Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et teknisk spørgsmål vedr.
Fra : Kristian Andersen

Dato : 03-04-05 15:38

Hej

Jeg er ved at sætte mig ind i betjeningen af mit digitale video kamera
(Panasonic NV-GX7EG), men der er et par enkelte ting jeg er lidt i tvivl om
og manualen er ikke til megen hjælp.

Manual iris adjustment kan indstilles til følgende.: CLOSE, F16 .. F2.0,
OP+0dB..OP+18dB

Jeg formoder at F16 .. F2.0 er en mekanisk blænde og OP+0dB..OP+18dB er en
elektrisk forstærkning af signalet fra CCD chippen.

Blandt de digitale effekter findes en GAINUP mode, det skulle så vidt jeg
kan se svare til OP+15dB. Jeg formoder at GAINUP mode er det samme som at
sætte manuel iris til OP+15dB.

Så findes der en knap som hedder COLOR NIGHT VIEW, den giver også mere
lysfølsomhed ved natoptagelser, men hvad er forskellen på COLOR NIGHT VIEW
og GAINUP ?

Jeg håber på et par gode links

--
Kristian