Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fiskehejre
Fra : Alex W

Dato : 15-04-05 19:33

Jeg har lige erhvervet mig en 350D som jeg måtte prøve
Jeg har nappet en fiskehejre med en Bigma (Sigma 50-500mm) Det er taget på
1/800 på fuld blændeåbning f:5,6
Skarpheden ligger desværre på hejrens næsebor i stedet for øjet .. men det
er nu ikke tosset endda eller hur?
http://www.skriverstuen.dk/lille-fiskehejre-portraet.jpg

Så lettede fuglen....
http://www.skriverstuen.dk/hejreflugt-lille.jpg

Billederne er optaget i JPG og ikke i RAW .. da Canons software er skåd og
Adobe ikke supportere 350D endnu.

/Alex W

Fra : Ole Larsen

Dato : 15-04-05 19:49

Alex W wrote:
> [...]
> 1/800 på fuld blændeåbning f:5,6
> Skarpheden ligger desværre på hejrens næsebor i stedet for øjet .. men det

Jeg finder det uinteressant, uanset skarphed eller mangel på

> Så lettede fuglen....
> http://www.skriverstuen.dk/hejreflugt-lille.jpg

Dette, derimod er et sjældent smukt fuglebillede selvom man kunne ønske
lidt mere skarphed på dyret. Baggrunden er tæt på ren poesi.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (febr.2005) design og nye billeder på:

Fra : Alex W

Dato : 15-04-05 21:07

> Jeg finder det uinteressant, uanset skarphed eller mangel på samme.

Jeg fandt et hvor øjnene er skarpe Det kan du sikkert heller ikke lide.

> Dette, derimod er et sjældent smukt fuglebillede selvom man kunne ønske
> lidt mere skarphed på dyret. Baggrunden er tæt på ren poesi.

Det er pivskarpt ... jeg var lige inde at kigge på orginalbilledet.
Det er nok komprimeringen der har kukket. Det kan også være at billedet vil
vinde ved at jeg gør baggrunden lidt mørkere.
Højlyset på fuglens hals(fjer) kan sikkert også dæmpes lidt ....

Takker for dit indput.

/Alex W

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-04-05 20:08

In article <426008f4$0$264$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Alex W wrote:

> Billederne er optaget i JPG og ikke i RAW .. da Canons software er skåd og
> Adobe ikke supportere 350D endnu.

Følger Canon DPP ikke med dit kamera ? det er ikke skod, men faktisk
rimeligt godt.

Fra : Alex W

Dato : 15-04-05 21:15

> Følger Canon DPP ikke med dit kamera ? det er ikke skod, men faktisk
> rimeligt godt.

Jeg kan ikke enes med det. Så hellere Adobe eller C1.
350D kan heldigvis skyde RAW og JPG samtidigt. Jeg vil hellere vente til
Adobe kan levere en RAW converter.
For at sige det på en anden måde. jeg får nogle frygtelige resultater ved at
bruge DPP

/Alex W

Fra : Kim Jensen

Dato : 15-04-05 21:35

Alex W wrote:
> Billederne er optaget i JPG og ikke i RAW .. da Canons software er skåd og
> Adobe ikke supportere 350D endnu.

Der er vist netop kommet 350D support i RawShooter Essentials:
http://www.pixmantec.com/products/rawshooter_essentials.html

--
med venlig hilsen
Kim Jensen

Fra : Alex W

Dato : 16-04-05 09:24

> Der er vist netop kommet 350D support i RawShooter Essentials:
> http://www.pixmantec.com/products/rawshooter_essentials.html

Hej Kim

Tak for tippet. Hvis Adobe ikke snart har lavet en RAW konverter, vil jeg
kigge på programmet.

Mvh
Alex W

Fra : Morten Wartou

Dato : 16-04-05 09:50

Alex W wrote:

> Hej Kim
>
> Tak for tippet. Hvis Adobe ikke snart har lavet en RAW konverter, vil
> jeg kigge på programmet.

Adobe har da lavet en RAW converter - Adobe Camera RAW - en del af Photoshop
CS (opgradering kan downloades) - men "lige om lidt" kommer Photoshop CS2
med noget der ligner en vanvittigt lækker RAW converter som uden tvivl vil
gøre Pixmantec, Bibble og PhaseOne meget kede af det.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Ni-MH celler (Nickel Metal Hydrid) er p.t. den mest udbredte type
genopladelige celler, de indeholder ikke tungmetaller" - Niels Riis Ebbesen

Fra : Alex W

Dato : 16-04-05 10:58

> [...]
> Photoshop CS2 med noget der ligner en vanvittigt lækker RAW converter som
> uden tvivl vil gøre Pixmantec, Bibble og PhaseOne meget kede af det.

Hej Morten

Den passer fint til 10D men ikke til 350D
forstå det hvem der kan ... da D1 mkII virker.
Den bruger også CR2 (Canons nye RAW format)

Jeg har Adobe parser ver 2.4. til min PS

/Alex W

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 15-04-05 22:28

"Alex W" <alex@(fjern)skriverstuen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.skriverstuen.dk/hejreflugt-lille.jpg
>
> Billederne er optaget i JPG og ikke i RAW .. da Canons software er skåd og

Hejsa Alex.

Det første billede er jeg vild med, så tamme er de sgu ikke hernede i
Sønderjylland. Jeg klappede i hænderne da jeg fik mine første
full-frame-billeder i Tirsdags af hejren, lige indtil en løber skræmte dem
væk, motionsfolk skulle forbydes ved lov, hehe.
Billede nummer 2 virker som om det er udbrændt for mig, men jeg kan tage
fejl. Synes bare der mangler detaljer i halsen. Ellers er det et dejligt
billede.

MVH
Thomas

PS: hvis du har lyst kan du se min hejre her:
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1502570
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1502587

Fra : Alex W

Dato : 16-04-05 08:59

> [...]
> Billede nummer 2 virker som om det er udbrændt for mig, men jeg kan tage
> fejl. Synes bare der mangler detaljer i halsen. Ellers er det et dejligt

Mit millede nummer 2 er ikke nogen god nedskalering
Jeg har lavet billedet lidt mørkere, så konturen af helsen træder frem.

> PS: hvis du har lyst kan du se min hejre her:
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1502570
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1502587

Hej Thomas

Tak for kigget. Det er flotte billeder du har gaflet. Den Sigma prime tegner
godt.
Jeg kan godt lide stemningen i billederne og det virker godt at fuglen
sidder på en pind i stedet for at have fødderne i vandet.

/Alex W