Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Resultat af fotostafetten uge 16 - Vinden
Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 24-04-05 23:13

Her er min korte sammenfatning af fotostafetten uge 16 - Vinden.

>Ove Kjeldgaard wrote:
>
>Jeg kan ikke rigtig vinde noget i denne uge, men vælger alligevel at præsentere
>et billede, som fortæller en del om mig selv:
>http://hiker.dk/dk_fritid_foto/ok000080.jpg

Her kan jeg ikke rigtig bedømme noget som helst, men følger lige op på et par af
kommentarerne jeg har fået i resultattråden.

>Food_life wrote:
>
>Mit bud:
>http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-45
>
>MVH Mogens

Jeg kan ikke rigtig give point her - der mangler noget vind.

>"Povl H. Pedersen" wrote:

>Hvornår blev emnet offentliggjort ? Hvis det var offentliggjort den
>4. april 2005, så vil jeg være med:
>
>http://povlhp.spymac.net/stafet16.jpg
>
>En para-surfer ved Kalø slotsruin.

Et af de bedre billeder og emnet holder, men taget en uge for tidligt ifølge
reglerne.

>"Claria" wrote:

>Ja her er så mit bud på denne uges emne;
>http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=140731
>Jeg kalder det for "Vind vind kom igen"
>
>Mvh Claudia

Et spændende billede og pænt indenfor emnet.
Men jeg har også problemer med "hjælperen", enten skal han ud af billedet eller
hen og rode med dragen.

>"Buffy" wrote:

>Har droppet det med dragerne, og forsøger i stedet at deltage i
>fotostafetten med dette billede:
>
>http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-44
>
>Som i resten af landet, har træerne i vores lille skov også mærket vindens
>kræfter ifm. orkanen i februar i år.

Det væltede træ er absolut vindens arbejde, men jeg må give de andre ret i at
det er svært at abstrahere fra laden bagved.

>"Gert Nielsen" wrote:

>Den absolutte vindstille aften til reflektion, selv for en due!
>http://home20.inet.tele.dk/gertnielsen/Billeder/DSC_0018b.jpg

Nogle meget spændende farver, men for langt fra emnet.

>Holst <newsapr05@shelter.dk> wrote:

>Her er bare en vindmølle på en nyspiret mark:
>
>http://www.shelter.dk/fotostafetten/stafet0516.html

Emnet holder næsten, jeg kan hare ikke se nok af vindens arbejde.

>";o\)-max-" wrote:

>Tjae - Lidt vind måske.. -max-
>http://www.amarzone.dk/blur.html

Spændende billede, næsten voldsomme farver. Hvis emnet var luften havde vi vist
haft en vinder her - men det er for langt udenfor emne.

>"Jan Bøgh" wrote:

>For en sjælden gangs skyld er det så heldigt at jeg har et skud, der kan
>overholde kravene til optagelsestidspunkt. Så vi prøver lige:
>
>http://jan.boegh.net/Album/Natur/slides/DSC_5360%20Vindens%20værk.html

Absolut indenfor emnet - spændende lys - ingen fodspor osv.
Men jeg mangler bare et eller andet spændende holdepunkt for mine øjne - en stor
strandkål, en markant dusk marehalm eller...

>Jens Stadsgaard wrote:

>Jeg har fundet dette træ, der bærer præg af at have stået i vinden meget
>længe. http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-66

Emnet holder, en himmel med drivende skyer.
Jeg kunne ønske mig lidt mere spræl i farverne, og et lidt større billede.

Men det er det billede der efter min mening er bedst med hensyn til emne, teknik
og komposition.

Jens Stadsgaard, du får stafetten for uge 18, og skal offentliggøre emnet
hurtigst muligt. Torsdag i uge 18 skal du så starte en resultattråd, og søndag
forventer vi så at du finder en vinder.

PS.: Tak for den fine deltagelse i denne uges stafet. Og jeg håber at vi har
fået gang i fotostafetten igen

May the Wind be with you...

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 25-04-05 07:04

On Mon, 25 Apr 2005 00:13:10 +0200, Ove Kjeldgaard wrote:

> [...]
> hurtigst muligt. Torsdag i uge 18 skal du så starte en resultattråd, og søndag

JEg takker mange gange. Jeg har et emne i tankerne, men jeg vil lige bruge
resten af dagen på at tænke det igennem.

> PS.: Tak for den fine deltagelse i denne uges stafet. Og jeg håber at vi har
> fået gang i fotostafetten igen

Det gør jeg også.

--
M.v.h