Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
redde billeder
Fra : Jimmy K

Dato : 20-04-05 14:39

Hej
Efter at have overført 50 billeder fra kamera til PC, via usb kabel, kan jeg
ikke åbne billederne. Hvis jeg kikker i stifinder, så er filnavnene korrekte
og filerne fylder også ca. 1 mb som normalt, men når jeg dobbelt klikker på
dem melder programmet at der ikke er noget eksempel.

Efter at have overført kunne sd kortet heller ikke bruges mere.

Nogle gode idéer til at redde billederne ?

Jimmy

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 20-04-05 14:46

Hej Jimmy

"Jimmy K" <jimmyaway.kolinger@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Efter at have overført kunne sd kortet heller ikke bruges mere.
>
> Nogle gode idéer til at redde billederne ?

Jeg har ikke nogen gode ideer udover, at du kunne prøve at sende en af
billedfilerne direkte til mig. Så vil jeg se, om jeg kan åbne den.

Hilsen
Peter

Fra : Hansen

Dato : 20-04-05 14:57

"Peter Marlau Knudsen" <pmk@NOSPAMitst.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Jeg har ikke nogen gode ideer udover, at du kunne prøve at sende en af
> billedfilerne direkte til mig. Så vil jeg se, om jeg kan åbne den.

Eksempel? Det er vel ikke RAW-filer?

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 20-04-05 15:02

"Hansen" <Hansen@lynge.gø> skrev i en meddelelse

> Eksempel? Det er vel ikke RAW-filer?

Aner det ikke. Og det kan jo også undre, når Jimmy skriver, at hans SD-kort
heller ikke virker mere.

/Peter

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-05 16:12

On Wed, 20 Apr 2005 15:38:38 +0200, "Jimmy K"
<jimmyaway.kolinger@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Efter at have overført kunne sd kortet heller ikke bruges mere.
>
>Nogle gode idéer til at redde billederne ?

Sæt en kortlæser i din PC i stedet for kameraet, så er du sikker på at
der er direkte forbindelse til filerne.

Hent så dette stykke software:
http://www.z-a-recovery.com/digital_image_recovery.htm
og se om ikke det redder dine billeder.

Bagefter skal du formattere kortet i kameraet, for det lyder som om
din pc har skrevet et eller andet snavs i FAT-tabellen.

/Alex

Fra : Jimmy K

Dato : 22-04-05 13:14

Har sendt et foto til Peter, som må jeg se om han kan hjælpe. Jeg har
installeret det program som Alex anbefalede, men programmet kunne ingen fejl
finde. Foeløbig tak for gode råd.

Mvh. Jimmy

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 25-04-05 13:43

Hej Jimmy

> Har sendt et foto til Peter, som må jeg se om han kan hjælpe. Jeg har
> installeret det program som Alex anbefalede, men programmet kunne ingen
> fejl finde. Foeløbig tak for gode råd.

Som jeg nævnte i mail i lørdags, er det ikke lykkedes mig at åbne billedet -
heller ikke siden. Og da du har prøvet forslaget fra Alex, er det vanskeligt
at se, hvad man ellers kan gøre.

Jeg synes, at du skulle prøve at rejse spørgsmålet i en af EDB-grupperne.
Der må være en gruppe, der passer til et sådant spørgsmål, og hvor du kan få
et mere kvalificeret svar end hvad vi kan komme med her.

Hilsen (og held og lykke)

Peter

PS. Vi hører jo gerne senere her i gruppen, om du får løst problemet.

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 26-04-05 11:33

Hej Jimmy

> [...]
> Har sendt et foto til Peter, som må jeg se om han kan hjælpe. Jeg har
> installeret det program som Alex anbefalede, men programmet kunne ingen

Har lige haft lånt et program fra en kollega, hvor man kan se indholdet
(HEX) i filen. Der er absolut intet indhold i filen - andet end 0-er. Så din
eneste mulighed er at redde eventuelt indhold fra SD-kortet.

Hilsen
Peter

Fra : Jimmy K

Dato : 27-04-05 14:09

Sd kortet er byttet i forretningen. så jeg må jo bare acceptere at
billederne er tabte, men tak for hjælpen

Mvh. Jimmy

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 27-04-05 14:22

> Sd kortet er byttet i forretningen. så jeg må jo bare acceptere at
> billederne er tabte, men tak for hjælpen

Velbekomme. Håber så, at det var billeder, du kunne "tåle" at miste.

På gensnak en anden god gang

Hilsen
Peter