Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Søger råd og vejledning om objektiv til Ca~
Fra : Erik Panduro

Dato : 13-04-05 21:45

Hej NG

Jeg overvejer at anskaffe et nyt objektiv til mit Canon EOS 350D.
Har set et Canon 28-135/3,5-5,6 EF IS USM til ca. 3.500 kr. i Tyskland.

Jeg skal primært bruge det til fotografering af børn (der jo meget pludselig
ændrer retning og afstand til kameraet) samt alm. familie- og turistfoto.
Så det er nogen gange tæt på - og nogen gange har jeg brug for zoom.

Hvad kan der siges for og imod ..??

MvH
Erik

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-04-05 22:14

> Jeg overvejer at anskaffe et nyt objektiv til mit Canon EOS 350D.
> Har set et Canon 28-135/3,5-5,6 EF IS USM til ca. 3.500 kr. i Tyskland.

Ja til 444euro hos www.technikdirekt.de og den "digitale" udgave, der
passer til 350D (EF-S) koster 599euro.

> [...]
> ændrer retning og afstand til kameraet) samt alm. familie- og turistfoto.
> Så det er nogen gange tæt på - og nogen gange har jeg brug for zoom.

Vær opmærksom på at med 350D'erens cropfactor på 1,6 så svarer det til
45-216mm. Altså alt andet end en vidvinkel.

Hvis du tog den "digitale" udgave af dette objektiv så ville du få
27,2-136mm i stedet eller et ganske all round objektiv.
Begge har IS og den bedste optiske kvalitet under L-niveauet. Nu har du
sikkert "kit-linsen" også, men alligevel ville jeg anbefale 17-85mm. Hvis du
så har burg for noget længere på toppen, så køb en 70-200mm f/4 L til ca.
650euro.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Thomas Hupfeldt

Dato : 14-04-05 07:28

> Ja til 444euro hos www.technikdirekt.de og den "digitale" udgave, der
> passer til 350D (EF-S) koster 599euro.

Hvilket objektiv er det du henviser til der ? et EF-S 28-135 IS USM ?

MVH
Thomas H.

Fra : Mark Holm

Dato : 14-04-05 10:36

> Hvilket objektiv er det du henviser til der ? et EF-S 28-135 IS USM ?

Tæt på: EF-S 17-85 IS USM - brændvidden er ændret, så den svarer til EF
28-135 IS USM.

/Mark

Fra : Brian Lund

Dato : 14-04-05 14:34

> Tæt på: EF-S 17-85 IS USM - brændvidden er ændret, så den svarer til EF
> 28-135 IS USM.

Men hvis han nu mangler 28-135 så hjælper det ham jo ikke at købe et 17-85,
vel ;)?

17-85 svarer til 28-135 på fullframe, men hvis han nu mangler 28-135 på hans
350D...

Brian

Fra : Hans Kruse

Dato : 14-04-05 14:57

> 17-85 svarer til 28-135 på fullframe, men hvis han nu mangler 28-135 på
hans
> 350D...

Jeg synes jeg har svaret på det spørgsmål.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Erik Panduro

Dato : 14-04-05 21:15

> [...]
> du
> så har burg for noget længere på toppen, så køb en 70-200mm f/4 L til ca.

Hej Hans

Tak for et forståeligt og brugbart råd.

Foreløbig bliver det til et 17-85mm.

MvH