Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Genskabe slettede billeder fra SD-kort?
Fra : Ukendt

Dato : 13-04-05 20:07

Kan man købe en dims/program som kan genskabe nogle billeder som er blevet
slettet fra et alm. SD-kort som man bruger i digitalkameraer?

Fra : Mads

Dato : 13-04-05 20:29

On Wed, 13 Apr 2005 21:06:38 +0200, "Mikkel" <-> wrote:

>Kan man købe en dims/program som kan genskabe nogle billeder som er blevet
>slettet fra et alm. SD-kort som man bruger i digitalkameraer?

Prøv med Pcinspector
http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm

mvh Mads

Fra : JSH [9800]

Dato : 13-04-05 20:54

> Prøv med Pcinspector
> http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm
>
> mvh Mads

Det virker - har selv brugt det!

Fra : Peter

Dato : 13-04-05 21:01

Sandisk reklamerer med et produkt som man kan købe billigt via deres
hjemmeside. Jeg har ikke selv undersøgt det, men prøv at se om det er noget
der kan bruges

Fra : Mads

Dato : 13-04-05 21:13

On Wed, 13 Apr 2005 22:01:06 +0200, "Peter" <pollansa@hotmail.com>
wrote:

>Sandisk reklamerer med et produkt som man kan købe billigt via deres
>hjemmeside. Jeg har ikke selv undersøgt det, men prøv at se om det er noget
>der kan bruges

Hvorfor betale for noget der kan ordnes ganske gratis?

PCinspector koster intet og det virker bare

mvh Mads

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-04-05 21:36

Mads wrote:
> PCinspector koster intet og det virker bare
> mvh Mads

Jeps - det er helt OK - jeg har brugt det både på harddisk, CF kort og SD
kort - og alle steder virker det perfekt

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-05 19:31

> Hvorfor betale for noget der kan ordnes ganske gratis?
>
> PCinspector koster intet og det virker bare

Hvordan virker det???

Sætter man bare kameraet til pc'en som om man normalt vil overføre billeder
og så åbner man dette PCinspector??? Så kommer alle billeder bare frem som
man har taget gennem tiden eller er det kun et bestemt antal eller
tidsinterval den kan genskabe??? (og det kan jo hurtigt være mange tusinde
billeder)

Bliver de gamle slettede filer så overført til sin pc eller bliver de
genskabt så de igen ligger på ens SD-kort???

Fra : Mads

Dato : 14-04-05 21:39

On Thu, 14 Apr 2005 20:30:47 +0200, "Mikkel" <-> wrote:

>Sætter man bare kameraet til pc'en som om man normalt vil overføre billeder
>og så åbner man dette PCinspector???

Jeg bruger nu en kortlæser som er sat til PC'en. Om det overhovedet
virker gennem et USB kabel til kameraet aner jeg ikke, men jeg
tvivler.

>Så kommer alle billeder bare frem som
>man har taget gennem tiden eller er det kun et bestemt antal eller
>tidsinterval den kan genskabe??? (og det kan jo hurtigt være mange tusinde
>billeder)

Når du har slettet kortet og derefter tager nye billeder, så
overskrives de gamle data permanent, så gamle billeder der
er blevet overskrevet kan altså ikke genskabes.
Du kan kun genskabe de data der ikke er blevet overskrevet
af noget nyt. Ellers var der jo uendelig lagringskapacitet på
sådan et kort. Det havde sgu været rart.

>Bliver de gamle slettede filer så overført til sin pc eller bliver de
>genskabt så de igen ligger på ens SD-kort???

Bedst at overføre dem til PC'en mens de genskabes. På den
måde ændres der ikke på de data der er på kortet og man
har mulighed for at prøve igen hvis noget kikser.

mvh Mads

Fra : Brian Lund

Dato : 15-04-05 14:11

> Hvordan virker det???

Når du sletter en fil på dit kort nulstiller du ikke alle bitsne i kortet,
faktisk kun lige de bits som fortæller at der ligger en fil, dvs. at dataene
ligger der stadigvæk, du kan bare ikke se dem...

Programmet går så ind og gendanner de par bytes som er nulstillet!

> [...]
> man har taget gennem tiden eller er det kun et bestemt antal eller
> tidsinterval den kan genskabe??? (og det kan jo hurtigt være mange tusinde

Hvis dit kamera kommer op som en kortlæser, altså et nyt drev så kan du gøre
det, ellers ikke...

> Bliver de gamle slettede filer så overført til sin pc eller bliver de
> genskabt så de igen ligger på ens SD-kort???

Du kan kun gendanne de filer som ikke er blevet overskrevet, så hvis du har
slettet nogen billeder og taget nogen nye og lagt ovenpå, så er de tidligere
billeder tabt!

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-05 19:38

"Mads" <DeathTo@llSpammers.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor betale for noget der kan ordnes ganske gratis?
>
> PCinspector koster intet og det virker bare

Hmm... Sidder lige og kigger på den hjemmeside med det program der og ser et
andet program "PCinspector Smart Recovery" som står netop er til "kamera
kortene" dvs. SD mv. - så det er vel det jeg skal bruge og ikke "PCinspector
File Recovery"....?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-04-05 21:41

"Mikkel" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> et andet program "PCinspector Smart Recovery" som står netop er til
> "kamera kortene" dvs. SD mv. - så det er vel det jeg skal bruge og ikke

Ja, det er specielt lavet til memory kort, men det andet program kan i visse
tilfælde også bruges. Det kommer an på, hvorledes kortet optræder i windows.
Når den har fundet det du søgte, skal det genskabes på en anden disk.

Kurt