har det. Men findes
der bedre alternativer, hører jeg gerne om dem (og hvorfor).

AJ

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 02-05-05 11:00

"Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> wrote

> FX7 har selvfølgelig "stukket hovedet frem", ligesom LZ2 har det.
> Men findes der bedre alternativer, hører jeg gerne om dem (og
> hvorfor).

Du kan jo sammenligne med T7, som Jens foreslår. Fordele ved T7 frem
for FX7:

- Bedre film
- Bedre macro
- Tyndere
- Bedre skærm
- Bedre indbygget højttaler

Svagheder ved T7 er

- Sony MemoryStick i stedet for SD
- Sony stik i stedet for standard mini-USB
- Ekstra ringe til dårlig belysning

Jeg ved ikke hvor hurtigt FX7 er til at fokusere. T7 er rigtig hurtigt
(1/4 sekund ved god belysning).

En anden populær model er Ixus 40/50, der har nogenlunde de samme
specifikationer som T1/T3/T7, bortset fra lidt ringere skærm. Det
bliver dog kritiseret for at billederne er lidt slørede i kanterne.

Det er nu ikke fordi FX7 ser dårlig ud. Det er i hvert fald interessant
med billedstabilisering i så lille et kamera.

Fra : Jakob

Dato : 02-05-05 11:55

In article <Xns964A7A538A4C9tokeeskildsen@130.226.1.34>,
darkwing@daimi.au.dk says...

> Det er nu ikke fordi FX7 ser dårlig ud. Det er i hvert fald interessant
> med billedstabilisering i så lille et kamera.

Du skal lige være opmærksom på at FX7 har fået kritik for dårlig
batterilevetid, det er ikke sikkert at det betyder noget for dig, men
irreterende hvis det er noget man lægger vægt på.

En anden mulighed kunne også være casio's exilim serie, der er en ny på
vej http://www.dcviews.com/_casio/z750.htm som bliver hypet lidt. Har
endnu ikke kunnet finde nogle anmeldelser men her er nogle billeder fra
et privat webgalleri http://ethots.com/gallery/

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Helge Duif

Dato : 02-05-05 19:12

Du skal lige være opmærksom på at FX7 har fået kritik for dårlig
batterilevetid, det er ikke sikkert at det betyder noget for dig, men
irreterende hvis det er noget man lægger vægt på.

Hej igen, jeg må give Jakob ret i, at batterilevetiden ikke er speciel god,
men vi har klaret os indtil nu, har dog overvejet at købe et ekstra-batteri
i reserve.

mvh. Helge

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-05-05 20:20

Jakob skrev:

>(fraklippet)

Kan man formå dig til ikke at sende med quted printable og sende
i alm tekst i stedet for.

Det har bl.a. det problem, at OE-brugere ikke kan citere dine
indlæg korrekt.

--
Knud

Fra : Jakob

Dato : 02-05-05 20:41

In article <p8vc71pmar9dcl2trjlviodlq4f56v0jhe@dtext.news.tele.dk>,
ellentoft@mail.tele.invalid says...

Jow det kan du da godt, når du nu spørger så pænt :0), jeg bruger
Gravity og er sgu ikke helt sikker på hvordan jeg vælger det fra. Ved du
om det er et spørgsmål om at vælge et andet skriftsæt, ligenu har jeg
det stående til iso-8859-15, eller har det ikke noget med det at gøre ?
--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 02-05-05 20:48

In article <p8vc71pmar9dcl2trjlviodlq4f56v0jhe@dtext.news.tele.dk>,
ellentoft@mail.tele.invalid says...

> Det har bl.a. det problem, at OE-brugere ikke kan citere dine
> indlæg korrekt.

Var det her bedre ??

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-05-05 22:10

Jakob skrev:

>Var det her bedre ?

Ja, den er fin - tak!
--
Knud

Fra : Jakob

Dato : 02-05-05 23:49

In article <5o5d711b7mneq7apd427fgmn5bgv9ib73f@dtext.news.tele.dk>,
ellentoft@mail.tele.invalid says...

> Ja, den er fin - tak!

Selv tak.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Alex Jensen

Dato : 02-05-05 12:00

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> wrote in message
> "Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> wrote
>

> Det er nu ikke fordi FX7 ser dårlig ud. Det er i hvert
> fald interessant med billedstabilisering i så lille et kamera.

Hvad med LZ2 sammenlignet med FX7.

AJ