Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fotopapir fra Nierle - blot en advarsel
Fra : Peter Holm

Dato : 14-04-05 16:03

har netop printet en A4 på papir fra Nierle.
Jeg har prøvet både på super glossy og mat.
Varenumre: 2235 og 1137.
Meget dårlig kvalitet vil jeg sige. Testpapiret der fulgte med printeren er
10 gange flottere - mindst!
Jeg mener slet ikke papiret fra Nierle kan bruges det noget som helst.
Så er I advaret :)

Hvor køber jeg noget i super kvalli?

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : pwa

Dato : 14-04-05 18:59

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er 10 gange flottere - mindst!
> Jeg mener slet ikke papiret fra Nierle kan bruges det noget som helst.

det afhænger da meget af hvilken printer du skal bruge det til.
til Canon er det bedste efter min overbevisning Photo Paper Plus Glossy
PP-101, 270 g/m2
der findes måske andre og billigere fabrikater, som du nævner, nærmest
ubrugelige
prøv et stykke 10x15, i samme produkt, 20 stk, de er billige visse steder.
//pa

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 14-04-05 23:21

Peter Holm wrote:
> [...]
> printeren er 10 gange flottere - mindst!
> Jeg mener slet ikke papiret fra Nierle kan bruges det noget som helst.

Jeg har købt noget i superkvalitet, det er rigtig godt og billigt:
http://tpi-danmark.dk/

Hjemmesiden er måske ikke i top, men jeg kan garantere for produktet.
/ Thomas

Fra : Peter Holm

Dato : 15-04-05 06:56

Thomas Jacobsen wrote:

> Jeg har købt noget i superkvalitet, det er rigtig godt og billigt:
> http://tpi-danmark.dk/
>
> Hjemmesiden er måske ikke i top, men jeg kan garantere for produktet.
> / Thomas

hvilken printer bruger du ?

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 15-04-05 09:02

> hvilken printer bruger du ?

En Canon PIXMA IP4000 . Men papiret skulle også være godt til andre
printere. Kaj, som står for det, har arbejdet i reklamebranchen og har styr
på det.
/ Thomas

Fra : Peter Holm

Dato : 15-04-05 09:36

Thomas Jacobsen wrote:

> En Canon PIXMA IP4000 . Men papiret skulle også være godt til andre
> printere. Kaj, som står for det, har arbejdet i reklamebranchen og
> har styr på det.
> / Thomas

ok, jeg bruger samme printer - jeg vil prøve papiret fra tpi-danmark.dk

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Bo Andersen

Dato : 15-04-05 21:07

> Jeg har købt noget i superkvalitet, det er rigtig godt og billigt:
> http://tpi-danmark.dk/

Hvilken slags ?

180g / Højglans
240g / Højglans

Eller noget helt 3. ?

Venligst, Bo Andersen.

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 17-04-05 23:51

Bo Andersen wrote:

> Hvilken slags ?
>
> 180g / Højglans
> 240g / Højglans
>
> Eller noget helt 3. ?
>
> Venligst, Bo Andersen.

Det mest sælgende TPI har, er højglans. Jeg købte dog det matte.
/ Thomas

Fra : Simon Nielsen

Dato : 14-04-05 23:31

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote in message
> [...]
er
> 10 gange flottere - mindst!
> Jeg mener slet ikke papiret fra Nierle kan bruges det noget som helst.

Canon til Canon, Epson til Epson osv. det kan finde det på www.edbpriser.dk
under tilbehør kan du finde papir, jeg finder til Canon at Phot Paper Pro er
det bedste også det der nogle steder kaldes Photo Paper Plus Glossy eller
Photo Paper Super Glossy, men den rigtige er altså Photo Paper Pro.

Ellers har jeg gode erfaringer med Ilfords gode papir. Det hedder Ilford
Galerie og leverer nogle gange bedre resultater end Canons Mat papir gør, er
det gloss du vil have så er Canon det bedste til Canon. Ellers bruger jeg
kun Ilford, både til mat og fine art print. Afhænger lidt at hvad der skal
vises på papiret.

Mvh
Simon

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-04-05 17:56

"Peter Holm"
> [...]
> 10 gange flottere - mindst!
> Jeg mener slet ikke papiret fra Nierle kan bruges det noget som helst.

Jessops blanke er pisse flot, men om det funker i din printer
kan jeg ikke garantere. Det du har købt kan være helt perfekt
i en anden printer.. -max-

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 15-04-05 08:21

> [...]
> er 10 gange flottere - mindst!
> Jeg mener slet ikke papiret fra Nierle kan bruges det noget som helst.

Hov, hov, tag det nu roligt, din printer og dine patroner kræver et bestemt
papir, det papir du advarer i mod, kan måske køre perfekt i andre printere.
Og hvis dit indlæg skulle kunne bruges til noget, så burde du skrive hvilken
printer du har, og som det ikke fungerer med.

> Hvor køber jeg noget i super kvalli?

Printer, patroner og papir skal passe sammen, jeg har endnu ikke sen noget
uoriginalt være bedre end det originale, så prøv der hvor du købte
printeren.

Advarsel: et er dyrt.

Spørg i gruppen hvad der er erfaringen med netop din printermodel.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 15-04-05 09:40

> [...]
> andre printere. Og hvis dit indlæg skulle kunne bruges til noget, så
> burde du skrive hvilken printer du har, og som det ikke fungerer med.

ok, det beklager jeg - havde ikke tænkt på at der var en sådan sammenhæng.
Min printer er en Pixma 4000.

Prøvede lige at vælge Glossy i 'Paper Selection' istedet for Plus Glossy.
Det gav en lille forbedring. Jeg er dog stadig langt fra tilfreds.

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk