Foto
IBM760 5420
Teil 3020
farvegengivelse...?
Fra : Soliema

Dato : 31-03-05 12:37

Hejsa i Gruppen...
Jeg har undret mig over en ting, jeg har et digicam, som nogen gang ikke
gengiver den farve som jeg selv ser, hvordan kan dette været ?

noget med indstilling eller er det bare et skod kamera ??
skal lige sige, at billedet jeg har taget, er taget i høj sol, hvis dette
har noget at sige...

/Anne Mette

Fra : Brian Lund

Dato : 31-03-05 13:47

> [...]
>
> noget med indstilling eller er det bare et skod kamera ??
> skal lige sige, at billedet jeg har taget, er taget i høj sol, hvis dette

Det kan være hvidbalancen (whitebalance) på dit kamera som ikke helt kan
hitte ud af det, hvis du har mulighed for at indstille den manuelt, eller
til et andet program, så gør det :)

Men du nævner jo ikke hvilket kamera det er, jeg har haft et Sipix kamera,
og det var noget elendigt bras! (Bla. mht. hvidbalancen).

Brian