Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Opgradering af kamera..
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 24-04-05 16:02

hejsa!

jeg har været meget glad for mit Canon S50 kamera, men tænker at udskifte
det med et bedre kamera i en prisklasse under de 6.000 kr.

Hvad kan der anbefales? Jeg har altid godt kunne lide Canon, men er åben for
andre mærker.

Kan godt lide at s50 er kompakt, men ved godt jeg må gå lidt på kompromi med
størrelsen hvis kvaliteten også skal følge med. Højere opløsning end de 5
mpix er ønskes.

mvh Jan

Fra : Brian Lund

Dato : 24-04-05 16:49

> jeg har været meget glad for mit Canon S50 kamera, men tænker at udskifte
> det med et bedre kamera i en prisklasse under de 6.000 kr.

Høhø, for de penge kan du få et DSLR...

> [...]
med
> størrelsen hvis kvaliteten også skal følge med. Højere opløsning end de 5

Hvad er det som du godt kunne tænke dig skulle være bedre?
Så vidt jeg ved er S50 allerede et af de gode kompaktkamera!

Brian

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 24-04-05 17:25

bedre mulighed for zoom..... flere funktioner... og bedre farvegengivelse og
opløsning...

har du nogen forslag til kamera:)?

Fra : Brian Lund

Dato : 24-04-05 17:45

> bedre mulighed for zoom..... flere funktioner... og bedre farvegengivelse
og
> opløsning...

Flere funktioner? Når du har Av, Tv og M så har du jo næsten alle ønskelige
muligheder...
Hvis der er noget galt med farvegengivelsen kan du jo bare prøve at bruge
manuel hvidbalance, ved at indstille den på et A4 ark inden du tager
billeder, ellers må du se på om dit nye kamera har mulighed for at skyde i
RAW!

Ang. større zoom (så jeg går ud fra er det du mener) så er du nødt til at gå
over i noget der er knapt så kompakt!

> har du nogen forslag til kamera:)?

Canon kommer vist snart med et Powershot S2 Pro, om det har mulighed for at
skyde i RAW ved jeg ikke, men det har vist 10x zoom hvis jeg ikke husker
helt galt :)

Brian

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-04-05 18:52

Brian Lund wrote:
> Canon kommer vist snart med et Powershot S2 Pro, om det har mulighed
> for at skyde i RAW ved jeg ikke, men det har vist 10x zoom hvis jeg
> ikke husker helt galt :)

Jeg går ud fra, at du mener S2 IS - så har det faktisk 12x zoom og 5 mpixel.

Den nuværende mode S1 IS har "kun" 10x zoom og 3 mpixel.

Men jeg vil give dig ret i, at med S50, så er man faktisk over i den bedre
del af kompakt-kameraerne, med rigtig mange muligheder.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 24-04-05 19:55

> Jeg går ud fra, at du mener S2 IS - så har det faktisk 12x zoom og 5
mpixel.

Lige præcis, S2 Pro er vist et DSLR fra fuji?
Forvirrende når forskellige producenter har forskellige kamera med samme
navne ;)

Brian

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-04-05 19:06

Jan Tovgaard wrote:
> jeg har været meget glad for mit Canon S50 kamera, men tænker at
> udskifte det med et bedre kamera i en prisklasse under de 6.000 kr.

Hvis det skal være meget bedre end S50, så skal du over i noget DSLR f.x.
EOS 350D - der strækker pengene nok ikke helt - men et godt stykked ad
vejen......

Ellers er der store bror fra Canon S70 - men det giver "bare" et par mpixel
mere, og spørgsmålet er om det er merprisen værd ?

Så er der Canons G-serie - G6 er nyeste model - de er fysisk lidt større -
men har mange gode muligheder - men det S50 jo egentlig også så jeg ved
heller ikke om det en udskiftning værd ?

Som nævnt andet sted i tråden, så er Canon på vej med S2 IS med 12x zoom -
men det fylder næsten ligeså meget som et dslr.

> Hvad kan der anbefales? Jeg har altid godt kunne lide Canon, men er
> åben for andre mærker.

Jeg er også mest til Canon - men der er helt sikkert andre muligheder - men
dem kender jeg ikke så meget til.

Fra : bb

Dato : 24-04-05 20:47

> [...]
>størrelsen hvis kvaliteten også skal følge med. Højere opløsning end de 5

Jeg har gået fra et s50 til et Nikon D70 og har ikke fortrudt det et
sekund. Hvis du har brugt alle de kreative muligheder som S50 har, så
er et DSLR nok en god upgrade.