/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Er Canon EOS 350D for lille?
Fra : Peter Sindrup


Dato : 27-04-05 06:55

Hej gruppe,

Næsten uanset hvor man læser om det nye 350D, er der nogen der mener at det
der for lille, til at man kan få et ordenligt greb på det.
Med fare for at starte endnu en religionskrig, kunne jeg så bede om jeres
kommentarer til dette?

Der er også mange tests der nævner at søgeren er meget lille.
Er der noget problem i den daglige brug af kameraet?

På forhånd tak

Peter


 
 
Thomas Schreiber (27-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 27-04-05 07:05

Peter Sindrup wrote:
> Næsten uanset hvor man læser om det nye 350D, er der nogen der mener at
> det der for lille, til at man kan få et ordenligt greb på det.

Kommer an på størrelsen af dine hænder. Jeg har selv nogle ret store
hænder, og jeg har svært ved at holde på huse der ikke er "fullsize",
hermed ment med vertikal greb i selve huset.

350'eren er ret lille sammenlignet med andre (d)SLR huse, men det er jo
også et "billigt" consumer kamera det skal appellere til Hr. og Fr. Danmark.



--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Hans Kruse (27-04-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 27-04-05 07:18

> > Næsten uanset hvor man læser om det nye 350D, er der nogen der mener at
> > det der for lille, til at man kan få et ordenligt greb på det.

Ja, men nogle kommenterer også at man kan købe et batterigreb, som giver
vertikal greb og passende plads til hånden.

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse





Thomas Schreiber (27-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 27-04-05 07:36

Hans Kruse wrote:
> Ja, men nogle kommenterer også at man kan købe et batterigreb, som giver
> vertikal greb og passende plads til hånden.

Det kan du have ret i, men selve huset er en hel del mindre end for eks.
300D - som efter min mening heller ikke er for stor i forvejen.
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/page3.asp

For mig ville der være et kæmpe problem, at have et hus der ikke ligger
godt i hånden - uanset performance af huset generelt. Vi har svjh
diskuteret komfort af SLR tidligere, hvor vi var meget uenige, så lad os
undgå at diskutere dette igen

Men du har da så sandelig ret. Man kan købe et batterigreb til et 350D
hus


--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Thomas H. (27-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 27-04-05 07:43

"Thomas Schreiber" <removenews@schreiber.se> skrev i en meddelelse
news:426f32d4$0$79460$14726298@news.sunsite.dk...
>
> For mig ville der være et kæmpe problem, at have et hus der ikke ligger
> godt i hånden - uanset performance af huset generelt. Vi har svjh
> diskuteret komfort af SLR tidligere, hvor vi var meget uenige, så lad os
> undgå at diskutere dette igen

Det tror jeg faktisk det vil være for de fleste.. Hvis kameraet ikke ligger
godt i hånden, tror jeg heller ikke man vil have den samme lyst til at
fotografere, som hvis kameraet lå godt i hånden..

> Men du har da så sandelig ret. Man kan købe et batterigreb til et 350D
> hus

Og det vil da hjælpe lidt på størrelsen

MVH
Thomas H.



Hans Kruse (27-04-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 27-04-05 09:31

> For mig ville der være et kæmpe problem, at have et hus der ikke ligger
> godt i hånden - uanset performance af huset generelt. Vi har svjh
> diskuteret komfort af SLR tidligere, hvor vi var meget uenige, så lad os
> undgå at diskutere dette igen

Jeg synes ikke der er noget specielt at diskutere. Smag og behag er jo
forskellige, jeg ville blot gøre opmærksom på at der ikke var nogen grund
til at sortere mindre DSLR fra, når der kan monteres batterigreb, som man jo
kan tage af og på efter behov. F.eks. bruger jeg min 20D med og uden
batterigreb. På en lille ferietur, som jeg lige har været på til Venezia i
en forlænget week-end tog jeg ikke batterigrebet med og kun nogle få
objektiver. Til sådanne ture vil jeg ovenikøbet overveje at anskaffe et mere
allround objektiv som f.eks. 17-85mm IS, da komboen Sigma 15-30mm + Canon
24-70 f/2.8 er temmelig tunge.

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse





Thomas H. (27-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 27-04-05 07:32

"Peter Sindrup" <nospamnews@psi.avic.dk> skrev i en meddelelse
news:426f2946$0$628$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Hej gruppe,
>
> Næsten uanset hvor man læser om det nye 350D, er der nogen der mener at
det
> der for lille, til at man kan få et ordenligt greb på det.
> Med fare for at starte endnu en religionskrig, kunne jeg så bede om jeres
> kommentarer til dette?

Jeg har selv 350D og ja, det er ikke ret stort. Det er mindre end 300D jeg
havde før, men med mine hænder syntes jeg dog ikke det er et problem. Der er
ingen tvivl om, at som Hans Kruse nævner, kan man investere i et batterigreb
til kameraet, og det vil helt sikkert hjælpe på størrelsen..

> Er der noget problem i den daglige brug af kameraet?

Ikke for mit vedkommende..



michael bs (27-04-2005)
Kommentar
Fra : michael bs


Dato : 27-04-05 08:36


"Thomas H." <condor-9@mail.xx> skrev i en meddelelse
>
>> Er der noget problem i den daglige brug af kameraet?
>
> Ikke for mit vedkommende..
>
>

Heller ikke for mit vedkommende. Det er lille ja, men man holder med venstre
hånd på objektivet og bærer kameraet, så højre hånd er fri til at styre og
betjene kameraet. Og det kan man fordi kameraet er så let.
Med et stort objektiv opleves kameraet som et appendix til
objektivet...eller en forstørret lens-cap
Jeg synes størrelsen er en af de mest tiltalende argumenter for dette lille
super-kamera.

mvh Michael



Thomas H. (27-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 27-04-05 09:21

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:426f40f7$0$726$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Jeg synes størrelsen er en af de mest tiltalende argumenter for dette
lille
> super-kamera.

Ja, især fordi det bliver nemt at have med rundt, man skal ikke nødvendigvis
have en stor fototaske, men kan nemt klare sig med men mindre handy en..

Dog har jeg selv en rygsæk fra lowepro, den er jeg meget glad for, jeg kan
have alt mit udstyr med, og den er behagelig at have på ryggen..

link til tasken: http://kortlink.dk/rrs

MVH
Thomas H.



.J.S... (27-04-2005)
Kommentar
Fra : .J.S...


Dato : 27-04-05 14:15


"Peter Sindrup" <nospamnews@psi.avic.dk> skrev i en meddelelse
news:426f2946$0$628$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Hej gruppe,
>
> Næsten uanset hvor man læser om det nye 350D, er der nogen der mener at
> det der for lille, til at man kan få et ordenligt greb på det.
> Med fare for at starte endnu en religionskrig, kunne jeg så bede om jeres
> kommentarer til dette?
>
Prøv selv med dine hænder !

Måske kommer det også lidt an på hvor store objektiver man skal køre med.
Skal man bakse rundt med en meget stor tung zoom er det måske bedste med et
lidt større og solidere kamerahus.

> Der er også mange tests der nævner at søgeren er meget lille.
> Er der noget problem i den daglige brug af kameraet?

Igen, kig selv i søgeren !

Kommer man fra et typisk lille søgerkamera, så er søgeren jo større, omvendt
er man vandt til en fullsize film SLR så vil det virke noget småt.
Bortset fra det med størrelsen er det en udmærket søger, klar og godt med
lys.
Jeg har efterhånden vænnet mig til det, om end det er noget sværere at
focusere manuelt.




mvh/JS



Ole Larsen (27-04-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 27-04-05 14:56

Peter Sindrup wrote:
> Hej gruppe,
>
> Næsten uanset hvor man læser om det nye 350D, er der nogen der mener at
> det der for lille, til at man kan få et ordenligt greb på det.
> Med fare for at starte endnu en religionskrig, kunne jeg så bede om
> jeres kommentarer til dette?
>
> Der er også mange tests der nævner at søgeren er meget lille.
> Er der noget problem i den daglige brug af kameraet?
>
> På forhånd tak
>
> Peter
Tror det er et temperamentsspgsml. Jeg holder fint på min D70 OG på min
Powershot A selvom de er af meget forskellig størrelse. Og 350 D, vil
jeg holde 7 stegte rødspætter på, er mig lige så anvendelig,
størrelsesmæssigt.
Men prøv.....

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (febr.2005) design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Brian Lund (27-04-2005)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 27-04-05 15:28

> Næsten uanset hvor man læser om det nye 350D, er der nogen der mener at
det
> der for lille, til at man kan få et ordenligt greb på det.
> Med fare for at starte endnu en religionskrig, kunne jeg så bede om jeres
> kommentarer til dette?

Jeg har selv købt et!

Jeg kan nu sagtens få et ordentligt greb om den, jeg synes bare den er lidt
for smal! - Jeg skal bevæge pegefingeren "langt" for at ramme hjulet og
udløserknappen i forhold til hvordan jeg synes den burde falde naturligt...
Men jeg kan sagtens leve med det!

> Der er også mange tests der nævner at søgeren er meget lille.
> Er der noget problem i den daglige brug af kameraet?

Den er ikke mindre end på andre Canon (crop 1,6) DSLR svjv.
Jeg har haft en 300D i fingrene og de er umiddelbart meget ens
størrelsesmæssigt...


Brian



Brizz (27-04-2005)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 27-04-05 15:35

> Jeg kan nu sagtens få et ordentligt greb om den, jeg synes bare den er
> lidt
> for smal! - Jeg skal bevæge pegefingeren "langt" for at ramme hjulet og
> udløserknappen i forhold til hvordan jeg synes den burde falde
> naturligt...
> Men jeg kan sagtens leve med det!

Ved godt der er relativ stor pris forskel men er det ikke ærgeligt at "
skulle leve med det"
En ting du vil bruge så tit også det ikke ligger naturligt for. Det var da
en af de ting der ville kunne få mig til at vælge andet.
Har selv et 20D og det ligger perfekt i min forholdsvis store hånd.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Brian Lund (27-04-2005)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 27-04-05 17:22

> Ved godt der er relativ stor pris forskel men er det ikke ærgeligt at "
> skulle leve med det"
> En ting du vil bruge så tit også det ikke ligger naturligt for. Det var da
> en af de ting der ville kunne få mig til at vælge andet.
> Har selv et 20D og det ligger perfekt i min forholdsvis store hånd.

Jeg kommer fra et Powershot A75, så den vej rundt er det jo kun bedre...
Og mht, at skulle leve med det, så vil jeg hellere leve med et ekstra
objektiv, når jeg engang får sparet lidt op ;)


Brian



Eivind (27-04-2005)
Kommentar
Fra : Eivind


Dato : 27-04-05 20:38

>Næsten uanset hvor man læser om det nye 350D, er der nogen der mener at det
>der for lille, til at man kan få et ordenligt greb på det.
>Med fare for at starte endnu en religionskrig, kunne jeg så bede om jeres
>kommentarer til dette?
>
>Der er også mange tests der nævner at søgeren er meget lille.
>Er der noget problem i den daglige brug af kameraet?

Jeg synes det er for lille og jeg har en genemsnitlig stor mandehånd.
Fotohandleren prøvede endda at bilde mig ind at jeg bare vænnede mig
til det.. sikke noget pjat.

Glenn Hagedorn (28-04-2005)
Kommentar
Fra : Glenn Hagedorn


Dato : 28-04-05 22:19

> Jeg synes det er for lille og jeg har en genemsnitlig stor mandehånd.
> Fotohandleren prøvede endda at bilde mig ind at jeg bare vænnede mig
> til det.. sikke noget pjat.

Det indtryk havde jeg også, intel jeg opdager at Kameraet kan holdes på to
måder, og stadig have et godt greb. Min hånd er også ledt større end
gennemsnittet men jeg tror ikke det er størelsen der er problemet, fordi
Canon pro 1 er endnu mindre og ligger udemærket i min hånd. Når man har lært
EOS 350D At kende ligger den bare rigtig godt i hånden. Søgeren kunne godt
være større.
Venligst Glenn



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste