Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til SD kort - foto's kan ikke læses ~
Fra : Peter

Dato : 16-04-05 21:43

Jeg har købt et Sandisk Ultra II 1GB SD kort og fyret løs med mit nye
kamera.
Nu ligger der ca. 500 MB filer på kortet. Alle billeder kan ses af kameraet
med alle data, men når jeg kopierer dem over på PC, så er der ca. 30% der
ikke virker!
Chok!
1.Har prøvet at kopiere over igen - ingen ændring.
2.Har prøvet at læse med 2 forskellige programmer - ingen ændring
3.Skød 3 billeder mere - sat kort i kortlæser - de 3 nye billeder kan ikke
ses!
4.Sat gl. 128 MB kort i, skød 1 billede, virker!

Er det kortet som er dårligt ? Hvis ja, hvorfor kan kameraet genkende
billederne og vise dem i displayet ?

Nogen forslag ?

mvh en desperat fotomand!!

Fra : Jacob

Dato : 16-04-05 22:06

Prøv en anden kortlæser. eller forbind dit kamera direkte med din pc.

Fra : Holst

Dato : 16-04-05 22:17

Peter wrote:

> Nogen forslag ?

Har du prøvet at forbinde dit kamera direkte til computeren. Det er lidt
uklart for mig, men det virker som om du kun har brugt en kortlæser.
Fejlen kunne ligge ved kortlæseren.

Fra : Peter

Dato : 16-04-05 23:13

Lige prøvet at omgå kortlæser. Der var fejlen! Det må være defekt
kortlæser!!
Pew - jeg tørrer sveden af panden

tak for hjælp

Fra : Holst

Dato : 17-04-05 08:08

Peter wrote:

> Lige prøvet at omgå kortlæser. Der var fejlen! Det må være defekt
> kortlæser!!
> Pew - jeg tørrer sveden af panden

Det er ikke sikkert, at din kortlæser kan klare så store kort. Måske kan
den kun klare kort op til 512 MB eller lignende.

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 17-04-05 11:26

Peter wrote:

> [...]
> 4.Sat gl. 128 MB kort i, skød 1 billede, virker!
>
> Er det kortet som er dårligt ? Hvis ja, hvorfor kan kameraet genkende

Du kan prøve at downloade fra kamera, en god ide er at formatere kortet
hvergang det har været brugt, istedet for bare at slette de fotos der er
på kortet, man skulle på den måde kunne undgå problemer med at fotos
ikke kan downloades til computer, dette forudsætter selvf´ølig at kortet
ikke er defekt.

Tommy